امروز قصد داریم در مورد چیزی صحبت کنیم که برای موفقیت سایت شما بسیار مهم است، بک لینک. شما نمی توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که سایت های بک لینک رایگان نقشی اساسی در افزایش رتبه گوگل شما ندارند. این گونه سایت ها ترافیک رایگان بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کنند و برند شما را به عنوان یک چهره معتبر در چشم مشتریان بالقوه شما تثبیت می کند.

اما نکته اینجاست که، یافتن بک لینک های با کیفیت بالا به صورت رایگان می تواند کار سختی باشد، به خصوص اگر تجربه کمی در سئو داشته باشید. اگر شما یک سئوکار ماهر نیستید، این کار می تواند طاقت فرسا باشد و به زمان و تلاش زیادی نیاز خواهد داشت. بنابراین، سوال این است که از کجا می توانید بک لینک های رایگان و باکیفیت را بدون صرف هزینه های گزاف دریافت کنید؟

واقعیت این است که شما خوش شانس هستید، چون ما این کار را از قبل برای شما انجام داده ایم. ما فهرستی از سایت های بک لینک رایگان را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک خواهد کرد تا در سال 2023 میلادی اعتبار و رتبه سایت خود را افزایش دهید. اما قبل از آنکه وارد بحث لیست سایت ها شویم، بیایید در مورد اینکه بک لینک چیست و چرا اهمیت دارد صحبت کنیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک (به انگلیسی: Backlink) به عنوان لینک های ورودی یا لینک های دریافتی نیز شناخته می شود و لینکی از سایر سایت ها می باشد که کاربران را به سایت شما هدایت می کند. به عبارت ساده تر، بک لینک ها مانند “رای ها” یا “توصیه هایی” از سایر سایت ها هستند که نشان می دهد محتوای سایت شما ارزشمند است و ارزش پیوند دادن به آن را دارد.

بک لینک

موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از بک لینک ها به عنوان معیاری برای سنجش محبوبیت و اعتبار یک سایت استفاده می کنند. هرچه سایت شما دارای بک لینک های باکیفیت بیشتری باشد، احتمال اینکه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید، بیشتر می شود.

با این حال، همه بک لینک ها مفید نیستند. کیفیت و ارتباط سایت لینک دهنده و همچنین موضوعی که لینک در آن ساخته می شود، می تواند بر تأثیر بک لینک بر عملکرد سئو سایت شما تأثیر بگذارد. تمرکز بر ساخت بک لینک های باکیفیت بالا و مرتبط از منابع معتبر برای بهبود رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو و دید کلی آنلاین بسیار مهم است.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها یک جنبه اساسی از موفقیت وب سایت هستند که بر 5 حوزه اصلی تأثیر می گذارند:

1. رتبه بندی

بک لینک ها، چه به صورت ارگانیک و چه از طریق روش های پولی به دست آمده باشند، به عنوان یک رای اعتماد قدرتمند برای سایت شما عمل می کنند. هر بک لینکی که دریافت می کنید به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما با ارزش، قابل اعتماد و مفید است و احتمال اینکه رتبه بالاتری برای جست و جوهای مرتبط پیدا کند، بیشتر می شود. به عبارت ساده تر، هرچه صفحات سایت شما دارای بک لینک بیشتری باشند، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر خواهند داشت.

2. قابلیت کشف

موتورهای جستجو دائماً اینترنت را برای یافتن محتوای جدید و ارزشمند با بازدید مجدد از صفحاتی که قبلاً با آنها آشنا هستند، برای بررسی پیوندهای جدید جستجو می کنند. با به دست آوردن بک لینک رایگان از وب سایت های محبوب و معتبر، موتورهای جستجو به احتمال زیاد محتوای شما را سریعتر کشف می کنند و قابلیت کشف سایت شما و دید کلی آنلاین را افزایش می دهند.

3. ترافیک ارجاعی

بک لینک ها لینک های قابل کلیکی هستند که کاربران آنلاین را به منابع ارزشمندی مانند سایت شما هدایت می کنند. هنگامی که شخصی روی بک لینک رایگان ایجاد شده توسط شما کلیک کند، ترافیک ارجاع دریافت خواهید کرد. این ترافیک ارجاع به طور بالقوه می تواند به بازدید، مشتریان یا دنبال کنندگان پولی تبدیل شود که باعث ایجاد تعامل و افزایش موفقیت سایت شما می شود.

تاثیر بک لینک روی سئو سایت

4. عملکرد سئو

بک لینک ها یک عامل مهم رتبه بندی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هستند، زیرا به موتورهای جستجو سیگنال می دهند که سایر سایت ها محتوای شما را ارزشمند و مرتبط می دانند. کیفیت و کمیت بک لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند، مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما تأثیر می گذارد و باعث می شود صفحات شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

5. آگاهی از برند

بک لینک ها همچنین می توانند به افزایش دید و دسترسی برند شما کمک کنند. هنگامی که وب سایت ها به سایت شما پیوند ورودی می دهند، برند شما را در معرض مخاطبان گسترده تری قرار می دهند و ترافیک ارجاع سایت شما و پایگاه مشتریان بالقوه را افزایش می دهند. علاوه بر این، بک لینک ها از منابع معتبر و مرتبط می توانند اعتبار و اقتدار برند شما را در صنعت شما تثبیت کنند و آگاهی و اعتماد برند را بیشتر افزایش دهند.

