طبق خبرهای منتشر شده، فرودگاه بین المللی ابوظبی قرار است ترمینال A جدید خود را در تاریخ 1 نوامبر افتتاح کند و عنوان بزرگترین فرودگاه جهان را از آن خود کند. طبق بیانیه این فرودگاه، خطوط هوایی طی دو هفته از 1 تا 14 نوامبر در سه مرحله به ساختمان جدید منتقل خواهند شد. در 1 نوامبر، ویز ایر ابوظبی و 15 شرکت هواپیمایی بین المللی دیگر از ترمینال جدید فعالیت خواهند کرد. از 9 نوامبر، هواپیمایی اتحاد 16 پرواز روزانه را پیش از تکمیل انتقال خود به ترمینال جدید در 14 نوامبر، همراه با ایر عربیا ابوظبی و 10 شرکت هواپیمایی دیگر انجام خواهد داد. پس از 14 نوامبر، ترمینال A به 28 شرکت هواپیمایی پاسخ خواهد داد.

بزرگترین فرودگاه جهان با ظرفیت 45 میلیون مسافر در سال

اپراتور فرودگاه ابوظبی اعلام کرده است که ترمینال A که بیش از 742000 متر مربع وسعت دارد، ظرفیت فرودگاه فعلی را برای پذیرایی از 45 میلیون مسافر سالانه دو برابر خواهد کرد. این فرودگاه بزرگ و جدید، 3 برابر بزرگتر از ترمینال قدیمی است و پروازهایی را به 117 مقصد در سراسر جهان ارائه می دهد و تعداد و سرعت پروازهای ابوظبی را افزایش می دهد.

ترمینال A شامل 163 فروشگاه خرده فروشی، فروشگاه های مواد غذایی و نوشیدنی، دو اسپا بهداشتی و زیبایی، یک هتل 138 اتاقه و یک سالن استراحت در فضای باز است.

بزرگترین فرودگاه جهان با هزینه 3 میلیارد دلاری ساخته می شود

مقامات ابوظبی نزدیک به 3 میلیارد دلار برای ساخت بزرگترین فرودگاه هوایی جهان سرمایه گذاری کرده اند تا صنعت هوانوردی را متحول کنند. با تمرکز بر امنیت، این ترمینال دارای 9 نقطه تماس بیومتریک از جمله باربری سلف سرویس، گیت های الکترونیکی مهاجرت و گیت های سوار شدن است. فناوری تشخیص چهره که در ترمینال تعبیه شده است، مسافران را غربال می کند و زمان انتظار را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیستم حمل و نقل پیشرفته چمدان می تواند تا 19200 چمدان در ساعت را پردازش کند. این سرمایه گذاری بخشی از استراتژی ابوظبی برای تنوع بخشی به بخش های غیرنفتی و کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به نفت می باشد.

فرودگاه بین المللی ملک فهد در حال حاظر بزرگترین فرودگاه جهان است

بزرگترین فرودگاه جهان کجاست؟

فرودگاه بین المللی ملک فهد با مساحت 776 کیلومتر مربع، در حال حاظر بزرگترین فرودگاه جهان از نظر مساحت است. برای مقایسه، فرودگاه ملک فهد تقریباً به اندازه شهر نیویورک است که خود شامل دو فرودگاه بزرگ در محدوده شهر خود است.

اگرچه این فرودگاه بزرگترین فرودگاه جهان است، اما شلوغ ترین فرودگاه جهان نیست.