ابتدا اجازه دهید کمی درباره مفهوم هک مغز صحبت کنیم، سپس روی هک مغز، جهت دستیابی به مثبت اندیشی و موفقیت تمرکز کنیم.

هک مغز زیرمجموعه ای از بیوهکینگ می باشد که به طور خاص بر روی مغز متمرکز است. نوروهکرها با “هک کردن مغز” برای بهبود رفلکس ها، یادگیری سریع تر یا درمان اختلالات روان شناختی به دنبال بهبود خود یا دیگر انسان ها هستند. جنبش عصبی مدرن از دهه 1980 میلادی وجود داشته است. با این حال، مکمل های گیاهی برای افزایش عملکرد مغز صدها سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. پس از یک دوره کوتاه که با کمبود تحقیقات در این موضوع مواجه بود، هک عصبی در اوایل دهه 2000 میلادی دوباره مورد توجه همگان قرار گرفت. در حال حاضر، اکثر هک های عصبی از طریق روش های خودت انجام بده (Do it yourself or DIY) توسط کاربران داخلی انجام می‌شود.

استفاده های ساده از هک مغز شامل بهره مندی از مکمل های شیمیایی برای افزایش عملکرد مغز انسان است.

هک مغز برای مثبت اندیشی و موفقیت

اینک، تصور کنید که چالش های زندگی را با خوش بینی بی حد و حصر و انعطاف ناپذیر شکست می دهید. حیرت انگیز به نظر می رسد، درست است؟ کمربند ایمنی خود را برای یک سفر هیجان انگیز به دنیای هک های مغزی ببندید که به شما قدرت می دهد تا بر تفکر مثبت تسلط داشته باشید و پتانسیل واقعی خود را برای موفقیت آزاد کنید.

باز کردن قفل خوش بینی: قدرت مغز خود را افزایش دهید

اگر به شما بگوییم که خوش بینی می تواند ابرقدرت مخفی مغز شما باشد چه؟ محققان دانشگاه میامی به این واقعیت شگفت انگیز پی برده اند که خوش بین ها در مواجهه با سختی ها فقط شادتر و انعطاف پذیرتر نیستند. درست است، یک تغییر ساده در طرز فکر می تواند عمیقاً بر رفاه و موفقیت شما تأثیر بگذارد.

مثبت اندیشی و موفقیت

کنجکاو هستید که چگونه مغز خود را فریب دهید تا دیدگاهی بهتری داشته باشد؟ پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

1. مغز خود را برای مثبت اندیشی دوباره سیم کشی کنید

با این فعالیت سرگرم کننده، به عضلات قدردانی خود قدرت ببخشید: روزانه سه چیزی را که برای آنها سپاسگزار هستید، خط خطی کنید. اگر طی چند ماه این کار را انجام دهید از تغییر در طرز فکرتان شگفت زده خواهید شد. این کار به ظاهر معمولی می تواند تمرکز شما را از عذاب و تاریکی به نور خورشید و رنگین کمان هدایت کند. مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیا دیویس نشان داد که تمرین قدردانی می تواند سلامت جسمی و روانی شما را تقویت کند. بنابراین، شروع به شمردن آن نعمت ها کنید و مراقب دگردیسی ذهنیت خود باشید!

2. حالات خوب در هماهنگی

آیا می دانستید که موسیقی می تواند خلق و خو و عملکرد شناختی شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ طبق یک مطالعه که در یکی از مجله های روانشناسی مثبت صورت گرفت، مشخص شد که نواختن آهنگ های نشاط آور می تواند شادی را افزایش دهد. بنابراین، یک لیست پخش از آهنگ هایی که نسبت به آنها احساس خوب دارید و مورد علاقه شماست را تنظیم کنید و اجازه دهید قدرت مسحورکننده موسیقی جذابیت خود را روی روحیه شما اعمال کند.

3. تغییر ذهنی: اصلاح مجدد افکار منفی

زمان آن رسیده است که عضلات ذهنی خود را منعطف کنید! وقتی یک فکر شوم سر زشت خود را بالا می برد، با یافتن یک جایگزین مثبت، آن را به زمین بکشید. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید، “من نمی توانم این کار را انجام دهم”، باید آن را به عنوان “این چالش برانگیز است، اما من یک مشکل گشای سرسخت هستم” در نظر بگیرید. همانطور که تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد، این تکنیک که بازسازی شناختی نام دارد، می تواند به سیم کشی مجدد مغز شما برای مثبت اندیشی کمک کند. با این مثال ها امتحان کنید: “من همیشه خراب می کنم” به “در حال یادگیری و رشد هستم” تبدیل می شود و “هیچ کس مرا دوست ندارد” به “من با دیگران ارتباط معناداری دارم”.

4. پیروزی بصری: ایجاد چشم انداز دیدن تابلو باور کردن است!

یک تابلوی یزرگ، مملو از تصاویر و کلماتی که نماد آرزوها و رویاهای شما هستند، می تواند شما را روی نکات مثبت ثابت نگه دارد. علاوه بر این، یک مطالعه مجله روانشناسی کاربردی نشان داد که تجسم می تواند عملکرد و انگیزه را تقویت کند. بنابراین، چند مجله براق، قیچی و چسب بردارید و اجازه دهید تخیل خود را اجرا کند! من سال گذشته تابلوی چشم انداز خود را ایجاد کردم و یادآوری دائمی از اهداف من بوده است و من را متمرکز و الهام می بخشد.

5. قدرت مدیتیشن

در نهایت، بیایید به هنر بی انتهای مدیتیشن بپردازیم. تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نشان می دهد که مدیتیشن ذهن آگاهی می تواند به کاهش اضطراب، افسردگی و استرس انسان ها کمک کند و در عین حال توانایی مغز شما را برای تمرکز بر لحظه حال و پرورش مثبت اندیشی افزایش دهد. بنابراین یک جای آرام برای خود پیدا کنید، نفس عمیق بکشید و اجازه دهید دغدغه های روزمره ذهنتان دور شود. اگر یک تازه کار در مدیتیشن هستید، فقط با پنج دقیقه در روز می توانید شروع کنید و به تدریج مدت زمان را افزایش دهید و از مزایای ذهنی آرام تر و متمرکزتر بهره مند شوید.