لیست سایت هایی با امکان ساخت بک لینک رایگان

اکنون که درک واضحی از چیستی بک لینک و اهمیت آنها برای وب سایت خود دارید، وقت آن رسیده است که ساخت آن را شروع کنید. برای کمک به شما برای شروع کار، ما لیستی از سایت های بک لینک رایگان را که بر اساس شیوه های مختلف لینک سازی در سال 2023 طبقه بندی شده اند، جمع آوری کرده ایم. این وب سایت ها به شما این امکان را می دهند که بک لینک های رایگان بسازید و اعتبار سایت خود را افزایش دهید. ما سعی کرده ایم برای سایت های این لیست، نحوه ساخت بک لینک و میزان دامین آتوریتی، پیج آتوریتی، اسپم اسکور (Spam Score) را برای هر سایت توضیح دهیم. شما با استفاده از این معیارها می توانید بهترین سایت را برای ساخت و ایجاد لینک انتخاب کنید.

و در ادامه سایت های بک لینک رایگان که می توانید برای بهبود رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر استفاده کنید:

ساخت بک لینک در سایت های اشتراک گذاری اجتماعی

ساخت بک لینک در سایت های اشتراک گذاری اجتماعی

  • reddit.com

ردیت یک شبکه اجتماعی جامعه محور است که در آن کاربران قادر هستند مطالبی را درباره موضوعات مختلف ارسال کرده و در مورد آن بحث کنند. با ثبت نام در سایت ردیت به راحتی می توانید شروع به لینک سازی کنید. سایت reddit دارای دامین آتوریتی 92 و پیچ آتوریتی 91 است. این سایت تنها 3 درصد امتیاز اسپم اسکور دارد که برای ساخت بک لینک عالی می باشد.

  • mix.com

mix یک سایت اشتراک گذاری دیگر است که به کاربران امکان می دهد مطالب را در طیف وسیعی از موضوعات مختلف کشف کنند و آنها به اشتراک بگذارند. سایت mix بعد از آن که وب سایت stumbleupon به کار خود پایان داد، شروع به کار کرده است و روزانه بازدید های زیادی از این سایت صورت می گیرد.

  • digg.com

دیگ نیز یک وب سایت خبری و اجتماعی می باشد که محتوا را در طیف وسیعی از موضوعات گوناگون مدیریت می کند و به اشتراک می گذارد. با تولید محتوای باکیفیت در این سایت می توانید ترافیک رایگان بالایی دریافت کنید. سایت digg با دامین آتوریتی 92 یکی از قوی ترین سایت های ایجاد بک لینک است.

  • diigo.com

دیگو یک سایت نشانه گذاری اجتماعی که به کاربران امکان می دهد صفحات وب را برجسته، حاشیه نویسی و به اشتراک بگذارند. متاسفانه در این سایت به دلیل راحتی ایجاد لینک های دسته جمعی، سواستفاده های زیادی توسط کاربران صورت می گیرد. اما شما می توانید با ارسال مقالات سئو شده خود به diigo و ایجاد پست مخصوص به خود، یک بک لینک باکیفیت و قدرتمند از این سایت دریافت کنید.

  • getpocket.com

یکی دیگر از پلتفرم هایی که به کاربران اجازه می دهد مقالات و سایر محتوای وب را ذخیره و سازماندهی کنند getpocket است. شما با ذخیره سازی لینک های سایت خود در این پلتفرم خواهید توانست، ترافیک رایگان دریافت کنید.

  • scoop.it

ابزاری برای تنظیم محتوا که به کاربران کمک می کند مطالب باکیفیت بالا را در موضوعات مختلف پیدا کنند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این سایت به 2 صورت امکان ثبت نام وجود دارد، یکی برای کسب و کارها و دیگری افراد عادی. سایت scoop با دامین آتوریتی 92 و پیچ آتوریتی 75 یکی از قوی ترین سایت های موجود برای ایجاد بک لینک رایگان است.

  • slashdot.org

اسلش دات یک سایت خبری در حوزه فناوری اطلاعات می باشد که به کاربران اجازه می دهد مقالات و سایر مطالب را ارسال و درباره آن بحث کنند. شما با ارسال مطالب سایتتان به slashdot ترافیک رایگان به سوی سایتتان روانه خواهید کرد. این سایت دامین آتوریتی 91 دارد. میزان اسپم اسکور این سایت فقط 1 درصد است.

  • folkd.com

یک سایت نشانه گذاری اجتماعی که به کاربران امکان ذخیره و اشتراک گذاری صفحات وب در موضوعات مختلف را می دهد. ایجاد بک لینک انبوه در این سایت بسیار راحت است. دامین آتوریتی این سایت 81 و پیچ آتوریتی 64 دارد و بیشترین بازدیدهای این سایت از کشورهای هند، آمریکا و پاکستان می باشد.

