بازاریابی کسب و کار کوچک شما بخشی ضروری از کارآفرینی است. با این حال، این جنبه ای است که بسیاری از صاحبان مشاغل را متحیر می کند. دانستن اینکه چگونه، کجا و چه مدت پول های تبلیغاتی خود را تخصیص دهید می تواند مانند چرخش چرخ دوچرخه باشد. اگرچه وسوسه انگیز است که فقط به موارد مورد علاقه قدیمی مانند چاپ و تلویزیون، پست های مستقیم و حتی بیلبورد تبلیغاتی پایبند باشیم، کارآفرینان بیشتری ارزش تبلیغات شبکه های اجتماعی را درک می کنند.

با این حال، بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزی بسیار بیشتر از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در فیسبوک است. بیایید در این مقاله از مجله اینترنتی، بررسی کنیم که چگونه چشم انداز تبلیغات شبکه های اجتماعی در حال تغییر است.

افزایش هزینه های شبکه های اجتماعی

پلتفرم های شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما انسان ها تبدیل شده اند و میلیاردها کاربر در سراسر دنیا از آن ها استفاده می کنند. با تعداد بسیار زیاد کاربران، جای تعجب نیست که بازاریابان به سرعت پتانسیل عظیم شبکه های اجتماعی را به عنوان یک رسانه تبلیغاتی تشخیص دادند. در واقع، بازاریابی شبکه های اجتماعی به استراتژی مطلوب بسیاری از صاحبان مشاغل تبدیل شده است.

بر اساس گزارش شرکت Zenith Media، انتظار می رود تا پایان سال 2025 میلادی، هزینه های آنلاین 57 درصد از کل هزینه تبلیغات جهانی را تشکیل دهد. با این حال، با افزایش رقابت، کارآفرینان باید یک رویکرد ارگانیک چند کانالی برای ایجاد آگاهی مخاطبان و برند خود اتخاذ کنند. در حالی که تبلیغات می تواند رشد ارگانیک را تکمیل کند، تمرکز بر بازاریابی محتوا و سایر استراتژی های ارگانیک اغلب می تواند بازگشت سرمایه بهتری را ارائه دهد.

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

از آنجایی که کسب و کارهای بیشتری بازاریابی شبکه های اجتماعی را به عنوان بخشی از استراتژی خود اجرا می‌ کنند، نیاز به استفاده از ابزارهای سنتی کمتر نیز در حال افزایش است. یکی از این راه حل ها را می توان در وفادارترین مشتریان شما یافت. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) حوزه رو به رشدی است که صاحبان مشاغل نوآور شروع به استفاده از آن کرده اند.

محتوای تولید شده توسط کاربر به محتوای ایجاد شده توسط مصرف کنندگان اشاره دارد که تجربیات آنها را با یک برند خاص به نمایش می گذارد. این می‌ تواند به صورت جعبه‌ گشایی ویدیوها، نمایش محصول و روش‌ های دیگر برای نشان دادن نحوه استفاده از محصول شما توسط مصرف‌کنندگان دیگر باشد. با استفاده از UGC، کسب و کارها می توانند از قدرت بزرگترین حامیان برند خود استفاده کنند.

تلاش های استراتژیک UGC می تواند مقرون به صرفه و بسیار تأثیرگذار باشد. می‌ توانید با وفاترین طرفداران خود را تشویق کنید تا از طریق پیشنهادات هیجان‌ انگیز، هشتگ‌ های برند، مسابقات و حتی وب‌ سایت‌ های تجارت الکترونیک خود، UGC ارزشمندی ایجاد کنند.

طبق گفته TrustPilot، تقریبا 90 درصد از مصرف کنندگان قبل از تصمیم به خرید محصول یا خدمات، به دنبال بررسی آنلاین هستند. با تشویق وفادارترین مشتریان خود به تولید محتوای جذاب که دارای محصولات یا خدمات شما باشد، می توانید از این روند استفاده کنید و به یک برند قابل اعتماد و شناخته شده تبدیل شوید.

