ارزهای دیجیتال طی چند سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده اند. از افزایش ناگهانی قیمت توکن ها تا افت شدید به همان سرعت گرفته تا جنجال های بی سابقه در صنعت ارز دیجیتال، این دارایی قطعاً در یک ترن هوایی قرار داشته است.

با این وجود، هر ساله، تعداد بیشماری از معامله گران جدید وارد بازار می شوند که امید به سرمایه گذاری در آن دارند. اما سوالی که در ذهن اکثر مردم وجود دارد این است که تجارت ارز دیجیتال چقدر سودآور است؟ اگر چه پاسخ به این سوال زیاد سخت نیست، ما هنوز هم می خواهیم بینش ارزشمندی به شما ارائه دهیم.

پس از خواندن این مقاله در مجله اینترنتی، خواهید دانست که چگونه در معامله ارزهای دیجیتال، شانس کسب سود خود را افزایش دهید. ما همچنین خطرات کلیدی را که باید هنگام ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال از آنها آگاه باشید را بیان خواهیم کرد. اگرچه کسب سود چیز مطمئنی نیست، اما همیشه قدم هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود شانس خود بردارید.

تجارت ارز دیجیتال

آیا می توان از تجارت ارز دیجیتال سود کسب کرد؟

به عنوان یک صنعت چند میلیارد دلاری، ارزهای دیجیتال فرصت های بی شماری را برای معامله گران فراهم می کنند. با هزاران داستان موفقیت و ارزش بازارهای ارزهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری، پتانسیل کسب سود غیرقابل انکار است.

با این حال، وقتی صحبت از سودآوری معاملات ارز دیجیتال می شود، نمی توان رقم دقیقی ارائه کرد. شانس کسب سود بین هر معامله گر متفاوت است و می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. این شامل تحمل ریسک، اندازه پورتفولیو، بودجه، سطح تجربه و استراتژی های انتخاب شده است.

برای مثال، استراتژی های کوتاه مدت اغلب می توانند دستاوردهای کوچک و در عین حال ثابت را تضمین کنند. می توانیم از این مثال برای استدلال استفاده کنیم که بله، تجارت ارز دیجیتال سودآور است. اما، این سود معمولاً با سرعت حلزون اتفاق می افتد و مدت زیادی طول می کشد تا به مبلغ قابل توجهی برسد. از سوی دیگر، معامله گرانی که به طور همزمان مبالغ هنگفتی را سرمایه گذاری می کنند، می توانند در مدت کوتاهی به سودهای پایدار دست یابند. با استفاده از این، می توانیم بگوییم که سود کلان ممکن است، به شرطی که بودجه زیادی داشته باشید.

همانطور که می بینید، می توان به این سوال از زوایای مختلف نگاه کرد. با توجه به این، نمی توان یک پاسخ روشن و صادقانه بیان کرد.

آیا می توانیم شانس خود را برای کسب سود افزایش دهیم؟

برای روشن شدن پاسخ این سوال، بیایید توجه خود را به سمت دیگری معطوف کنیم. اگرچه نمی توانید تضمین کنید که از تجارت ارزهای دیجیتال سود خواهید برد، اما هنوز اقداماتی وجود دارد که می توانید برای افزایش شانس به نفع خود انجام دهید. شما را با 3 مورد آشنا خواهیم کرد.

1. با آخرین اخبار به روز باشید

در مرحله اول، به روز ماندن با اخبار، شما را در مورد بخش ارز دیجیتال و مالی مطلع می کند. بازارهای ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر هستند و بر قیمت ارزها تأثیر می گذارند. بنابراین، اگر می خواهید از معاملات خود سود قابل توجهی کسب کنید، برای شما حیاتی است که اخبار را دنبال کنید.

به روز رسانی خود با اخبار مرتبط نسبتاً ساده و کمتر از آنچه فکر می کنید زمان بر است. منابع خبری معتبر زیادی مانند CoinDesk وجود دارد که به طور منظم در مورد پیشرفت پروژه، به‌روزرسانی‌های ارزها، پیش بینی قیمت و موارد دیگر بحث می کنند. همچنین می توانید پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی و انجمن های آنلاین را بررسی کنید تا اجماع عمومی جامعه را در هر زمان مشخص ببینید.