  • pearltrees.com

یک پلتفرم نشانه گذاری بصری و مشارکتی که به کاربران امکان می دهد محتوای وب را سازماندهی و به اشتراک بگذارند. دامین آتوریتی این سایت 86 و پیچ آتوریتی آن 72 است.

  • list.ly

پلتفرمی که به کاربران امکان می دهد لیست هایی را در موضوعات مختلف ایجاد و به اشتراک بگذارند. با ارسال لینک های سایتتان می توانید انبوهی از بک لینک ها ایجاد کنید. این سایت دامین اتوریتی 87 دارد و میزان اسپم اسکور آن 6 درصد است.

  • blogengage.com

یک پلتفرم جامعه محور که به وبلاگ نویسان اجازه می دهد مطالب خود را ارسال و تبلیغ کنند. مطالبی که شما در این سایت درج می کنید، میتواند در موضوعاتی همچون: فناوری، طراحی، کسب و کار، سلامت، سرگرمی و … باشد.

  • mixtape.me

یک سایت نشانه گذاری اجتماعی که به کاربران امکان می دهد موسیقی را به اشتراک بگذارند و کشف کنند. اگر در زمینه موسیقی و دانلود آهنگ فعالیت دارید و دنبال سایتی برای ساخت بک لینک رایگان هستید، mixtape بهترین گزینه برای انتخاب است.

  • papaly.com

یک سایت نشانه گذاری که به کاربران امکان می دهد بوک مارک ها را سازماندهی کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. سایت papaly دامین آتوریتی 48 دارد و میزان Spam Score آن 8 درصد است.

  • symbaloo.com

یک سایت نشانه گذاری بصری که به کاربران امکان می دهد صفحات وب را سازماندهی و به اشتراک بگذارند. ساخت بک لینک در این سایت بسیار راحت است و حتی نیازی به ثبت نام ندارد. با استفاده از سایت symbaloo میتوانید یک بک لینک با دامین آتوریتی 84 دریافت کنید. اسپم اسکور این سایت 6 درصد است.

  • flipboard.com

یک برنامه مجله اجتماعی که به کاربران امکان می دهد مطالب را در موضوعات مختلف کشف و به اشتراک بگذارند. مطالبی که در این سایت به اشتراک می گذارید می تواند شامل اخبار، سرگرمی، فناوری، مسافرت، غذا، ورزش باشد. این سایت دامین آتوریتی بالایی نیز دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

ساخت بک لینک در وب اجتماعی 2.0

ساخت بک لینک در وب اجتماعی 2.0

  • wordPress.com

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز است که به کاربران اجازه می دهد وبلاگ و وب سایت رایگان ایجاد کنند. سایت وردپرس دات کام با دامین آتوریتی 94 یکی از بهترین سایت ها برای ایجاد بک لینک رایگان است. پیج آتوریتی این سایت 100 است و اسپم اسکور آن فقط 1 درصد می باشد.

  • blogger.com

یک سیستم وبلاگدهی رایگان که متعلق به شرکت گوگل است و به کاربران خود اجازه می دهد در زیر دامنه های blogspot.com وبلاگ ایجاد کنند. این سایت جزو پربازدیدترین سایت های دنیاست. دامین آتوریتی سایت بلاگر 100 و پیج آتوریتی آن نیز 100 می باشد.

  • tumblr.com

یک پلتفرم میکروبلاگینگ که به کاربران اجازه می دهد محتوای چند رسانه ای (عکس، ویدیو، لینک و …) ارسال کنند و وبلاگ های دیگر کاربران را دنبال کنند. لینک سازی در این وبلاگدهی بسیار راحت است و در طی چند روز صدها بک لینک باکیفیت دریافت خواهید کرد.

  • weebly.com

یک سایت ساز که به کاربران خود اجازه می دهد وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین را با ابزارهای کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. این سایت بیش از 17 سال است که در حال فعالیت می باشد. پس این اطمینان را داشته باشید که لینک های ایجاد شده توسط شما حذف نخواهند شد و شما یک بک لینک دائمی خواهید داشت.

  • wix.com

یک سازنده وب سایت مبتنی بر ابر که به کاربران اجازه می دهد تا وب سایت های HTML5 را با استفاده از ابزارهای کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. این سایت تبلیغاتی زیادی در اینترنت می کند و کابران بسیاری از خدمات آن استفاده می کنند. پس اطمینان داشته باشید که لینک های تبلیغاتی شما دیده خواهد شد. میزان دامین آتوریتی سایت wix 93 است و امتیاز اسپم اسکور آن تنها 2 درصد می باشد.

  • squarespace.com

سازنده وب سایتی که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن، وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین ایجاد کنند. اگر بدنبال ساخت بک لینک قوی و رایگان هستید و دوست دارید ترافیک رایگان دریافت کنید حتما از این سایت استفاده نمایید. میزان Spam Score این سایت 0 می باشد.

