دلایل بسیاری وجود دارد که چرا مقالات علمی شما اغلب توسط سردبیر مجلات رد می شوند، یا حتی مقاله شما به مرحله مرور هم نمی رسد و ریجکت می شود.

به همین دلیل در این مقاله از مجله اینترنتی اسید هولیک، 7 دلیل اصلی که باعث رد شدن مقالات علمی شما می شود را بررسی خواهیم کرد.

دلایل اصلی رد شدن مقالات علمی

1. مقاله متناسب با مجله نیست.

بسیار مهم است که اگر برای مجله خاصی می نویسید، بررسی کنید و مقاله را متناسب با آن تنظیم کنید. مجلات را میتوان به عنوان گفتگو در نظر گرفت و هر مقاله را به عنوان ورودی به یک گفتگوی مداوم در مورد یک موضوع خاص در نظر گرفت. به همین دلیل مهم است که همیشه ببینید چه مقالات دیگری در مورد همان موضوع در مجله مورد نظر شما وجود داشته است. اگر مانند مقاله شما، مقاله دیگری وجود ندارد، ممکن است دلیلی برای آن وجود داشته باشد، یعنی مجله به موضوع شما علاقه مند نیست.

2. مقاله مملو از ایده است.

یعنی مقاله علمی شما فاقد تمرکز است. اکثر مقالات مجلات یک نکته برای بیان دارند، آنها با یک ایده، یک زاویه کار می کنند.

3. مقاله به خواننده اطمینان نمی دهد که تحقیق قابل اعتماد است.

به عبارت دیگر، ممکن است مقاله شما به خوبی طراحی شده باشد، به طور کامل انجام شده و با یک سنت کار قابل تشخیص مطابقت داشته باشد اما نوشته های آن قابل اعتماد نیست. درواقع رشته های مختلف به سطوح متفاوتی از جزئیات در مورد چگونگی انجام تحقیق، با چه کسی یا چه چیزی، کجا، چند وقت یکبار، چند … نیاز دارند.

4. مقاله شما چیز جدیدی اضافه نمی کند.

یعنی نویسنده نتوانسته است آنچه قبلاً در مورد موضوع شناخته شده است، و آنچه این مقاله اضافه می کند، خلاصه کند. سردبیران مجلات علمی ممکن است فقط یک بخش از مقاله شما را بخوانند، بدون اینکه بتوانند تشخیص دهند که چرا مهم است، و چرا مردم باید در مورد آن بدانند یا اکنون که انجام می دهند چه اتفاقی باید بیفتد.

5. نوشته بسیار بی تجربه به نظر می رسد.

این معمولاً به این معنی است که مقاله مملو از ادبیات بیش از حد است و فاقد نتیجه‌گیری قوی است که به سؤالات So What, Now What می پردازد. اما ممکن است به این دلیل باشد که زمان زیادی برای روش صرف می شود، یا وزن مقاله برای نتایج بسیار سنگین است، یا زمینه کافی برای مطالعه وجود ندارد، یا تجزیه و تحلیل کافی وجود ندارد.

6. مقاله ساختار ضعیفی دارد.

تابلوی راهنمایی کافی برای کمک به نویسنده برای یافتن راه خود در بحث وجود ندارد. سرفصل‌ها بی‌معنی هستند یا تعداد آنها به اندازه کافی نیست، یا خیلی زیاد هستند. استدلال جریان ندارد.

7. مقاله خیلی محلی، خیلی کوچک و خیلی کم اهمیت است.

هر بخش از تحقیق نمی تواند تبدیل به یک مقاله شود، اگرچه اکثر آنها می توانند. با این حال، گاهی اوقات افراد تحقیق را خیلی کم اهمیت و کوچک می کنند، تجزیه و تحلیل کافی انجام نمی دهند، ارتباط کافی با تحقیقات دیگر برقرار نمی کنند، یا برای داوران و سردبیران مجلات خیلی بی ارزش هستند که نتوانند مقاله را شایسته انتشار بدانند.

پس به عنوان یک نویسنده مقالات علمی از این 7 چیز دوری کنید.

کاملاً ممکن است که این اشتباهات را مرتکب نشوید. اطمینان از اینکه از آنها دوری می کنید، داوران و سردبیران را قادر می سازد تا با ایده ها و استدلال های واقعی شما درگیر شوند که در نهایت دلیل نوشتن شماست.

موفق باشید.