تصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا رؤیای هر دانشجویی است که سال‌ها است برای رسیدن به آن تلاش کرده است. بسیاری از افرادی که به فکر مهاجرت تحصیلی هستند، روسیه و دانشگاه‌های معتبر آن را انتخاب می‌کنند. دانشگاه فدرال کازان به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع این کشور بهترین انتخاب برای تحصیل در روسیه است. بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه حضور دارند. دانشگاه فدرال کازان جزو دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت بوده و در لیست برترین دانشگاه‌های جهان جای دارد. تحصیل در این دانشگاه مزایای بسیاری برای دانشجویان اتباع ایرانی به‌همراه دارد. متقاضیان مهاجرت تحصیل در روسیه برای ادامه تحصیلات عالیه در این دانشگاه با شروط سختی مواجه نیستند. در ادامه ضمن معرفی دانشگاه فدرال کازان، شرایط تحصیل در این دانشگاه را نیز بررسی می‌نماییم.

دانشگاه فدرال کازان روسیه

مزایای تحصیل در دانشگاه کازان روسیه

اگر دانشکده‌ها و امکانات فوق‌العاده این دانشگاه را فاکتور بگیریم، نداشتن شرط معدل و شرایط سنی خاص یا عدم نیاز به مدرک زبان برای تحصیل در روسیه در این دانشگاه، خود مزایای مهمی است که مورد‌توجه قرار می‌گیرد. دانشگاه کازان شرط معدلی خاصی برای پذیرش دانشجو ندارد، تنها کافی است که در آزمون ورودی نمره قبولی را کسب کنید. هرچند داشتن مدرک زبان الزامی نیست، اما معمولاً دانشگاه‌های روسیه یک دوره یکساله آموزش زبان روسی را برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کنند. این دوره که به‌عنوان دوره پادفک زبان روسی شناخته می‌شود، مهارت‌های زبان روسی را در دانشجویان خارجی افزایش می‌دهد. ازآنجاکه بیشتر دوره‌های آموزشی در دانشگاه فدرال کازان به زبان روسی است، برگزاری این دوره برای دانشجویان اهمیت و مزایای بسیاری دارد.

تحصیل در روسیه

دانشگاه کازان جزو برترین دانشگاه‌های کشور روسیه است؛ گذشته از مزایایی که تحصیل در این دانشگاه دارد، تحصیل در کشور پهناور روسیه به‌عنوان بهترین مقصد مهاجرت تحصیلی برای اتباع ایرانی خالی از لطف نیست. یکی از دلایلی که تحصیل در این کشور متقاضی زیادی دارد، هزینه‌های مناسب زندگی و تحصیل است. آمار مهاجرت تحصیلی و پذیرش رشته‌های مختلف تحصیل در کشور روسیه به‌خصوص رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نشان می‌دهد که روسیه مقصد ایدئالی برای ادامه تحصیلات عالیه است. در ادامه شرایط تحصیل دنداپزشکی و پزشکی در این کشور را بررسی می‌کنیم.

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه بیشترین آمار مهاجرت تحصیلی در بین ایرانیان را به خود اختصاص داده است. سهولت در پذیرش در کنار هزینه‌های مناسب برای زندگی و تحصیل سبب شده که دانشجویان متقاضی رشته پزشکی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. دانشگاه فدرال کازان نیز در رشته پزشکی مورد تأیید است. شهریه پزشکی در این دانشگاه معتبر نیز نسبت به سایر دانشگاه‌های روسیه مناسب‌تر است. علاوه بر امکان تحصیل پزشکی آزاد در روسیه، امکان بورسیه پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای دانشجویان این مقطع وجود دارد. البته شانس گرفتن بورسیه پزشکی برای تحصیل در روسیه کمتر از سایر رشته‌ها است. دانشجویان رشته پزشکی باید بعد از گذراندن دوره پادفک زبان روسی برای ورود به دانشگاه کازان یا هر دانشگاه معتبر دیگری در آزمون ورودی شرکت کنند. معمولاً در دوره پادفک آموزش زبان روسی یک یا چند درس مرتبط مانند زیست و شیمی نیز آموزش داده می‌شود. لازم است بدانید تخصص پزشکی در روسیه تنها به زبان روسی است. درحالی‌که دوره تخصص پزشکی در روسیه تنها به زبان انگلیسی مورد تأیید ایران است.