  • jimdo.com

jimdo یک سازنده وب سایت است که به کاربران خود اجازه می دهد با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن، وب سایت ایجاد کنند. jimdo در سال 2007 میلادی ایجاد شده است و یک سایت معتبر جهانی محسوب می شود. دامین آتوریتی این سایت 79 و میزان امتیاز اسپم اسکور آن 7 درصد است.

  • livejournal.com

یک پلتفرم وبلاگ نویسی که به کاربران امکان می دهد متن، عکس و ویدیو ارسال کنند و به جوامع دیگر کاربران بپیوندند. با استفاده از این سایت می توانید بک لینک های باکیفیتی ایجاد کنید. این سایت دارای دامین آتوریتی 93 و پیچ آتوریتی 99 است. امتیاز اسپم اسکور سایت livejournal تنها 1 درصد است.

  • medium.com

یک پلتفرم انتشار آنلاین که به کاربران امکان می دهد مقالات و داستان ها را ایجاد و به اشتراک بگذارند. فقط توجه داشته باشید که سایت مدیوم با اسپم مبارزه می کند و لینکی که میخواهید از این سایت بگیرید باید داخل یک مقاله باکیفیت قرار بگیرد. مدیوم یکی از پربازدیدترین و بهترین سایت ها برای ساخت لینک رایگان و قوی می باشد. میزان دامین آتوریتی مدیوم 95 و پیج آتوریتی آن 84 می باشد. امتیاز اسپم اسکور مدیوم 3 درصد است.

  • ghost.org

ghost یک پلتفرم وبلاگ نویسی می باشد که به کاربران امکان می دهد محتوا ایجاد و منتشر کنند و همچنین وب سایت و مشترکین خود را مدیریت کنند. این سایت با دامین آتوریتی 88 بسیار قوی است.

  • hubpages.com

یک پلتفرم انتشاراتی که به کاربران اجازه می دهد مقالات، بررسی ها و سایر محتواها را ایجاد کنند و از کار خود درآمد کسب کنند. کار با این سایت راحت است و لینک هایی که ایجاد می کنید هم بصورت فالو و هم بصورت نوفالو خواهند بود.

  • strikingly.com

سازنده وب سایتی که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن، وب سایت های ریسپانسیو ایجاد کنند. استفاده از این سایت برای ساخت بک لینک رایگان را پیشنهاد می کنیم.

  • penzu.com

یک دفترچه خاطرات آنلاین و مجله شخصی که به کاربران امکان می دهد افکار و تجربیات خود را خصوصی نگه دارند یا آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. امکانات پایه در این سایت رایگان است و شما می توانید از این سایت بک لینک قوی دریافت کنید.

  • edublogs.org

edublogs یک پلت فرم وبلاگ نویسی می باشد و به طور خاص برای مربیان و دانش آموزان طراحی شده است. با ایجاد اکانت در این سایت 1 گیگابایت حجم رایگان دریافت خواهید کرد. نحوه ساخت بک لینک در edublogs با ارسال پست داخل وبلاگ ها امکان پذیر خواهد بود. این سایت دامین آتوریتی 82 و پیج آتوریتی 83 دارد. امتیاز Spam Score این سایت فقط 1 درصد است.

  • webs.com

سازنده وب سایتی است که به کاربران امکان می دهد وب سایت هایی با قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. این سایت رایگان است و دارای دامین آتوریتی 91 و پیچ آتوریتی 85 می باشد. ساخت بک لینک رایگان به سادگی با این وبسایت امکان پذیر است. امتیاز اسپم اسکور webs تنها 5 درصد است.

  • yola.com

yola سایت سازی است که به کاربران اجازه می دهد تا وب سایت هایی با قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. پلن پایه این سایت رایگان است و شما بک لینکی با دامین آتوریتی 71 و پیچ آتوریتی 84 دریافت می کنید. توجه داشته باشید که سایت yola ایران را تحریم کرده است و برای ساخت بک لینک، باید از ابزارهای گذر از تحریم استفاده کنید. امتیاز اسپم اسکور این سایت 4 درصد می باشد.

  • webnode.com

سازنده وب سایتی است که به کاربران اجازه می دهد وب سایت هایی با قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. ایجاد سایت در webnode رایگان است و نحوه ساخت بک لینک در آن این است که برای خود یک سایت ایجاد کنید.

  • site123.com

site123 یک سایت ساز است که به کاربران اجازه می دهد وب سایت هایی با قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. طبق اطلاعات درج شده، ساخت وبلاگ در site123 کاملا رایگان است و شما از تمامی امکانات این سایت می توانید استفاده کنید. میزان اسپم اسکور این سایت 1 درصد است.

  • duda.co

سازنده وب سایتی است که به کاربران امکان می دهد وب سایت های واکنش گرا با قالب های از پیش ساخته شده و ابزارهای کشیدن و رها کردن ایجاد کنند. این سایت دامین آتوریتی 59 دارد و شما قادرید بک لینک قوی و رایگان در آن ایجاد کنید. میزان Spam Score این سایت 2 درصد می باشد.