علاوه بر این، با عضویت در چند خبرنامه مختلف، می توانید به روز رسانی های مداوم را دریافت کنید. به طور کلی، راه های زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی از آخرین اخبار مطلع شوید.

2. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

در اکثر اوقات مبتدیان از داشتن انتظارات غیر واقعی در مورد دارایی های ارز دیجیتال خود رنج می برند. این تعجب آور نیست زیرا اینترنت پر از داستان های موفقیت است، برخی واقعی، برخی غیر واقعی.

تنها چیزی که لازم است یک اینفلوئنسر رمزارز یا گوروی خودخوانده است تا نشان دهد چگونه از یک سکه هزاران سود به دست آورده اند. معامله گران اغلب دیدگاهی نادرست از پتانسیل این دارایی دارند و در نهایت بیش از آنچه باید سرمایه گذاری می کنند. این یک دلیل بزرگ است که چرا بسیاری از معامله گران جدید در نهایت با ضرر مواجه می شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق و دادن فرصتی برای کسب سود پایدار و بلند مدت، باید سفر تجاری خود را با تعیین اهداف واقع بینانه آغاز کنید. در حالت ایده آل، شما یک هدف کوتاه مدت و بلند مدت می خواهید. حتی می توانید اهداف روزانه یا هفتگی را برای حفظ نظم و انضباط تعیین کنید. علاوه بر این، می توانید اهداف بلندمدت را بر اساس تحلیل های فنی و بنیادی کامل قرار دهید. با درک کامل ویژگی های هر ارزی که می خواهید بخرید، می توانید عملکرد واقعی آن را پیش بینی کنید.

یکی از ویژگی های اصلی یک معامله گر سودآور، سازگاری است. این بدان معناست که وقتی شرایط بازار ارزهای دیجیتال تغییر می کند، باید بتوانید اهداف خود را تغییر دهید و حتی در صورت نیاز استراتژی های خروج را اجرا کنید.

3. سبد خود را متنوع کنید

آخرین اما نه کم‌اهمیت، وضعیت پرتفوی شماست که می تواند شما را به عنوان یک معامله گر تبدیل یا شکست دهد. اغلب، معامله گرانی که در طیف گسترده ای از دارایی ها، مانند چندین رمزارز و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند، شانس بیشتری برای سود خواهند داشت.

اگر فقط روی یک ارز سرمایه گذاری کنید، مانند بیت کوین (BTC)، می توانید خودتان را برای شکست آماده کنید. اگرچه این ارز به دلیل تحمل فشارهای بازار بدنام است، اما هنوز شکست ناپذیر نیست. بازار می تواند در هر نقطه تغییر کند و باعث کاهش شدید قیمت ارز شود. هیچ استثنایی وجود ندارد، بنابراین حتی کسانی که بیت کوین معامله می کنند نیز می توانند ضرر کنند. اما، غیر معمول است که قیمت تمام سکه ها به طور همزمان و در یک آن کاهش یابد. بنابراین، اگر به جای یک سرمایه گذاری در چند مورد سرمایه گذاری کنید، می توانید ضررهای خود را جبران کنید.

بنابراین، هنگام ایجاد پورتفولیوی خود، باید هدفتان خرید تعداد انگشت شماری سکه با موارد استفاده، قیمت ها، ارزش بازار و صنایع مختلف باشد. این تضمین می کند که همه پایه های خود را پوشش می دهید و برای هر موقعیت یا تغییر در بازار اصلی آماده هستید. تنوع بخشیدن به پرتفوی خود باعث افزایش در معرض دید شما در بازار نیز می شود. این به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق را حتی در مدت کوتاهی ایجاد کنید.

خطرات تجارت ارز دیجیتال

هر زمان که ارزهای دیجیتال را معامله می کنید، در خطر افتادن به دام، کلاهبرداری یا اشتباهات رایج هستید. این فقط ماهیت تجارت است. با چنین صنعت سودآور و فضایی که به طور گسترده تنظیم نشده است، معامله گران ارزهای دیجیتال معمولاً بیشتر در معرض خطر ضرر قرار دارند. اما نگران نباشید، زیرا آگاهی از این خطرات اولین قدم برای اجتناب از آنها است. ما به 2 مورد از این خطرات اشاره خواهیم کرد.

