پس از هفته ها اسکرین‌شات‌های فاش شده و سخنان مرموز مدیران تیک تاک، TikTok Notes اکنون بر روی گوشی های آیفون و اندروید قابل استفاده است. ولی فعلا مردم برخی کشورها امکان استفاده از این اپلیکیشن اجتماعی را نخواهند داشت.

در حال حاضر شرکت تیک تاک در مورد اینکه چرا اپلیکیشن جدید Notes در برخی کشورها در دسترس است، اما در برخی دیگر نه، اظهار نظر نکرده است.

این اپلیکیشن جدید با ارائه یک فضای اختصاصی برای ارسال و اشتراک گذاری عکس ها به طور مستقیم با شبکه اجتماعی اینستاگرام رقابت خواهد کرد. برخلاف اینستاگرام، فید TikTok Notes به شکل شبکه ای است که به شما امکان می دهد چندین پست را همزمان مشاهده کنید. با ضربه زدن روی هر یک از این تصاویر، یک نمای تمام صفحه بارگذاری می شود، جایی که می توانید نظرات را بخوانید یا ارسال کنید.

TikTok Notes به شما امکان می‌دهد از پستی با «قلب»، مشابه اینستاگرام و معادل «لایک» موجود در فیسبوک، قدردانی کنید. نشانک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که یک پست را ذخیره کنید تا بعداً دوباره آن را ببینید، چیزی که با کلیپ های ویدیویی کوتاهی که به تیک تاک کمک کرد تا محبوبیت جهانی پیدا کند نیز امکان‌پذیر است.

شباهت‌ها به همین جا ختم نمی‌شود، TikTok Notes توانایی اشتراک‌گذاری چندین عکس را در یک پست شبیه چرخ فلک، انتخاب بین مرتب‌سازی زمانی یا الگوریتمی فید و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

شرکت مادر TikTok ByteDance در توضیح مختصری از برنامه جدید خود می نویسد:

TikTok Notes یک پلتفرم سبک زندگی است که محتوای عکس-متن آموزنده در مورد زندگی افراد ارائه می دهد، جایی که می توانید افرادی را ببینید که نکات سفر، دستور العمل های روزانه خود را به اشتراک می گذارند.

TikTok Notes

هم اکنون اپلیکیشن TikTok Notes برای دانلود از اپ استور اپل و فروشگاه گوگل پلی در دسترس است. اگر از قبل یک حساب کاربری تیک تاک دارید، می‌توانید با استفاده از همان نام کاربری و رمز عبور وارد TikTok Notes شوید.

اگر عکس‌هایی را در برنامه اصلی تیک تاک به اشتراک گذاشته‌اید، این عکس‌ها در TikTok Notes کپی می‌شوند. این امکان وجود دارد که این اشتراک گذاری بین پلتفرمی را با جستجو در تنظیمات حساب خود تغییر دهید.

TikTok Notes میتواند اینستاگرام را شکست دهد؟

شرکت متا اخیراً فاش کرده است که تنها در سال 2021 میلادی، 32.4 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی از شبکه اجتماعی اینستاگرام کسب کرده است. این میزان بیشتر از یوتیوب است که در همان سال 28.8 میلیارد دلار درآمد داشت.

به همان سرعتی که شرکت متا تلاش می‌کند تا ویژگی‌هایی مانند حلقه‌های اینستاگرام را برای جلوگیری از رقابت تیک تاک تبلیغ کند، به نظر می‌رسد این اپلیکیشن متمرکز بر ویدیو اکنون در تلاش است تا بخشی از این مبلغ چشمگیر 32.4 میلیارد دلار را با جایگزین خود یعنی TikTok Notes به دست آورد.

خبرگزاری بلومبرگ در این ماه به نقل از افراد آشنا با این موضوع گزارش داد، سود شرکت بایت دنس، مالک تیک تاک در سال 2023 میلادی تقریباً 60 درصد افزایش یافته است. در این گزارش آمده است که سود شرکت قبل از بهره، مالیات و استهلاک از حدود 25 میلیارد دلار در سال 2022 میلادی به بیش از 40 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافت.

تیک تاک در اواخر سال 2017 میلادی راه اندازی شد، اما توانسته است بر بازار ویدیوهای کوتاه تسلط یابد. این اپلیکیشن اجتماعی دارای بیش از 1.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان است، از جمله بخش عظیمی از کاربران جوان. برخی تخمین ها نشان می دهد که بیش 47 درصد از کاربران تیک تاک زیر 30 سال سن دارند. جمعیتی که برای تبلیغ کنندگان بسیار مهم است.

همانطور که شاهد موفقیت اخیر BeReal بودیم، هنوز هم این امکان برای سرویس های جدید شبکه های اجتماعی وجود دارد که بازیکنان قدیمی مانند اینستاگرام و فیسبوک را به چالش بکشند. اپلیکیشن TikTok Notes این مزیت را دارد که برای یک پایگاه کاربری گسترده متشکل از صدها میلیون نفر که قبلاً تیک تاک را دوست دارند تبلیغ می شود.