ساخت بک لینک در سایت های ارسال مقاله

ساخت بک لینک در سایت های ارسال مقاله

  • articlesbase.com

یک فهرست رایگان مقاله که در آن می توانید مقالاتی در موضوعات مختلف ارسال کنید. این سایت دارای پایگاه کاربری بزرگی است و می تواند به افزایش دسترسی شما کمک کند. به سادگی و با یک پست سئو شده میتوانید در این سایت بک لینک معتبر درج کنید. میزان دامین آتوریتی این سایت 75 است.

  • articlecube.com

یک فهرست رایگان مقاله با رابط کاربر پسند که شما می توانید مقالاتی در مورد موضوعات مختلف ارسال کنید و بک لینک های قوی را برای سایت خود دریافت کنید. نحوه ساخت بک لینک و دریافت بک لینک در این سایت آن است که ابتدا باید یک مقاله باکیفیت بنویسید و سپس آن را داخل این سایت وارد کنید.

  • articlecity.com

یک سایت محبوب مقاله که از سال 1996 میلادی وجود داشته است. ارسال مقالات در آن می تواند به افزایش دید وب سایت شما کمک کند. اگر میخواهید ساخت بک لینک قوی را تجربه کنید، کافیست یک اکانت برای خود بسازید و مقالات سئو شده را درج کنید. با درج مقالات باکیفیت، ترافیک رایگان زیادی را به سوی سایت خود روانه خواهید کرد.

  • sooperarticles.com

دایرکتوری مقاله با کیفیت بالا که به شما امکان می دهد مقالاتی در موضوعات مختلف ارسال کنید. این سایت دارای پایگاه کاربری بزرگی است و می تواند به افزایش بازدید سایتتان کمک کند. اگر دغدغه دریافت بک لینک طبیعی دارید، حتما از این سایت استفاده کنید و مقالات خود را در آن درج کنید.

  • articlebiz.com

یک دایرکتوری رایگان مقاله که به شما امکان می دهد مقالاتی در مورد موضوعات مختلف ارسال کنید. این سایت فرآیند ارسال ساده ای دارد و می تواند به جذب ترافیک به سایت شما کمک کند. با این حال که تبلیغات زیادی در این سایت نمایش داده میشود، اما ساخت لینک در آن برای سایتتان مناسب است. دامین آتوریتی این سایت 43 است و امتیاز اسپم اسکور آن 5 درصد می باشد.

  • amazines.com

یک فهرست مقالات محبوب که می تواند به شما کمک کند تا قدرت خود را در نتایج گوگل نمایش دهید. ارسال مقالات در اینجا نیز می تواند به افزایش دید وب سایت شما کمک کند. ثبت بک لینک داخل مقاله هایی که ارسال می کنید، یکی از گزینه های دریافت ترافیک رایگان از این سایت است. شما در مقالات دیگر کاربران نیز می توانید با ارسال نظر خود لینک رایگان ایجاد کنید. دامین آتوریتی این سایت 49 و اسپم اسکور آن تنها 2 درصد است.

  • articlealley.com

یک فهرست رایگان مقاله که در آن می توانید مقالاتی در موضوعات مختلف ارسال کنید. این سایت فرآیند ارسال ساده ای دارد و می تواند به افزایش دید وب سایت شما کمک کند. این سایت روزانه بیش از 100 هزار بازدید دارد و به جذب ترافیک و بازدیدکننده برای سایتتان کمک می کنید.

  • articledashboard.com

یک فهرست رایگان مقاله با رابط کاربر پسند. ارسال مقالات در اینجا می تواند به افزایش دید وب سایت شما و افزایش ترافیک به سایت شما کمک کند. حتما شما هم میدانید که تاثیر بک لینک بر سئو برای هیچ کس پوشیده نیست، پس دست به کار شوید و روی سئو سایتتان با ایجاد لینک های باکیفیت کمک کنید. نحوه ساخت بک لینک در این سایت بدین صورت است که ابتدا مقاله خود را آماده کنید، سپس برای دریافت بک لینک رایگان شرایط و قوانین سایت را مطالعه کنید و محتوای خود با آن مطابقت دهید.

  • selfgrowth.com

سایتی که در آن می توانید مقالاتی در مورد خودسازی، رشد شخصی و سلامتی ارسال کنید. بیش از 520 هزار مقاله در این سایت به ثبت رسیده است و مدت زمان زیادی است که selfgrowth در حال فعالیت است. اگر بک لینک رایگان برای سایت خود می خواهید، مقالات خود را در این سایت درج کنید. این سایت دامین آتوریتی 63 دارد.

  • webwire.com

یک سرویس توزیع مطبوعاتی رایگان که همچنین به شما امکان می دهد مقالاتی در مورد موضوعات مختلف ارسال کنید. ارسال مقالات در اینجا می تواند به افزایش دید وب سایت شما و ایجاد ترافیک رایگان بیشتر کمک کند. توجه داشته باشید که ایجاد لینک در این سایت تنها با ارسال مقالات باکیفیت امکان پذیر است، به همین دلیل اگر مقاله شما سئو نشده است و کیفیت قابل قبولی ندارد، از ارسال آن خودداری کنید. دامین آتوریتی این سایت 66 می باشد و لازم به ذکر است که گاهی اوقات برای ساخت بک لینک در این سایت باید پول پرداخت کنید.

