اسنپ ​​چت (Snapchat) با بیش از 400 میلیون کاربر فعال روزانه، یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی در سال 2024 میلادی می باشد.

اگر یک کارآفرین یا فرد حرفه ای در بازاریابی دیجیتال هستید، به خصوص فردی که جمعیت شناسی Gen Z را هدف قرار می دهد، باید اسنپ چت را در استراتژی بازاریابی محتوای خود در سال 2024 قرار دهید. در این مقاله از مجله اینترنتی، دلیل و چگونگی بازاریابی با اسنپ چت را توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

بازاریابی با اسنپ چت

عبور از نسل Z و A

در حالی که گروه های جمعیتی مسن‌تر اغلب از طریق رسانه های سنتی، از جمله چاپ، تلویزیون و رادیو به راحتی قابل دسترسی هستند، پاسخگویی به گروه سنی زیر 25 سال می تواند بسیار دشوارتر باشد. با این حال، اسنپ چت می تواند منبع عالی برای بازاریابی در این بخش از جامعه باشد.

در واقع، از سال 2020 میلادی، جمعیت 15 تا 25 ساله گروه سنی بود که بیشترین درصد از پایگاه کاربران اسنپ چت را با 48 درصد تشکیل می داد. به طور کلی، این بدان معناست که بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی از Snapchat استفاده می کنند.

اگر با نسل آلفا (گروه جمعیتی پس از نسل زد) آشنایی ندارید، اکنون زمان خوبی برای شروع یادگیری است. بسیاری از تعاریف می گویند که اعضای نسل آلفا بین سال های 2010 و اواسط دهه 2020 به دنیا آمده اند. به عبارت دیگر، مسن ترین آلفاها در سال 2023 وارد سال های نوجوانی خود خواهند شد. با استفاده از تکنیک های بازاریابی اسنپ چت، می توانید با این جمعیت در حال رشد جوانان ارتباط برقرار کنید، زیرا نسل های بیشتر به سنی می رسند که می توانند به طور قانونی برای اسنپ چت ثبت نام کنند.

Snapchat

استفاده از واقعیت افزوده

شاید یکی از ارزش های پیشنهادی کلیدی اسنپ چت، پیاده سازی واقعیت افزوده (AR) و مجموعه ابزارهای نرم افزار AR درون برنامه ای، معروف به Lens Studio باشد. به نظر بسیاری از کارشناسان واقعیت افزوده آینده است. بر اساس تحقیقات بازار آینده (از طریق Global Newswire)، ارزش بازار AR جهانی تا سال 2030 میلادی می تواند به 461 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد ترکیبی سالانه 41.5 درصد بین سال های 2020 و 2030 رشد کند.

با توجه به رشد انفجاری که می توانیم در صنعت AR مشاهده کنیم، بازاریابان حرفه ای و رهبران تجاری باید در بالای این کانال بازاریابی جدید باقی بمانند. برخلاف تبلیغات غیرفعال، فیلترهای دارای AR به طور طبیعی توجه مخاطبان خود را به خود جلب می کنند و برای تعامل مناسب هستند.

تبلیغات صوتی

بر اساس گزارش اسنپ چت (از طریق وال استریت ژورنال) بیش از دو سوم تبلیغات اسنپ چت با صدای فعال شده به طور پیش فرض پخش می شود. بنابراین، اگر کمپین های تبلیغاتی شما به صدا، موسیقی یا گفتگو متکی هستند، اسنپ چت می تواند یک پلتفرم مناسب باشد.

اسنپ چت

شکست ها

پس از بازنگری اساسی در طراحی اسنپ چت در سال 2018 میلادی، این شبکه اجتماعی مطمئناً ضربه خورد. طرفداران آن به قدری از تغییرات ناراضی بودند که یکی از شناخته شده ترین کاربران قدرتمند اسنپ چت، کایلی جنر، حتی در توییتی نوشت که دیگر شبکه اجتماعی اسنپ چت خود را باز نمی کند و احتمالاً بیش از 1 میلیارد دلار ارزش بازار را از دست داده است.

از آن زمان، این شرکت چالش های دیگری مانند کاهش ارزش سهام (paywall) از اواسط سال 2021 تا 2022 میلادی را پشت سر گذاشته است. با وجود از دست دادن 39 درصد از ارزش سهام خود در جولای 2022 میلادی، چشم انداز اسنپ چت برای پایگاه کاربری خود مثبت به نظر می رسد.

بازگشت مالی

برنامه اشتراک پولی Snapchat+ خود را به عنوان یک منبع درآمد موفق ثابت کرده است. اسنپ ​​چت پلاس به این شرکت اجازه داده است که از خود کاربران کسب درآمد کند. به گفته مدیر عامل شرکت ایوان اشپیگل، درآمد مشترکین در سال آینده 350 میلیون دلار درآمد اضافی به همراه خواهد داشت.

بازاریابی با اسنپ چت

بهترین روش های بازاریابی اسنپ چت

از نظر فراوانی، بازاریابان اسنپ چت باید همان روشی را که در مورد اینستاگرام و فیسبوک انجام می دهند، دنبال کنند: برای مرتبط ماندن، بهتر است حداقل یک بار در روز در اسنپ استوری خود پست بگذارید. با این حال، تفاوت اصلی این است که اسنپ چت اجازه می دهد تا فیلترهای جغرافیایی منحصر به فرد را از طریق لنزهای حمایت شده ایجاد کنید. می توانید از آنها نه تنها برای افزودن استعداد به عکس های خود، بلکه برای ایجاد جامعه نیز استفاده کنید، زیرا آنها فقط برای افرادی در فاصله ای معین از یک مکان مشخص در دسترس هستند.

ساخت لنزها و فیلترها در رابط اسنپ چت آسان است. پس از ایجاد لنز که برای کسب و کار شما شخصی سازی شده است، مطمئن شوید که نام شرکت، رنگ ها یا لوگوی خود را در آن قرار داده اید. توصیه می شود از آن در استوری های روزانه اسنپ خود استفاده کنید. امتیازات پاداش اگر خنده دار یا احمقانه باشند: این دلیل بیشتری برای طرفداران و دنبال کنندگان شما می دهد تا از آن استفاده کنند.

به نظر بسیاری از کارشناسان بازاریابی، اشتباه شماره 1 در اسنپ چت برای صاحبان مشاغل این است که با آن مانند یک حساب شخصی رفتار می کنند و لنزهای سفارشی را شامل نمی شوند. برای متمایز شدن از دیگر کاربران این شبکه اجتماعی، حتماً یک لنز خلاقانه و طنز ایجاد کنید که برای جلب توجه کاربران اسنپ چت محلی طراحی شده است.

البته، هر کسب و کاری برای بازاریابی اسنپ چت مناسب نیست. با توجه به جمعیت شناسی منحصر به فرد این پلتفرم، با تعداد بسیار زیادی از کاربران زیر 25 سال، این پلتفرم به طور کلی برای مشاغلی که نسل Z و نسل های هزاره را هدف قرار می دهند، بهترین است. اگر کسب و کار شما به دنبال جذب مخاطبان مسن تر، به خصوص افراد 50 ساله یا بیشتر است، تنوع بخشیدن به کانال های بازاریابی خود با لینکدین، فیس بوک، توییتر و حتی یوتیوب ممکن است گزینه بهتری باشد.