شرکت تحقیقات BMI پیش بینی کرده است که میزان گردشگری ورودی به کشور امارات در سال جاری 14.4 درصد افزایش خواهد یافت و به 28.5 میلیون گردشگر خواهد رسید. این افزایش قابل توجهی نسبت به 24.9 میلیون گردشگر در سال 2023 میلادی است که سال بهبود کامل صنعت از همه گیری کرونا در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، انتظار می رود درآمدهای گردشگری بین المللی در سال جاری 9.7 درصد رشد کند و به 44.5 میلیارد دلار برسد.

افزایش درآمدهای گردشگری را میتوان به افزایش مورد انتظار ورود از بازارهای اصلی امارات متحده عربی، مانند هند، عربستان سعودی، بریتانیا، چین و عمان نسبت داد.

خبرگزاری جهان عرب (AWP) گزارش می دهد که انتظار می رود گردشگری ورودی به امارات بین سال های 2024 تا 2028 همچنان در حال افزایش باشد. پیش بینی می شود نرخ رشد به طور متوسط ​​7.1 درصد در سال باشد و در سال 2028 به 34.9 میلیون برسد.

به گفته BMI، این افزایش تعداد گردشگران طبیعتاً منجر به افزایش درآمدهای گردشگری بین المللی امارات خواهد شد. این درآمدها که در سال قبل 40.6 میلیارد دلار بود، تخمین زده می شود که با 9.7 درصد رشد در سال 2024 به 44.5 میلیارد دلار برسد. علاوه بر این، BMI افزایش بیشتر در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت را پیش‌بینی می کند که درآمد آن تا سال 2028 به 58.3 میلیارد دلار می رسد.

داده ها بیانگر چشم انداز مثبتی برای صنعت گردشگری امارات هستند

داده های اخیر چشم انداز مثبتی را برای صنعت گردشگری امارات در میان مدت نشان داده است. امارات متحده عربی از شهرت خود به عنوان یک مرکز جابجایی برای بسیاری از مسافران جهانی استفاده می کند. این کشور در طی سال های اخیر خود را به عنوان یک مقصد لوکس معرفی کرده است و جاذبه های گردشگری مانند پارک های موضوعی، هتل ها و مراکز خرید گران‌قیمت را تبلیغ می کند. اعتقاد بر این است که این استراتژی در میان مدت گردشگری ورودی به امارات را به شدت تقویت می کند.

استراتژی گردشگری ابوظبی اکنون بر ترویج جلسات، مشوق ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها (MICE) و گردشگری فرهنگی تاکید دارد. در همین حال، دبی در درجه اول بر ایجاد جاذبه های خانوادگی دوستانه از طریق پارک های موضوعی، خرید و هتل های مجلل با ارائه امکانات تفریحی گسترده تمرکز می‌کند. دبی با فرودگاه بسیار بزرگ خود، سالانه میلیون ها گردشگر را از طریق مسیرهای سفر منطقه ای و بین المللی خود جذب می کند.