تحصیل در دانشگاه کازان روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه در کنار تحصیل پزشکی در این کشور منقاضیان بسیاری دارد. دانشگاه‌های معتبر بسیاری در این کشور هستند که در رشته دندانپزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و دانشگاه فدرال کازان نیز جزو آن‌ها است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه تقریباً به اندازه هزینه تحصیل پزشکی در این کشور است. معمولاً این هزینه در زمان ورود به دانشگاه پرداخت می‌شود. امکان پرداخت اقساطی آن نیز وجود دارد. امکان بورسیه دندانپزشکی نیز برای تحصیل در روسیه شرایطی مانند رشته پزشکی دارد. اگرچه امکان تحصیل دندانپزشکی در برخی از دانشگاه‌های روسیه بدون آزمون نیز امکان پذیر است، اما دانشجویان برای شرکت در دانشگاه کازان باید بعد از گذراندن دوره پادفک در آزمون ورودی شرکت کنند. نمره قبولی در این آزمون ۵۰ از ۱۰۰ است. امکان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کازان به زبان انگلیسی هم وجود دارد. هر چند شروع دوره به این زبان بوده و در طول دوره به زبان روسی تغییر می‌یابد.

نکته

تحصیل در روسیه در رشته دندانپزشکی مانند رشته پزشکی به زبان انگلیسی مورد تأیید وزرات بهداشت است. به شرطی که دانشجویان دوره زبان روسی را نیز پشت سر گذاشته و مدرک آن‌ را به‌دست آورند. به‌این‌ترتیب شما به‌عنوان دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی در طول دو سال اول تحصیل هم زبان روسی را می‌آموزید و هم در رشته خود مشغول تحصیل خواهید بود. با توجه به این که بعدازاین دو سال تحصیل به زبان روسی انجام می‌شود، مدرک پزشکی و دندانپزشکی شما به زبان روسی صادر می‌شود که مورد تأیید وزارت بهداشت است.

پادفک تهران کازان

دانشگاه فدرال کازان به‌عنوان یک دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت در ایران از سال ۲۰۲۱ تاکنون، دوره‌های پادفک را به‌صورت مشترک با ایران برگزار می‌کند. به این صورت که دانشجویان ایرانی بخشی از این دوره را در تهران گذرانده. ادامه دوره و تحصیل در روسیه نیز در خود دانشگاه فدرال کازان انجام می‌شود. با توجه به اینکه دانشجویان بخشی از این دوره را توسط اساتید مسلط به زبان فارسی پشت سر می‌گذارند، یادگیری زبان روسی برای آن‌ها در روسیه راحت‌تر خواهد بود. تمامی دانشجویان رشته پزشکی دندانپزشکی یا داروسازی که در روسیه تحصیل می‌کنند، باید مدرک زبان روسی را دریافت کنند. داشتن مدرک زبان روسی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارند نیز ضروری است. حال اگر شما به‌عنوان دانشجوی رشته پزشکی یا دندانپزشکی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه کازان روسیه را دارید، می‌توانید در بهترین دوره پادفک تهران کازان شرکت کنید.

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

جمع‌بندی

در این مطلب ضمن معرفی مختصر دانشگاه کازان روسیه و مزایای آن راجع به تحصیل در روسیه در رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی و شرایط تحصیل متقاضیان در این رشته‌‌ها و پذیرش آن‌ها در دانشگاه فدرال کازان صحبت کردیم. تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه را دارند باید در دوره پادفک آموزش زبان انگلیسی شرکت کرده و مدرک آن را دریافت کنند. دانشجویان می‌توانند از طریق پادفک تهران کازان بخشی از دوره آموزش زبان روسی و تدریس دروس مرتبط با رشته خود را در تهران توسط اساتید مسلط به زبان فارسی آموزش دیده و سپس مابقی دوره آموزشی را در خود دانشگاه کازان سپری کنند. به‌این‌ترتیب آموزش زبان روسی برای دانشجویان ایرانی آسان‌تر خواهد بود.