زمان آن رسیده است که بازاریابی وابسته را جدی بگیریم، چون 83 درصد از بازاریابان از برنامه های بازاریابی وابسته برای افزایش شناخت برند خود استفاده می کنند.

البته این فقط نوک کوه یخ است، زیرا پیش بینی می شود بازار بازاریابی وابسته نرخ رشد سالانه مرکب 7.7 درصدی بین سال های 2023 تا 2030 میلادی را ثبت کند.

همانطور که صنعت رشد می کند، تکنولوژی و روندهای تجاری فعلی نیز تکامل می یابد. بازاریابان وابسته باید برای موفقیت خود جلوتر از روندها بمانند و بهترین راه برای انجام این کار پیش بینی آینده می باشد.

با پیشروی سال 2023 میلادی و تغییر و تکامل فناوری ها، بازاریابان با چگونگی عوامل هوش مصنوعی در کار خود و نحوه شکل گیری پلتفرم های اجتماعی جدید، در حوزه یک بازاریاب وابسته دست و پنجه نرم می کنند.

همانطور که گزینه های ما در حال تکامل هستند، ما در موقعیت بهتری برای تخمین آنچه در پیش است هستیم. پیش‌بینی‌های بازاریابی بر اساس روندهای گذشته، اقتصاد فعلی و چگونگی پیشرفت فناوری‌های در حال تغییر است. با آن، ما می‌توانیم ایده‌هایی در مورد آنچه در آینده برای بازاریابی وابسته خواهد آمد شکل دهیم.

Affiliate marketing

اینفلوئنسرها با بهره گیری از بازاریابی وابسته کسب درآمد می کنند

اینفلوئنسرها و تولدکنندگان محتوا رابطه خود را با بازاریابی وابسته افزایش خواهند داد.

سازندگان محتوا موفقیت بزرگی در بازاریابی وابسته پیدا کرده اند، به ویژه که شبکه های اجتماعی خود را به عنوان یک پلتفرم ارتباطی اولیه تلقین کرده اند.

برندهایی که پیوندهای وابسته را در خود جای داده اند، تمایل به همکاری با اینفلوئنسرها دارند و بازاریابان وابسته به این زودی ها از بین رفتن آن را نمی بینند. اینفلوئنسرها نیز در حال تبدیل شدن به پیمانکاران باهوش‌ تر هستند، و مدیریت و اندازه گیری تعاملات وابسته را آسان‌ تر می‌ کنند. وقتی اینفلوئنسرها محصولات یک برند را تبلیغ می‌ کنند، در معرض مخاطبان کاملاً جدیدی قرار می‌ گیرند و هر چه تعداد سازندگان در تیم بیشتر باشد، دسترسی بیشتر می‌ شود.

این یک پیروزی برای بازاریابان است، زیرا آنها می توانند وارد فضاهای جمعیتی جدید شوند و شرکت های خود را رشد دهند. این رشد یک سیگنال قدرتمند است که روابط اینفلوئنسرهای وابسته به قوت خود ادامه خواهد داد.

بر اساس تعداد فالوورها، اینفلوئنسرها به چهار دسته تقسیم می شوند و هر دسته نقاط قوت خود را دارد. مگا (بیش از 1 میلیون فالوور) و اینفلوئنسرهای کلان (100000 تا 1 میلیون دنبال کننده) دسترسی گسترده ای را ارائه می دهند، در حالی که میکرو اینفلوئنسر (1000-100000 فالوور) و نانو اینفلوئنسر (زیر 1000 فالوور) اغلب به دلیل جوامع نزدیک خود از نرخ تعامل بالاتری برخوردار هستند.

بازاریابی آشناسازی (بازاریابی وابسته)

بازاریابان وابسته هوش مصنوعی را اجرا خواهند کرد

با پیشرفت در حوزه فناوری، هوش مصنوعی در محیط کار شتاب بیشتری می گیرد. بازاریابان وابسته قبلاً شروع به پیاده سازی این فناوری کرده اند و به افزایش استفاده از آنها ادامه خواهند داد. کمپین های بازاریابی وابسته مبتنی بر هوش مصنوعی دارای چندین مزیت هستند، از جمله افزایش کارایی، دقت بهبود یافته، تصمیم گیری بهتر، صرفه جویی در هزینه و افزایش تجربه مشتری.

