استنشاق رایحه شمع ها می تواند روی خلق و خوی ما تاثیرگذار باشد، نورهای زیبایی ایجاد کند و بوی الهی دهد. و شما چه به عنوان هدیه شمعی خریداری کنید و چه به عنوان بخش اصلی یک خرید فروشگاهی، باید بدانید که شمع ها هرگز از مد نمی افتند. بنابراین، اگر تمایلات خلاقانه ای دارید، می توانید یک کسب و کار شمع سازی در خانه راه اندازی کنید. خرید مواد شمع سازی نیز می تواند با خرید عمده مقرون به صرفه خواهد بود و فرآیند تولید شمع ها نیز نسبتاً ساده است.

کسب و کار شمع سازی

خب دوست دارید از کجا شروع کنید؟ ما در این مقاله نحوه راه اندازی کسب و کار شمع سازی در منزل را به هفت مرحله تقسیم کرده ایم.

1. یک طرح تجاری تهیه کنید

اولین قدم برای شروع کسب و کار شمع سازی تهیه یک طرح تجاری برای آن است. شما برای شروع کسب و کار خانگی شمع سازی باید در ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، استراتژی هایی برای رسیدن به جایگاه خرید شمع و ایده های کلی تر برای بازاریابی داشته باشید.

شما باید در مورد اندازه شمع های خود، نوع موم و تعداد رایحه های مختلف که می خواهید تولید کنید، تصمیم بگیرید. این روند کار و قیمت شما را تعیین می کند.

همچنین باید نامی برای کسب و کار خود تعیین کنید و مطمئن شوید که نامی که می خواهید استفاده کنید قبلاً انتخاب نشده باشد. برای استعلام نام کسب و کار خود می توانید به وب سایت مرکز مالکیت معنوی قابل مراجعه کنید. سعی کنید نامی ساده و قابل تشخیص را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این امکان وجود دارد یک نام تجاری، با نام تجاری درخواست شده توسط شما وجود داشته باشد.

2. کسب و کار شمع سازی خود را ثبت کنید

اگر مانند بسیاری از کسب و کارهای نوپا، در ابتدا تنها کارمند شرکت شمع سازی خود خواهید بود، باید به عنوان یک تاجر نیز شروع به کار کنید. این ایده آل است که می خواهید به عنوان یک کار جانبی شروع کنید و ببینید که آیا می توانید از آنجا رشد کنید یا خیر. همچنین پیشنهاد می کنیم که کسب و کار شمع سازی خود را ثبت کنید. با ثبت کسب و کار خود میتوانید از مزایای این کار بهره مند شوید و مطمئن شوید که از نام تجاری شما سو استفاده نخواهد شد.

کسب و کار شمع سازی در منزل

3. برای ساخت محصول خود آماده شوید

مردم تمایل دارند شمع هایی با طرح های چشم نواز را علاوه بر عطرهای جذاب خریداری و استفاده کنند. حتی اگر طراح گرافیک نیستید، می توانید با نرم افزارهایی همچون Adobe Photoshop یا Canva برای ایجاد طرح های ساده و ظریف برای شمع های خود کار کنید. اگر به طراحی پیچیده تری علاقه دارید یا ترجیح می دهید به یک متخصص برون سپاری کنید، می توانید از سایت هایی مانند Creative Market، Fiverr یا Upwork برای سفارش طراحی به یک خالق حرفه ای استفاده کنید.

شمع سازی

منبع مواد محصول

پیدا کردن مواد محصول مرحله بعدی است. شما می توانید ظروف شمع های خود را از طریق تامین کننده اقلام عمده پیدا و خریداری کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید از چیزی مانند شیشه سنگ تراشی یا یک لیوان تزئینی استفاده کنید، می توانید به عمده فروشان در شهر خود مراجعه کنید. در نهایت، استفاده از مواد بازیافتی مانند بطری ها یا شیشه های مربا می تواند از نظر بصری جذاب باشد.

