در روز 24 آوریل بود که سنای آمریکا قانونی را برای ممنوعیت شبکه اجتماعی تیک تاک تصویب کرد. ساعاتی بعد از آن، رئیس جمهور آمریکا این لایحه را امضا کرد و به قانون تبدیل شد. این قانون شرکت مادر تیک تاک (بایت‌دنس) را ملزم می کند که این اپلیکیشن را به مالکان غیرچینی بفروشد، در غیر این صورت در کشور آمریکا با ممنوعیت کامل مواجه خواهد شد. این تصمیم اکنون با یک نبرد حقوقی پیچیده و دشوار روبرو شده است.

ممنوعیت و مسدودسازی این پلتفرم محبوب شبکه های اجتماعی باعث می شود تا برخی از تولیدکنندگان محتوا و کسب و کارهای کوچک در سراسر دنیا شاهد کاهش شدید درآمد خود باشند.

بسیاری از طرفداران این پلتفرم اجتماعی در آمریکا که بیش از 150 میلیون کاربر هستند، ممکن است شاهد ناپدید شدن فعالیت های اوقات فراغت مورد علاقه خود باشند. با این حال، برخی از افرادی که احساس می کنند بیشترین تأثیر را دارند، سازندگان و کسب و کارهای کوچک در تیک تاک هستند که از طریق این پلتفرم، چه به صورت جانبی یا چه به صورت تمام وقت کسب درآمد می کنند.

طبق داده های منتشر شده در سال جاری، تیک تاک بیش از 7 میلیون کسب و کار کوچک آمریکایی را میزبانی می کند و این شرکت گزارش داد که درآمدی معادل 15 میلیارد دلار برای این شرکت در سال 2023 میلادی داشته است.

این پلتفرم همچنین یک نیروی بزرگ اقتصادی جهانی است. در ماه ژانویه، تیک تاک گزارش داد که شرکت های کوچک و متوسط ​​در این پلتفرم 5.14 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند و بلژیک کمک کرده‌اند.

اکنون که افراد با ممنوعیت تیک تاک مواجه هستند، کارآفرینان آمریکایی بیش از هرچیزی نگران جریان درآمد خود می باشند. کسب و کارهای جهانی نیز که برای خرید محصولاتشان و تعامل با محتوای آنها به مخاطبان آمریکایی متکی هستند، دارای چنین وضعیتی می باشند. ممکن است جایگزین هایی برای کسب و کارها وجود داشته باشد، اما یافتن یک جایگزین مناسب می تواند یک نبرد دشوار باشد.