  • thefreelibrary.com

فهرست جامع مقاله با مقالاتی در مورد موضوعات مختلف. ارسال مقالات در اینجا می تواند به افزایش دید وب سایت شما و افزایش ترافیک به سایت شما کمک کند. این سایت نزدیک به 32 میلیون مقاله دارد و دریافت بک لینک از این سایت ارزش بسیار بالایی خواهد داشت. دامین آتوریتی این سایت 80 و امتیاز اسپم اسکور آن 7 درصد است.

ساخت بک لینک در انجمن های گفت و گو

ساخت بک لینک در انجمن های گفت و گو

  • forums.digitalpoint.com

این انجمن یکی از بزرگترین و قدیمی ترین انجمن های اینترنتی برای بحث های بازاریابی دیجیتال و سئو است. این انجمن زندیک به 1 میلیون عضو دارد و ایجاد یک پیوند ورودی (بک لینک) در آن میتواند به سئو سایتتان کمک کند. دامین آتوریتی این انجمن گفت و گو 69 و میزان Spam Score آن فقط 1 درصد است.

  • warriorforum.com

یک انجمن محبوب برای بازاریابان اینترنتی برای بحث در مورد جنبه های مختلف بازاریابی آنلاین، از جمله سئو و ایجاد لینک. در این سایت ایجاد بکلینک سخت نیست. با طرح یک سوال و درج آدرس سایتتان به راحتی میتوانید پیوند ورودی اخذ کنید. این انجمن با دامین آتوریتی 74 قدرت خوبی و باعث ایجاد بک لینک قوی می شود. تعداد کاربران این سایت بیش از 1700000 است که نزدیک به 9 میلیون پست در این انجمن ایجاد کرده اند.

  • sitepoint.com/community

انجمنی از توسعه دهندگان و طراحان وب که در آن می توانید در بحث های مربوط به توسعه وب، سئو و بازاریابی آنلاین شرکت کنید و backlink خودتان را ثبت کنید. این انجمن با دامین آتوریتی 87 قدرت بسیار خوبی برای گرفتن بک لینک دارد. میزان امتیاز اسپم اسکور این سایت فقط 1 درصد است.

  • moz.com/community/q

انجمن moz وبسایتی برای پرسش و پاسخ مبتنی بر جامعه با تمرکز بر SEO و بازاریابی دیجیتال است. شما اگر سئوکار باشید و در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت کرده باشید، مطمعنا با این انجمن آشنایی های لازم را خواهید داشت. خب، پس دست به کار شوید و با قرار دادن بک لینک در سایت moz به سایتتان قدرت ببخشید. سایت moz.com دارای دامین آتوریتی 91 است که بسیار عالی است. اسپم اسکور این انجمن 4 درصد است.

  • webmasterworld.com

انجمنی اختصاص داده شده به وب مسترها و صاحبان سایت برای بحث در مورد سئو، مدیریت سایت و توسعه وب. این انجمن قدمت بالایی دارد و ساخت بک لینک در آن میتواند مفید باشد. دامین آتوریتی این انجمن 77 و میزان امتیاز اسپم اسکور آن 5 درصد است. این سایت بیش از 3100000 پست دارد و با توجه به بازدید بالایش برای سایت شما ترافیک رایگان ارسال کند.

  • blackhatworld.com

انجمنی که در آن بازاریابان اینترنتی و متخصصان سئو در مورد تاکتیک ها و تکنیک های سئو کلاه سیاه بحث می کنند. نگران نباشید، قرار دادن بک لینک در سایت blackhatworld راحت و آسان است. کافیست یک تاپیک باز کنید، سپس در آن به سایت خود یک لینک دهید. به همین سادگی. دامین آتوریتی این انجمن 59 و میزان Spam Score آن 6 درصد است.

  • moneymakerdiscussion.com

انجمنی که در آن اعضا می توانند درباره فرصت های کسب درآمد آنلاین، بازاریابی وابسته و سئو بحث کنند. این سایت دامین آتوریتی زیادی ندارد اما با توجه به تعداد کاربران آن که بیش از 120 هزار نفر هستند، ارزش ساخت بک لینک برای سایتتان را دارد.

  • marketingprofs.com/ea

انجمنی مبتنی بر جامعه که در آن اعضا می توانند در مورد جنبه های مختلف بازاریابی آنلاین از جمله SEO، بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی بحث کنند. این انجمن قدمت بالایی دارد و از سال 2004 میلادی فعال بوده است. اگر از تاثیر بک لینک بر سئو آگاهی دارید، ساخت آن را در این انجمن فراموش نکنید. دامین آتوریتی این انجمن گفت و گو 82 است و میزان اسپم اسکور آن 1 درصد می باشد.