سرگرم کردن مشتریان برای افزایش فروش

سرگرم کردن مشتریان برای افزایش فروش

خرده فروشان آجر و ملات با رقابت شدید روبرو هستند و فعالانه به دنبال راه هایی برای جذب مشتریان به فروشگاه های خود هستند. در این پیگیری، بازاریابان بر روی هیجان انگیزتر و جذاب تر کردن تجربه خرید تمرکز می کنند. یکی از راه‌ های رسیدن به این هدف، ایجاد محتوایی است که مشتریان بالقوه را مجذوب و خوشحال کند.

به عنوان مثال، زمانی که ما برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود ویدیو می سازیم، از یک قانون ساده پیروی می کنیم. به ازای هر سه ویدیویی که می‌ سازیم، یکی از آنها ربطی به تجارت ما ندارد. در عوض، این محتوا بیشتر بر شخصیت ما تمرکز خواهد کرد.

نکته مهم این است که یک ارتباط ایجاد کنید و فضایی در اختیار مشتریان قرار دهید تا مشتریان احتمالی شما را بیش از یک فروشنده ببینند. اگر بتوانید آنها را بخندانید، مشتریان بالقوه به احتمال زیاد درک مثبتی از شما خواهند داشت و زمانی که آماده خرید هستند شما را در ذهن خود نگه می دارند. در واقع، یک مطالعه در سال 2018 میلادی توسط کلاچ نشان داد که 53 درصد از مشتریان به احتمال زیاد تبلیغی را در صورت خنده دار بودن به خاطر می آورند و از آن لذت می برند.

قدرت شبکه های اجتماعی در کارکردهای تجاری

قدرت شبکه های اجتماعی در کارکردهای تجاری

فراتر از بازاریابی، شبکه های اجتماعی پتانسیل بالایی در عملکردهای مختلف کسب و کار دارند. این می تواند خدمات مشتری را افزایش دهد، فروش را افزایش دهد، به استخدام کمک کند و حتی در مدیریت بحران کمک نماید. تطبیق پذیری پلتفرم های شبکه های اجتماعی آنها را به دارایی های ارزشمندی برای مشاغل در هر اندازه و در همه صنایع تبدیل می کند.

ساخت یک استراتژی محتوای موثر

برای استفاده حداکثری از این روندها، باید یک استراتژی محتوای جامع ایجاد کنید. استراتژی شما باید با اهداف کسب و کار شما هماهنگ باشد و بر ایجاد و توزیع محتوای موثر و جذاب تکیه کند. این باید منحصر به فرد برای هویت برند و ماموریت شرکت شما باشد.

تقریباً هر کسب و کاری می‌ تواند از یک استراتژی محتوایی سنجیده بهره مند شود. چنین استراتژی به رشد، حفظ ثبات در صدای برند شما در سراسر کانال ها و آموزش مخاطبان شما در مورد ارزش پیشنهادی شما کمک می کند. کارآفرینانی که اهمیت بازاریابی محتوای همه‌ کانالی را درک می‌ کنند، می‌ توانند از یک استراتژی محتوای جامع برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند.

قدرت شبکه های اجتماعی

نکات پایانی

حرکت رو به جلو، افزایش سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی، محتوای تولید شده توسط کاربر و سرگرمی، به شکل دهی چشم انداز بازاریابی ادامه خواهد داد. کسب و کارهایی که خود را با این روندها تطبیق می دهند و استراتژی های قوی توسعه می دهند، مزیت رقابتی به دست می آورند. با استقبال از شبکه های اجتماعی، استفاده از محتوای ایجاد شده توسط بزرگترین طرفداران خود و ارائه تجربیات سرگرم کننده، می توانید ارتباطات قوی با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید و در قلمرو دیجیتالی همیشه در حال تغییر پیشرفت کنید.