حرفه برنامه نویسی آزاد خود را با 10 وب سایت برتری که در ادامه خواهیم گفت، شروع کنید تا بتوانید کسب درآمد و پیشرفت را تجربه کنید. بسیاری از افراد نیز به برنامه نویسی آزاد به عنوان یک گزینه شغلی مناسب روی می آورند. به دلیل انعطاف پذیری و همچنین امکان کسب درآمد قابل توجه، جایگزین جذابی است. منابع مختلفی برای کمک به برنامه نویسان آینده نگر برای عبور از این مسیر وجود دارد.

10 وب سایت برتر برای برنامه نویسی آزاد در میان آنها برجسته هستند. برنامه نویس ها می توانند از این وب سایت ها برای نشان دادن تخصص خود، تعامل با مشتریان احتمالی و توسعه یک تجارت آزاد موفق استفاده کنند. این وب سایت ها برنامه نویسان آزاد را به دنیای عظیم فرصت هایی که در انتظار آنهاست متصل می کنند. در ادامه این مقاله، لیستی از 10 وب سایت برتر وجود دارد که می توانید حرفه برنامه نویسی آزاد خود را با آنها شروع کنید.

1. Upwork

در این پلتفرم بیش از 12 میلیون فریلنسر ثبت نام کرده اند و 5 میلیون مشتری نیز از خدمات سایت Upwork استفاده می کنند که آن را به یکی از بزرگترین پلتفرم های فریلنسری در صنعت تبدیل کرده است. این وبسایت برتر در حوزه فریلنسری فرصت های عالی، محافظت از پرداخت و روش های پرداخت متعدد را فراهم می کند. با این حال، پلتفرم Upwork هزینه ای 20 درصدی برای خدمات خود دریافت می کند. ما قبلا در یک مقاله در مورد راه های افزایش درآمد از Upwork صحبت کرده ایم که می توانید با بهره گیری از آن، درآمد خود را بیشتر کنید.

2. FlexibleJobs

پلتفرم FlexibleJobs وب سایتی برای یافتن مشاغل انعطاف پذیر مانند استخدام از راه دور، شغل آزاد، کار پاره وقت یا تمام وقت و غیره است. تحقیقات گسترده‌ ای را برای شناسایی فرصت‌ های شغلی واقعی در بیش از 50 شغل انجام می‌ دهد و لینک مستقیمی را برای درخواست در اختیار کاربران قرار می‌ دهد. همچنین مشاوره شغلی، بررسی رزومه و ارزیابی استعدادها را ارائه می دهد. با این حال، برای استفاده از خدمات این پلتفرم هزینه اشتراک ماهانه دریافت می کند.

3. Hostinger

Hostinger یک ارائه دهنده میزبانی وب است که فهرستی از برترین سایت های فریلنسینگ را برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان در سال 2023 میلادی ارائه می دهد. Hostinger هر وب سایت فریلنسر را بر اساس نظرات کاربران، خدمات، قیمت، شهرت و مشروعیت رتبه بندی می کند. همچنین به توسعه دهندگانی که به دنبال مشاغل آزاد هستند راهنمایی و نکات استخدامی ارائه می دهد.

4. Payoneer

وب سایت Payoneer یک پلتفرم پرداخت که شامل یک وبلاگ با اطلاعات مهم فریلنسر، مانند لیستی از بهترین سایت های فریلنسری برای توسعه دهندگان نرم افزار و فناوری اطلاعات است. همچنین در مورد چگونگی شناسایی و پیاده سازی پروژه های برنامه نویسی مستقل و همچنین نحوه مدیریت امور مالی و مالیات خود به عنوان یک فریلنسر مشاوره ارائه می دهد.

5. Flexible

Flexible یک شبکه استعدادهای دیجیتال بررسی شده از شرکت های پیشرو را با توسعه دهندگان آزاد پیوند می دهد. این پلتفرم وظایف با کیفیت بالا، قیمت مناسب، ساعات کاری انعطاف پذیر و پرداخت سریع را ارائه می دهد. همچنین شامل انتقاد و کمک به فریلنسرها برای کمک به بهبود توانایی ها و شهرت آنها می شود. با این حال، برای پیوستن به این شبکه، باید یک فرآیند غربالگری دقیق را طی کنید.

6. Toptal

Toptal یکی دیگر از وب سایت های برتر و معتبر است که برنامه نویس های مستقل را با شرکت‌ های برتر پیوند می‌ دهد. دسترسی انحصاری به پروژه های مهم، قیمت گذاری رقابتی، بدون مناقصه و تعهدات بلندمدت را فراهم می کند. همچنین راهنمائی، رویدادهای اجتماعی و فرصت های یادگیری را برای کمک به فریلنسرها در پیشبرد حرفه خود ارائه می دهد. با این حال، پیوستن به این شبکه نیازمند یک فرآیند غربالگری بسیار انتخابی می باشد.

7. Freelance

پلتفرم Freelance با داشتن بیش از 50 میلیون کاربر ثبت شده و 20 میلیون شغل ارسال شده، یکی از بزرگترین سایت های فریلنسری در جهان است. این وب سایت چندین فرصت و همچنین محافظت از پرداخت و جایگزین های مختلف پرداخت را فراهم می کند. با این حال، برای خدمات خود پول دریافت می کند و با رقابت سختی از سوی مترجمان آزاد مواجه است.

8. Fiverr

Fiverr یک بازار آزاد شناخته شده است که به فریلنسرها اجازه می دهد خدمات خود را با قیمت های 5 دلار آمریکا ارائه دهند. این پلتفرم برتر برای فریلنسری، مجموعه متنوعی از دسته‌ ها، حفاظت از پرداخت و انواع گزینه‌ های پرداخت را فراهم می‌ کند. با این حال، برای خدمات خود پول دریافت می کند و با رقابت سختی از سوی مترجمان آزاد مواجه است.

9. Codeable

Codeable یک پلتفرم فریلنسری تخصصی در زمینه توسعه وردپرس است. پروژه های با کیفیت بالا، هزینه های معقول، بدون مناقصه و پشتیبانی شخصی را ارائه می دهد. همچنین بازخورد و بررسی هایی را به فریلنسرها می دهد تا به آنها کمک کند توانایی ها و شهرت خود را بهبود بخشند. اما برای پیوستن به پلتفرم آن، درخواست و مصاحبه لازم است.

10. Gigster

Gigster یک شبکه فریلنسری مبتنی بر پروژه است که برنامه نویسان آزاد را با مشاغل آینده نگر پیوند می دهد. این سایت پروژه های چالش برانگیز، قیمت های رقابتی، همکاری تیمی و مدیریت پروژه را نیز فراهم می کند. همچنین انتقادات و توصیه های شغلی را برای کمک به فریلنسرها در جهت گسترش مهارت ها و نمونه کارها ارائه می دهد. با این حال، برای پیوستن به این پلتفرم، یک فرآیند درخواست و یک پروژه آزمایشی مورد نیاز است.