  • reddit.com/r/SEO

یک پلتفرم آنلاین محبوب که اعضا می توانند در مورد جنبه های مختلف سئو و بازاریابی دیجیتال بحث کنند. همانطور که در بالا هم اشاره شد، این سایت قدرت و کیفیت بالایی دارد و شما در این قسمت از سایت reddit نیز میتوانید پیوند ورودی (بک لینک) برای سایتتان درج کنید. دامین آتوریتی سایت reddit 92 است و امتیاز اسپم اسکور این سایت 3 درصد می باشد. انجمن سئو در ردیت بیش از 230 هزار کاربر عضو دارد.

  • quora.com/topic/Search-Engine-Optimization-SEO

یک پلتفرم پرسش و پاسخ که در آن می توانید پاسخ سوالات مربوط به سئو خود را بیابید و در بحث های مربوط به بازاریابی دیجیتال شرکت کنید. اگر ایجاد بک لینک خارجی برای سایتان اهمیت دارد حتما از quora استفاده کنید. این سایت با دامین آتوریتی 93 و بازدید میلیونی خود ترافیک رایگان بسیاری را جذب سایتتان خواهد کرد.

  • wickedfire.com

انجمنی که در آن بازاریابان اینترنتی و متخصصان سئو می توانند در مورد جنبه های مختلف بازاریابی آنلاین و سئو بحث کنند. این انجمن با دامین آتوریتی 48 قدرت زیادی نسب به دیگر سایت های معرفی شده ندارد، اما با وجود بیش از 230 هزار کاربر خود بهترین انجمن برای جذب ترافیک سایتتان بشمار می رود.

ساخت بک لینک در سایت های کسب و کار

ساخت بک لینک در سایت های کسب و کار

  • google.com/business

محبوب ترین و ضروری ترین سایت فهرست بندی کسب و کار که به آنها اجازه می دهد حضور آنلاین خود در Google را مدیریت کنند، از جمله ظاهرشان در Google Maps و نتایج جستجو. مطمعنا ساخت لینک در چنین سایتی آرزوی هر مدیر سایت است. دامین آتوریتی گوگل با امتیاز کامل 100 جزو 3 سایت برتر از نظر ساخت بک لینک است. پس دست به کار شوید و با ثبت کسب و کارتان یک بک لینک فوق العاده قوی از گوگل دریافت کنید.

  • bingplaces.com

یک سایت دایرکتوری کسب و کارها توسط شرکت مایکروسافت است که به کسب و کارها کمک می کند در نتایج جستجو و نقشه های Bing کشف شوند. با ثبت آدرس سایتتان در bingplaces میتوانید کسب و کار خود را به میلیون ها بازدیدکننده بینگ معرفی کنید. دامین آتوریتی این سایت 51 و میزان پیج آتوریتی آن 60 می باشد.

  • yelp.com

yelp پلتفرم محبوب برای نظرات مشتریان و رتبه بندی کسب و کارها که به آنها اجازه می دهد یک صفحه تجاری رایگان ایجاد کنند و با مشتریان تعامل داشته باشند. حتما سایت خود را در yelp ثبت کنید و یک پیوند ورودی قدرتمند دریافت نمایید. این سایت دارای دامین آتوریتی 93 و پیج آتوریتی 85 است.

  • yellowpages.com

یک سایت دایرکتوری آنلاین که به کسب و کارها اجازه می دهد یک پروفایل کاری برای خود ایجاد کنند و در دسته های صنعت مربوط به خود فهرست شوند. این سایت دامین آتوریتی 88 و پیچ آتوریتی 71 دارد و روزانه چند میلیون بازدیدکننده از آن بازدید می کنند. این سایت فقط 1 درصد امتیاز اسپم اسکور دارد.

  • manta.com

یک سایت فهرست کسب و کار که اطلاعات و اطلاعاتی در مورد مشاغل، از جمله اطلاعات تماس، خدمات و جزئیات شرکت ارائه می دهد. این سایت بی شاز 20 سال قدمت دارد و ساخت بک لینک رایگان داخل آن می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. دامین آتوریتی این سایت 81 است.

  • foursquare.com

یک پلت فرم مبتنی بر مکان که به کسب و کارها اجازه می دهد اطلاعات موقعیت مکانی خود را مدیریت کنند، به نظرات مشتریان پاسخ دهند و تبلیغات را اجرا کنند. سایت foursquare دارای دامین آتوریتی 92 و پیچ آتوریتی 71 است و ثبت بک لینک سایتتان در آن میتواند عالی باشد. بیش از 14 سال است که این سایت در حال فعالیت می باشد و بازدید بالایی نیز دارد.

  • superpages.com

یک سایت فهرست کسب و کار که به کسب و کارها اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و در دسته های مربوطه، از جمله اطلاعات تماس و نظرات، فهرست شوند. ثبت کسب وکارتان در این سایت رایگان است و میتوانید به راحتی و با یک ثبت نام، بک لینک قوی از آن دریافت کنید. دامین آتوریتی این سایت 70 و پیج آتوریتی آن 66 می باشد. این سایت کسب و کار 4 درصد امتیاز Spam Score دارد.

