طبق یک مطالعه از سوی هیئت گردشگری دولتی ایتالیا، کشور ایتالیا به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری لوکس شناخته می شود. بیش از 20 درصد گردشگران خارجی نیز به دلیل جاذبه های گردشگری لوکس با سبک ایتالیایی، ایتالیا را انتخاب می کنند.

گردشگری لوکس در ایتالیا در حال رشد است و پیش بینی می شود که در سال 2023 میلادی رشد خود را ادامه دهد و گردشگرانی با سطح بالای درآمد را جذب کند که کمتر تحت تأثیر عدم اطمینانات جغرافیایی قرار می گیرند. علاوه بر سیاست قیمت گذاری امکانات اقامتی لوکس، ایتالیا مقصدی ایده آل باقی مانده و توانسته است گردشگران را جذب کند.

گردشگری لوکس

سرمایه گذاری ایتالیا در گردشگری لوکس

سرمایه گذاری در گردشگری لوکس برای تثبیت موقعیت ایتالیا در بازار گردشگری جهانی و تضمین توسعه پایدار بلندمدت اهمیت دارد. میراث فرهنگی، هنری و غذایی غنی ایتالیا می تواند از طریق تجارب لوکس به سطح بالاتری ارتقا یابد و مشتریان دقیقی را که علاقه مند به سرمایه گذاری در خدمات مهمان نوازی با کیفیت عالی هستند، جذب کند. این سرمایه گذاری ها درآمد قابل توجهی تولید می کنند و فرصت های شغلی ماهر و پایدار ایجاد می کنند.

به علاوه، گردشگری لوکس در ایتالیا نشان دهنده تعهد این کشور به پایداری، با ترویج روش های سازگار با محیط زیست و حفاظت از زیبایی های طبیعی و تاریخی برای نسل های آینده می باشد.

گردشگری لوکس ایتالیا به خاطر توانایی نوآوری و بهبود مداوم خود شناخته شده است. تا سال 2024 میلادی، تعداد هتل های پنج ستاره که توسط مسافران لوکس ترجیح داده می شود، از 682 عدد به 702 عدد افزایش خواهد یافت. این تعداد پیش بینی می شود تا سال 2025 میلادی به 712 واحد افزایش یابد.