فرهنگ اینفلوئنسر در عصر شبکه های اجتماعی فراگیر شده است. برای اینفلوئنسرها، با داشتن اینترنت در دسترس همه، شهرت و درآمد حاصل از آن می تواند تنها با یک کلیک یا لایو فاصله داشته باشد.

بچه هایی که قبلاً می خواستند فضانورد یا رئیس جمهور شوند، اکنون می خواهند ستاره های شبکه های اجتماعی باشند. یک مطالعه که توسط شرکت Morning Consult صورت گرفته است، نشان می دهد که از 2000 آمریکایی 18 تا 38 ساله، 54 درصد از جوانان آمریکایی گفتند که اگر فرصت داده شود، تبدیل به یک تأثیرگذار خواهند شد. با شهرت فوری تنها با یک پست ویروسی، مردم دائماً تصاویر غذای خود را به اشتراک می‌ گذارند، زیرا “تلفن اول غذا می خورد” یا از پیاده روی خود در خیابان فیلم می گیرند و به دنبال‌کنندگانشان درباره روزمرگی های خود می گویند.

میکرو اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ پتانسیل فوق العاده‌ای برای تقویت دیده شدن برند شما دارد، زیرا افراد بیشتری محصولاتی برای خرید، مکان هایی برای غذا خوردن و حتی مقاصد سفر از اینفلوئنسرها پیدا می‌ کنند. و اکنون، بیش از هر زمان دیگری، برندها انتخاب های تقریباً نامحدودی از شرکا دارند. با توجه به تعداد فالوورها از کوچک تا گسترده، انتخاب شراکت مناسب می تواند تأثیر قابل توجهی بر برند داشته باشد.

در حالی که بسیاری از کسب و کارها تصور می کنند که بزرگتر شدن بهتر است، همیشه اینطور نیست. به طور خاص، میکرو اینفلوئنسرها اغلب ابزاری هستند که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند برندها را از رقبایشان جدا کنند. هر سطح اینفلوئنسر دارای مزایا و معایبی است و بسته به تعداد فالوورها، یک کسب و کار می تواند انتظار نتایج متفاوتی داشته باشد. طبق بررسی های شرکت MediaKix، میکرو اینفلوئنسرها به حساب‌ هایی با 10000 تا 50000 فالوور و ماکرو اینفلوئنسرها به عنوان حساب هایی با 500000 تا 1 میلیون فالوور تعریف می‌ شوند.

قبل از شروع یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، هنگام انتخاب اندازه اینفلوئنسر برای کار باید به چند نکته توجه کنید.

میکرو اینفلوئنسر

بزرگتر شدن همیشه بهتر نیست

بسیاری از برندها تعداد فالوورهای زیادی را مشاهده می کنند و بر این باورند که آنها را قادر می سازد به اهداف خود برسند، اما با وجود دسترسی گسترده، چند جنبه منفی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

1. هزینه

با افزایش تعداد فالوورها، هزینه کار با اینفلوئنسرها افزایش می‌ یابد و شرایطی را ایجاد می‌ کند که در آن برندها باید همه‌ چیز را در یک قطعه محتوا به کار گیرند. در حالی که بسیاری از مردم محتوای حمایت شده یک برند را با یک تأثیرگذار کلان می بینند، در کاری که آژانس های معتبر با اینفلوئنسرهای کلان انجام می دهند، تعداد آن دسته از دنبال کنندگانی که محصول را خریداری می کنند بسیار کمتر است و بازگشت سرمایه (ROI) برند را محدود می کند.

2. در دسترس بودن

به دلیل مخاطبان زیاد، اینفلوئنسرهای کلان تمایل زیادی به تقاضا دارند زیرا برندها قصد دارند از دنبال کنندگان گسترده خود استفاده کنند. افزایش تقاضا برای مشارکت با این اینفلوئنسرها معمولاً به ترتیبات پیچیده تر و طولانی تر منجر می شود و برندهایی را که نیاز به حرکت سریع دارند محدود می کند.

3. اعتبار

با افزایش محبوبیت یک اینفلوئنسر، برندهای بیشتری می خواهند با آن ها کار کنند، اما محافظت از اصالت برای موفقیت یک اینفلوئنسر بسیار مهم است. هر چه یک اینفلوئنسر محتوای حمایت شده بیشتری پست کند، احتمال بیشتری دارد که فالوورهای آنها به صحت آنها اعتماد نداشته باشند و از خود بپرسند که آیا فقط به پرداخت علاقه مند هستند یا خیر. برندها باید حتماً در مورد تأثیرگذاران تحقیق کنند، با توجه به اینکه چقدر محتوای حمایت شده را پست می‌ کنند و چه می‌ گویند. آنچه یک تأثیرگذار برای محتوای حمایت شده می نویسد می تواند روشنگر باشد و بگوید که آیا به برندهایی که با آنها کار می کنند اهمیت می دهند یا خیر.