  • merchantcircle.com

یک سایت دایرکتوری تجاری که به کسب و کارها اجازه می دهد نمایه ایجاد کنند، با مشتریان تعامل داشته باشند و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. این دایرکتوری با دامین آتوریتی 76 بازدید خوبی را دارد و میتوانید کسب و کار خود را به آسانی در آن ثبت کنید. این سایت تنها 2 درصد امتیاز اسپم اسکور دارد.

  • yellowbook.com

یک سایت فهرست کسب و کار که فهرست های کسب و کار محلی، بررسی ها و رتبه بندی ها را ارائه می نماید و به کسب و کارها اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و در دسته های مربوطه فهرست شوند. این سایت دارای 12 دسته بندی مختلف است و با ثبت کسب و کار خود می توانید یک بک لینک قوی ایجاد نمایید. فقط توجه داشته باشید که این دایرکتوری با ip ایران باز نمی شود. با داشتن دامین آتوریتی 56 و بازدید بالا، این سایت را برای ساخت بک لینک در سال 2023 پیشنهاد می کنیم.

  • dexknows.com

یک سایت فهرست کسب و کار که به کسب و کارها اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و در دسته های مربوطه، از جمله اطلاعات تماس، نظرات و رتبه بندی های خود، فهرست شوند. این سایت بازدید زیادی ندارد اما دامین آتوریتی 55 و پیچ آتوریتی 61 آن برای دریافت بک لینک مناسب است. میزان امتیاز اسپم اسکور این فهرست کسب و کار 6 درصد است.

  • chamberofcommerce.com

یک سایت فهرست کسب و کار که به کسب و کارها اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و در دسته بندی های مربوطه، از جمله اطلاعات تماس، نظرات و رتبه بندی های خود فهرست شوند. این سایت ماهانه بیش از 1.5 میلیون بازدید دارد و با پیچ آتوریتی 62 و دامین آتوریتی 63 برای ایجاد بک لینک عالی است. 5 درصد نیز امتیاز اسپم اسکور دارد.

  • yellowbot.com

یک سایت فهرست کسب و کار که به کسب و کارها اجازه می دهد یک نمایه ایجاد نمایند و در دسته بندی های مربوطه از جمله اطلاعات تماس، نظرات و رتبه بندی های خود فهرست شوند. این سایت بازدید بالایی ندارد اما قدمت و اعتبار بالایی نزد کاربران خود دارد. موضوعاتی همچون لباس، خودرو، وکالت و سالن زیبایی جزو دسته بندی های پربازدید این دایرکتوری است و شما اگر کسب و کار مرتبطی با این حوزه ها دارید با ثبت سایت خود، ترافیک رایگان خوبی بدست خواهید آورد. این سایت دامین آتوریتی 56 و اسپم اسکور 3 درصدی دارد.

  • angi.com

یک دایرکتوری برای فهرست کردن کسب و کارها که بر ارائه نظرات و رتبه بندی ها برای آنها تمرکز دارد و به مشاغل اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و با مشتریان تعامل داشته باشند. این دایرکتوری قبلا با آدرس دیگر در دسترس بود اما حدودا از 2 سال پیش با دامنه angi فعال است. این دایرکتوری کسب و کارها با دامین آتوریتی 77 و بازدید 9.4 میلیونی ماهانه، برای ساخت بک لینک رایگان بسیار مناسب است.

  • showmelocal.com

یک سایت فهرست کسب و کار که به کسب و کارها اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و در دسته بندی های مربوطه از جمله اطلاعات تماس، نظرات و رتبه بندی های خود، فهرست شوند. این سایت دامین آتوریتی 51 و پیچ آتوریتی 60 دارد و بازدید ماهانه آن بیش از 1 میلیون است. امتیاز Spam Score آن 6 درصد است.

  • elocal.com

یک سایت دایرکتوری کسب و کارها که فهرست های کسب و کار محلی را ارائه می کند و به مشاغل اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و در دسته های مربوطه درج کنند. این دایرکتوری از سال 2008 میلادی فعال است و بازدید آنچنانی ندارد اما با دامین آتوریتی 63 ارزش ساخت لینک داخل آن وجود خواهد داشت. این سایت کسب و کار اسپم اسکور 4 درصدی دارد.

نتیجه گیری در مورد بک لینک

این سایت های بک لینک رایگان فرصتی عالی برای کسب و کارهای آنلاین فراهم می کند تا اعتبار دامنه خود را تقویت کنند و ترافیک ارگانیک و رایگان بیشتری را جذب کنند. در حالی که ممکن است برای ساخت بک لینک های با کیفیت بالا از ابتدا نیاز به مقداری تلاش و سرمایه گذاری زمان باشد، اما نتیجه آن ارزش بسیاری خواهد داشت. با استفاده از این سایت ها برای ایجاد بک لینک، می توانید حضور آنلاین خود را تثبیت کنید، آگاهی از برند خود را افزایش دهید و در نهایت کلیک ها و تماس های کسب و کار خود را افزایش دهید. پس منتظر نباشید، همین امروز شروع به ساخت بک لینک کنید و کسب و کار آنلاین خود را به سطح بالاتری برسانید.