1. نوسانات سکه

برخلاف ارزهای سنتی مانند ارز فیات یا کالاهای قابل مبادله مانند طلا، دارایی های رمزنگاری شکل فیزیکی ندارند. قیمت آنها عمدتاً ناشی از تقاضای بازار، تمایل سرمایه گذاران و مطلوبیت درک شده است. با توجه به این موضوع و عوامل دیگر، مانند مسائل نقدینگی، ارز دیجیتال یک دارایی بسیار بی ثبات است.

این نوسانات هم خوب است و هم بد. در برخی موارد، سکه های فرار می توانند بدون هشدار افزایش پیدا کنند، مانند مورد Dogecoin (DOGE). با این حال، قیمت ها می توانند به همان سرعت کاهش پیدا کنند و معامله گران را با ضرر مواجه کند. درک و پیش بینی این نوسانات بسیار مهم است اگر می خواهید از معامله سود ببرید.

2. خطرات امنیتی

متأسفانه، یکی دیگر از خطرات تجارت ارز دیجیتال، احتمال کلاهبرداری یا سرقت اطلاعات حساس شما است. کلاهبرداران و هکرها اغلب بخش ارز دیجیتال را هدف قرار می دهند و همیشه راه های جدیدی برای دستیابی به دارایی معامله گران پیدا می کنند. یکی از راه های متداول برای دستیابی به این هدف، هدف قرار دادن یک صرافی رمزنگاری یا تبدیل شدن به یک صرافی است.

اگر در نهایت به یک صرافی ناامن بپیوندید، خود را در معرض خطر از دست دادن تمام سرمایه و دارایی های رمزنگاری خود قرار می دهید. بنابراین، همیشه باید تحقیقات زیادی را روی پلتفرم های مختلف انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها مشروع و امن هستند. برای انجام این کار، باید نظرات کاربران را بررسی کنید و مطمئن شوید که صرافی تمام اقدامات امنیتی لازم را دارد (مانند 2FA).

به عنوان یک گزینه جایگزین، به جای پیوستن به یک صرافی ارز دیجیتال، می توانید از یک کارگزار استفاده کنید. کارگزاری ها برای معامله گران مبتدی ایده آل هستند، زیرا در قالب ابزار و منابع راهنمایی ارائه می دهند. هنگامی که ارز دیجیتال را با کمک یک کارگزار معامله می کنید، شانس بیشتری برای اجتناب از اشتباه و دستیابی به پتانسیل کامل خود دارید.

اگر این مورد علاقه شماست، می توانید با پیوستن به یک پلتفرم تطبیق کارگزاری، بدون زحمت یک کارگزار مناسب پیدا کنید. پلتفرم هایی مانند Immediate BitMasters از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد جفت های بهینه بین کاربران خود و کارگزاران خوب استفاده می کنند. این فرآیند بسیار سریع و آسان است و به شما زمان بیشتری برای تمرکز بر سبد سهام و استراتژی های معاملاتی خود می دهد.

نتیجه گیری

حقیقت این است که احتمال سود بردن شما از تجارت ارزهای دیجیتال به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک معامله گر مبتدی هستید، ممکن است شانس بیشتری برای تجربه ضرر به دلیل اشتباهات داشته باشید. از سوی دیگر، اگر نحوه تنوع بخشیدن به سبد خود و به روز ماندن از اخبار مرتبط را بررسی کرده باشید، سود بیشتری به دست خواهید آورد.

با پیروی از نکات مفید ما برای کسب سود، می توانید شانس خود را برای ایجاد درآمد غیرفعال و فعال از دارایی های ارز دیجیتال افزایش دهید. به طور مشابه، درک خطرات تجارت ارز دیجیتال به شما کمک می کند تا اهداف واقع بینانه را تعیین کنید و احساسات خود را کنترل کنید. با گذشت زمان، اشتباهات کمتری مرتکب خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه از دنیای پرسود ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید. توصیه نهایی این است که هیچ وقت امید خود را از دست ندهید.