تیم های بازاریابی می توانند از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف برای تجزیه و تحلیل داده های شریک، تعیین موفقیت یک کمپین و کنار هم قرار دادن خطوط کلی و تولید محتوا استفاده کنند. با این پیشرفت‌ های پیش بینی شده، و همچنین هوش مصنوعی، که امکان سرعت بخشیدن به یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل، پلتفرم ها و ابزارهای دیجیتال و بهینه سازی تخصیص منابع را فراهم می کند، هوش مصنوعی به طور قابل توجهی بر آینده تیم های بازاریابی عملکردی تأثیر می گذارد و از آن سود می برد.

برندها شخصیت خود را تقویت خواهند کرد

برندها می توانند از طریق بازاریابی وابسته به شخصیت و اعتبار خود بیافزایند و از آنجایی که مشتریان همچنان به دنبال اصالت هستند و از تبلیغات سنتی طفره می روند، این یک محور اساسی خواهد بود.

مصرف کنندگان مایلند تا ارتباط بیشتری با یک برند داشته باشند یا دانش عمیق تری از یک برند داشته باشند. رای اعتماد خارجی، خاک حاصلخیز برای شرکت های وابسته است. طبق بررسی های انجام شده، 81 درصد از مصرف کنندگان “پس از دیدن اینفلوئنسرها، دوستان یا خانواده در مورد آن محصول یا خدمات، تحقیق یا خرید آن را در نظر گرفته اند”.

بازاریابی وابسته

خداحافظی با کوکی ها

در نهایت، بازاریابان وابسته به نحوه کار در دنیای بدون کوکی ها پیمایش خواهند کرد.

وب سایت ها از کاهش کوکی ها و توسعه فناوری های تبلیغاتی جدید استقبال می کنند. تحقیقات اخیر نشان می‌ دهد که 61 درصد از تبلیغ کنندگان در کشور آمریکا از هدف یابی متنی استفاده می‌ کنند، یکی از فناوری‌ های جایگزین که به تبلیغات اجازه می‌ دهد در صفحات وب که محتوایی نزدیک به محصولات یا خدمات کاربر دارند، ظاهر شوند. این بدان معناست که شرکت‌ های بیشتری می‌ خواهند به دنبال راه‌ هایی برای گسترش مخاطبان خود باشند و اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آنها برای بینندگان بیشتری مرتبط است. با کاهش استفاده از کوکی ها، شرکت ها مجبور خواهند شد در آینده بازاریابی وابسته به گزینه های جدید پیمایش کرده و ترکیب کنند.

استراتژی های موفقیت

با دانستن این روندهای پیش‌بینی‌شده برای بازاریابی وابسته، برندها و بازاریابان می‌ توانند جلوتر از آینده باشند و مطمئن شوند که از استراتژی‌ های موفق امروزی به نفع خود استفاده می‌ کنند.

کسانی که بازاریابی وابسته را انجام می دهند، باید با رقبای خود و استراتژی هایی که در حال اجرا هستند برای موثر و موفق ماندن، همگام باشند.

آینده بازاریابی آینده ای است که شرکت های وابسته را در بر می گیرد. به دست آوردن دسترسی و داده‌ های گسترده‌ تر از طریق مخاطبان فردی و صحت مؤثر ثابت شده است.

در آینده، سیستم‌ هایی که داده های وابسته را سازمان دهی می کنند، بهینه سازی را ضبط می کنند و روی تغییرات مداوم کوکی ها و هدف یابی کار می کنند، رویکرد غالب خواهند بود. فناوری نوظهور همیشه روندهای جدید را هدایت می کند، و برای بازاریابان وابسته مهم است که روندها را در زمان ظهور پیش بینی کنند.