انواع مختلفی از موم نیز وجود دارد که می توان برای شمع استفاده کرد: پارافین، سویا، موم زنبور عسل، موم دانه بندی شده و … . شما باید در ابتدای کار خود چند نمونه آزمایشی با موم انتخابی خود انجام دهید تا مطمئن شوید که رایحه مورد نظر شما را می دهد. عرضه کننده موم شمع شما احتمالاً می تواند در مورد فتیله ها، رنگ ها و رایحه هایی که بهترین کارکرد را با موم شمع شما دارند به شما توصیه کند. پس حتما از فروشندگان در این باره راهنمایی دریافت کنید.

بسته بندی منبع

حمل و نقل معمولاً بزرگترین هزینه برای یک کسب و کار کوچک است. هنگامی که در حال تنظیم برنامه ای برای حمل و نقل هستید، باید سرعت، هزینه و نوع موادی که شمع را احاطه کرده است را در نظر بگیرید تا در حمل و نقل ایمن بماند. استفاده از مواد بازیافتی ممکن است مخاطبان هدفی از مصرف کنندگان آگاه را جذب کند، اما شما باید قیمت شمع ها را بر این اساس تعیین کنید.

برچسب های خود را طراحی کنید

اگر انتخاب کرده اید که لوگوی خود را به تنهایی با نرم افزارهایی مانند Adobe InDesign، Photoshop یا Canva طراحی کنید، می توانید همین کار را برای برچسب ها انجام دهید. ممکن است ایجاد یک برچسب استاندارد برای شمع ها با بخش های قابل تنظیم برای تغییر عطر، اندازه یا نام شمع آسان تر باشد. اگر برای هر رایحه طرح های سفارشی می خواهید، ممکن است بخواهید از یک طراح از خدمات ذکر شده در بالا استفاده کنید تا بتوانید روی محصول تمرکز کنید.

برچسب باید شامل نام کسب و کار شمع سازی، رایحه شمع ها، اندازه در اونس مایع و اطلاعات بیشتری باشد که مشتریان ممکن است بخواهند بدانند. البته می توانید در مورد محل ساخت شمع و این که موم چیست و یا آدرس وب سایت شرکت خود نیز بنویسید.

4. یک وب سایت برای کسب و کار خود بسازید

حتی اگر قصد دارید از طریق یک پلتفرم شخص ثالث مانند Etsy شمع های خود را بفروشید، باید وب سایت اختصاصی بسازید. نه تنها داشتن وب سایت کسب و کار شما باعث افزایش دیده شدن برند شما به صورت آنلاین می شود، بلکه به معتبرتر و حرفه ای تر جلوه دادن کسب و کار شمع سازی شما نیز کمک شایانی می کند و در عین حال فرصتی را برای فروش مستقیم ایجاد می کند. برای آسان تر کردن فرآیند، می توانید با یک طراح وب سایت کمک بگیرید. البته می توانید از سایت سازهای مختلف و رایگان نیز بهره مند شوید.

سایت های زیر جزو بهترین پلتفرم ها برای ساخت یک فروشگاه آنلاین می باشند:

Shopify:

وجود هزاران الگو برای تجربه مشتری، توانایی فروش کارت های هدیه، هزاران ادغام اپلیکیشن برای تجارت الکترونیک.

Wix:

ارزان تر، شامل دامنه سفارشی، محصولات نامحدود، فقط با USPS ارسال می شود.

Weebly:

سازنده وب سایت رایگان، عالی برای مبتدیان، توانایی تغییر تم های وب سایت و حفظ محتوا، ادغام تجارت الکترونیک با Square، گزینه های سفارشی سازی محدود.

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا علاوه بر هزینه های اولیه، به مدت زمانی که می خواهید در وب سایت خود سرمایه گذاری کنید نیز بستگی دارد.

