سفرهای دریایی برای ارائه محیطی آرام و زیبا با سواحل شنی و دریاهای آرام به مسافران خود محبوب هستند. با این حال، مشکل فزاینده ازدحام گردشگران این تجربه را تهدید کرده است. شرکت های کروز در حال بررسی سرمایه گذاری در سواحل و جزایر خصوصی برای مقابله با این موضوع هستند. اگرچه شرکت کروز نروژی جزو اولین شرکت هایی بود که در اواخر دهه 1970 میلادی زمینی در باهاما را برای توسعه خریداری کرد، اما این روند در بین سایر شرکت های کروز نیز محبوبیت پیدا کرده است.

بسیاری از شرکت های کروز در حال حاضر در حال تهیه، اجاره یا خرید زمین در باهاما و دریای کارائیب هستند و این میزان نیز در حال افزایش است. تحلیلگران می گویند که شرکت های کروز و مسافربری میلیون ها دلار برای خرید و ساخت املاک گران قیمت تزریق می کنند. توسعه CocoCay رویال کارائیب تقریباً 250 میلیون دلار هزینه داشته است و شرکت های دیگر نیز به طور فعال پروژه های مشابهی را دنبال می کنند. به عنوان مثال، شرکت کارنوال کروز لاین، جشن افتتاح جزایر خصوصی خود را تا اواسط سال 2025 میلادی برگذار خواهد کرد. شرکت دیزنی کروز لاین نیز بازدیدکنندگان را در ژوئن 2024 میلادی به Lookout Cay در لایتهاوس پوینت فلوریدا خواهد فرستاد.

خرید جزایر خصوصی برای شرکت های کروز پرسود خواهد بود

جزایر خصوصی به شرکت های کروز اجازه می دهند تا نیازهای حفظ حریم خصوصی و آرامش مشتریان خود را برآورده کنند و در عین حال درآمد بیشتری کسب کنند که در بنادر عمومی ایجاد نمی کنند. با داشتن جزیره خصوصی، شرکت های کروز از غذاها، نوشیدنی ها و فعالیت هایی که مسافرانش ممکن است در آن شرکت کنند سود می برد.

علاوه بر این، جزایر خصوصی احساس بی نظیری از تجمل و ثروت را ارائه می دهند. انحصاری بودن یک جنبه حیاتی از تجمل است. هیچ چیز بیش از گذراندن یک روز در جزیره ای دورافتاده و در عین حال خصوصی، انحصاری را بیان نمی کند.