میکرو اینفلوئنسر

کوچک و متمرکز می تواند قدرتمند باشد

همانطور که از نام آن پیداست، یک میکرو اینفلوئنسر طرفداران کمتری دارد. ما در کارمان با این نوع از اینفلوئنسرها، متوجه شده ایم که آنها روابط قوی تری بر اساس تخصص و اعتماد با پیروان خود دارند. یک میکرو اینفلوئنسر به مخاطبان خاص بیشتری خدمت می کند و می تواند برای یک برند مفید باشد زیرا دسترسی به زیرمجموعه کوچکی از جمعیت هدفمند علاقه مند به کسب و کار شما را فراهم می کند.

برندها باید مزایای زیر را در کار با میکرو اینفلوئنسرها در نظر بگیرند.

1. هزینه

اینکه یک برند چقدر برای محتوای حمایت شده به اینفلوئنسرها می پردازد، به تعداد دنبال کنندگان آنها مرتبط است. میکرو اینفلوئنسرها، به دلیل اندازه کوچکترشان، شرکای مقرون به صرفه ای برای برندها هستند. این اینفلوئنسرها معمولاً به دنبال افزایش فالوورهای خود هستند، بنابراین معمول است که در تلاش برای ایجاد یک رابطه بلندمدت به شرکای برند خود نظارت کنند. همه این عوامل معمولاً یک ROI قوی برای هزینه های یک برند ایجاد می کنند.

2. اصالت

اصالت یک ویژگی ضروری و تأثیرگذار است. بر اساس مطالعه Morning Consult، 88٪ از مردم می‌ گویند برای اینفلوئنسرها مهم است که معتبر باشند و واقعاً به علایق خود اهمیت دهند. به دلیل دنبال کنندگان کمتر آنها، تقاضا برای کار با میکرو اینفلوئنسرها کمتر است و اغلب آنها به برندهایی که می خواهند با آنها کار کنند مراجعه می کنند. بنابراین، میکرو اینفلوئنسرها بیشتر با برندهایی که واقعاً دوست دارند، می‌ خواهند حمایت کنند و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند، شریک می‌ شوند.

3. تعامل

یک نگرانی رایج در میان اینفلوئنسرهای کوچک این است که تعداد فالوورهای آنها کمتر است و تعداد چشمانی که محتوای حمایت شده را مشاهده می کنند کاهش می دهد. با این حال، تعامل و تبدیل پیروان یک میکرو اینفلوئنسر معمولاً بیشتر است. زیرا کاربران به فرد اعتماد دارند، احتمال بیشتری برای اظهار نظر و تعامل دارند و مهم تر از همه، روی دکمه “خرید” کلیک می‌ کنند. به گفته شرکت نرم افزاری Social Bakers، میکرو اینفلوئنسرها در مقایسه با اینفلوئنسرهای کلان تا 60 درصد افزایش نرخ تعامل دارند. میکرو اینفلوئنسرها همچنین بیش از 20 درصد نرخ تبدیل بالاتری دارند که می تواند به برندها کمک کند تا فروش تجارت الکترونیک خود را افزایش دهند. بنابراین، با وجود پیروان اندک، برندها می توانند ارزش فروش باورنکردنی را از کار با میکرو اینفلوئنسرها استخراج کنند.

4. دسترسی چند بازاری

با توجه به ارزان تر بودن کار با اینفلوئنسرهای کوچک (میکرو اینفلوئنسرها)، یک برند می‌ تواند با همکاری با اینفلوئنسرهای متعدد که بخش‌ های مختلف بازار را پوشش می‌ دهند، دامنه فروش خود را افزایش دهد. با درگیر کردن تأثیرگذاران مختلف در سنین مختلف، نژادها و نوع جنسیت، برندها می‌ توانند به مخاطبانی دست یابند که اگر فقط با تعداد محدودی از اینفلوئنسرهای کلان کار می‌ کردند، غایبشان بودند.

5. بازارهای طاقچه ای

میکرو اینفلوئنسرها این پتانسیل را دارند که مخاطبان را در مورد موضوعاتی که مخصوص یک علاقه خاص هستند درگیر کنند. این نوع از میکرو اینفلوئنسرها در حوزه خود متخصص هستند و به دلیل علایق منحصر به فرد و تخصصی خود پیروانی دارند. برندها می‌ توانند از این انجمن‌ های بسیار مدیریت شده بهره ببرند و درجه‌ ای از هدف‌ گیری را امکان‌ پذیر می‌ کنند که برای تأثیرگذاران کلان غیرممکن است.

میکرو اینفلوئنسر

سخن پایانی

از آنجایی که عصر شبکه های اجتماعی به رشد خود ادامه می دهد، روزهایی که برندها به طور انحصاری به تعداد فالوورها برای تصمیم گیری در مورد مشارکت نگاه می کردند، گذشته است. گزینه‌ های بیشتری نسبت به قبل وجود دارد، اما برنامه های اینفلوئنسر پیشرفته حول شناسایی میکرو اینفلوئنسرهای مرتبط با اهداف بازاریابی برند و ترکیب آن حساب ها در برنامه بازاریابی گسترده تر به روشی سفارشی و معتبر می چرخند.