شمع سازی در خانه

5. کانال های اضافی را برای فروش شمع های خود انتخاب کنید

علاوه بر وب سایت خود، به احتمال زیاد می خواهید شمع های خود را در چندین کانال مانند Etsy، تلگرام و حتی اینستاگرام بفروشید. این امر باعث افزایش قرار گرفتن در معرض آنلاین شما می شود که به کسب و کار شمع شما کمک بسیاری می کند تا فروش بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، ایجاد روابط با مغازه ها، فروشگاه ها و خرده فروشان محلی نیز می تواند راه خوبی برای فروش مستقیم شمع های شما با حداقل هزینه حمل و نقل باشد.

6. قیمت فروش خود را محاسبه کنید

به طور کلی، شاید بخواهید 25 تا 50 درصد حاشیه سود را برای شمع های خود هدف قرار دهید. محاسبه زودهنگام هزینه های پیش بینی شده در تعیین قیمت ها مهم خواهد بود.

اگر نیاز دارید که محصولات خود را در فروشگاه های بزرگ اینترنتی میزبانی کنید و باید هزینه های ماهانه بیشتری را در کسب و کار خود اعمال کنید، ممکن است مجبور شوید در ابتدا قیمت شمع های خود را کمی بالاتر ببرید و بسته به حجم فروش در آینده تغییر می کند.

علاوه بر این، بیشتر پردازشگرهای پرداخت آنلاین هزینه اندکی از بابت پردازش تراکنش دریافت می کنند، بنابراین باید آن را روی قیمت های شمع نیز اعمال کنید. اگر همه شمع های سفارشی را خودتان می سازید، باید تعیین کنید که چقدر زمان می توانید صرف کنید، به خصوص اگر شرکت شمع سازی به عنوان یک کسب و کار جانبی شروع به کار کند.

7. برای کسب و کار شمع خود را بازاریابی کنید

شروع با بازاریابی رایگان یا کم هزینه بهترین راه برای شروع است، به خصوص اگر کسب و کار شما فعلاً رو به راه است. شما باید با جستجو در گروه های فیس بوک و تلگرام، زیرمجموعه ها یا سایر جوامع شبکه های اجتماعی عاشقان عطر شروع کنید. شما همچنین می توانید مبادلاتی را برای اینفلوئنسرها برای ارسال پست در مورد شمع های خود ارائه دهید.

همچنین می توانید به برخی از گروه های کارآفرین محلی بپیوندید تا شبکه سازی کنید و از متخصصان با تجربه تر مشاوره بگیرید. ممکن است بتوانید ارتباط برقرار کنید و راه های جدیدی برای بازاریابی کسب و کار شمع خود بیابید.

کار شمع سازی

سوالات متداول در مورد کسب و کار شمع سازی در خانه

1. آیا ساخت شمع در خانه آسان است؟

شمع ها به طور کلی برای ساختن در خانه آسان و ارزان در نظر گرفته می شوند که آنها را به یک فرصت تجاری خوب تبدیل می کند. هنگامی که مواد اولیه و روش اصلی را تهیه کردید، می توانید بسیاری از آنها را به راحتی در منزل خود بسازید.

2. چگونه یک حساب فروشنده در Etsy ایجاد کنیم؟

برای ایجاد یک حساب فروشنده در سایت Etsy، به Etsy بروید و یک حساب تجاری ایجاد کنید. از آنجا، می توانید تنظیمات برگزیده فروشگاه خود، از جمله نام فروشگاه خود را تنظیم کنید.

بعد از اینکه حساب فروشنده Etsy خود را ایجاد کردید، می توانید لیست محصولات را از داشبورد حساب خود ایجاد کنید.

3. آیا کسب و کار شمع سازی سود آور است؟ میانگین حاشیه سود آن چقدر است؟

بله شمع سازی در خانه یک کسب و کار سود آور می باشد. میانگین حاشیه سود روی شمع ها حدود 25 تا 50 درصد است.

به خاطر داشته باشید که این سود می تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند هزینه ​​مواد، حمل و نقل، نیروی کار و بازار هدف متفاوت باشد.