در چشم انداز فناوری امروزی، نرخ تغییرات تکنولوژیکی به سرعت از توانایی کارگران برای یادگیری مهارت‌ های جدید پیشی می‌ گیرد. این پدیده شکاف‌ های مهارتی بسیاری را ایجاد می‌ کند که مانع نوآوری می‌ شود. از طرفی زمان تحویل نرم افزار را کاهش می‌ دهد و سازمان‌ ها را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب‌ پذیر می‌ کند.

این انفجار فناوری، همراه با یک دوره رکود اقتصادی که به ویژه برای سازمان‌ های فناوری مضر بوده است، تنها این شکاف‌ های مهارتی را تشدید کرده است. خب نتیجه آن چیست؟ همچنان از تیم های فنی خواسته می شود تا کارهای بیشتری را با کمترین زمان انجام دهند. در محیط اقتصادی کنونی، محدود کردن بودجه های یادگیری و توسعه ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما در عوض، سازمان ها باید به ارتقای مهارت نیروی کار خود متمایل شوند. در واقع، امروزه بسیاری از سازمان ها در حال انجام این کار هستند. تحقیقات شرکت های مختلف نشان می دهد که با وجود رکود اقتصادی، 72 درصد از رهبران فناوری در واقع قصد دارند سرمایه گذاری خود را در توسعه مهارت های فناوری افزایش دهند.

فناوری

بنابراین تیم های فناوری برای جلوگیری از شکاف‌ های مهارتی در حال رشد در سازمان خود و بهترین استفاده از بودجه افزایش مهارت‌ های فنی خود، چه کاری باید انجام دهند؟ در ادامه این مقاله سه ​​حوزه ارتقای مهارت های فناوری وجود دارد که رهبران فناوری باید در ماه های پیش رو، روی آنها سرمایه گذاری کنند تا یک تیم فناوری برنده ایجاد کنند.

گرایش به هوش مصنوعی مولد

طی ماه های گذشته، پیمایش راه‌ حل‌ های هوش مصنوعی مانند ChatGPT در محل کار به یک مکالمه در سطح هیئت مدیره شرکت ها تبدیل شده است. از آنجایی که هوش مصنوعی مولد پیامدهای مهمی برای دنیای کار دارد، نگرانی قابل درک در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای ایجاد اختلال جدی در نقش فناوران وجود دارد.

با این حال، مانند هر چیز دیگری در فناوری، اتخاذ یک طرز فکر رشد و کشف اینکه چگونه می توان از تغییرات تکنولوژیکی به بهترین شکل استفاده کرد، همیشه یک مزیت بوده است. هوش مصنوعی این ظرفیت را دارد که به وظایف فناوری بی‌ شماری مانند تولید کد، خودکارسازی مدیریت زیرساخت ابری و شناسایی الگوهای تهدید کمک نماید. همه این توابع، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، این پتانسیل را دارند که حجم کار تکنسین های پرمشغله را تا حد زیادی ساده کنند. برای تیم‌ های فن آوری ناب که از آنها خواسته می‌ شود نتایج را با سرعت بیشتری تولید کنند، هوش مصنوعی مولد بسیار مفید است.

فناوری

اگرچه هوش مصنوعی به دلیل رابط های کاربر پسند خود شناخته شده است، اما کارکنان فناوری هنوز باید ماهر باشند تا بتوانند از این فناوری ها حداکثر بهره را ببرند. برای یک چیز، هوش مصنوعی همیشه خروجی های دقیقی ندارد. فن آوران هنوز باید مهارت‌ ها و دانش لازم را داشته باشند تا تشخیص دهند که آیا اطلاعاتی که از هوش مصنوعی تولید می شود صحیح است یا خیر و در صورت دریافت اطلاعات نادرست، چگونه آن را برطرف کنند. علاوه بر این، برای استفاده حداکثری از آنچه ابزارهای هوش مصنوعی ارائه می‌ دهند، نیاز به مهارت‌ های فنی ذاتی است. برای مثال، شخصی که هیچ پیشینه فنی ندارد، نمی تواند انتظار داشته باشد که به طور موثر از ChatGPT استفاده کند تا او را یک شبه مهندس ابری کند.

کلید حرکت در دنیای جدید و شجاع هوش مصنوعی مولد این است که آن را با طرز فکر یادگیرنده در آغوش بگیرید. این بدان معناست که به دنبال راه‌ حل‌ های ارتقای مهارتی باشید که به تیم‌ های شما کمک می‌ کند هوش مصنوعی و موارد استفاده بالقوه آن را برای سازمان شما درک کنند. بهترین تیم های فناوری آنهایی هستند که از نوآوری هایی مانند هوش مصنوعی مولد برای خودکارسازی کارهای ساده و کمک به حل مشکلات پیچیده استفاده می کنند.

بلوغ چند ابری

بلوغ به MultiCloud پذیرش با صدای بلند در دهه گذشته همچنان سر به فلک کشیده است. امروزه اکثر سازمان ها در برخی ظرفیت ها از استراتژی های ابری استفاده می کنند. با این حال، تیم های برنده فناوری فراتر از مرحله پذیرش ابر و تمرکز بر بلوغ ابری رفته اند. منظور ما از بلوغ ابری این است که سازمان‌ ها نه تنها به طور فعال ویژگی‌ های جدید را در فضای ابری ایجاد می‌ کنند، بلکه استراتژی‌ های مدیریت ابری متفاوتی دارند که آنها را قادر می‌ سازد بیشترین بهره را از سرمایه‌ گذاری‌ های ابری خود ببرند.

بلوغ ابری اغلب با استراتژی‌ های چند ابری همراه است، یا استفاده از بیش از یک ارائه‌ دهنده ابر برای اجرای بارهای کاری تجاری. وقتی به درستی انجام شود، چند ابری می تواند به دلایل مختلف موثر باشد. این می تواند به سازمان ها کمک نماید تا بهترین ویژگی ها را از هر ارائه دهنده ابری دریافت کنند، از قفل شدن فروشنده جلوگیری کنند و هزینه های مربوط به ابر را کاهش دهند.

با این حال، در بدترین حالت، یک استراتژی چند ابری می‌ تواند ناهموار، پیچیده و مستلزم خطرات امنیتی شدید باشد. در سال 2023 میلادی، 85 درصد از سازمان ها در حال حاضر یا در حال ساختن یک استراتژی چند ابری هستند. با این حال، تکان دهنده است که تنها 9 درصد از فناوران تجربه قابل توجهی با بیش از یک ارائه دهنده ابر دارند.

این شکاف عظیم مهارت‌ های چند ابری چیزی است که رهبران فناوری باید با دقت در تیم‌ های فناوری خود نظارت کنند. تیم‌ های فناوری موفق آن‌ هایی هستند که می‌ توانند به درستی در انواع ارائه‌ دهندگان مختلف ابری به منظور بهره‌مندی از مزایای چند ابری حرکت کنند. با این حال، برای انجام این کار، آنها به پشتیبانی برنامه‌ ای و منابع ارتقاء مهارت نیاز دارند که به آنها دسترسی متمرکز به آموزش عملی با چندین ارائه‌ دهنده ابری می‌ دهد.

تقویت مهارت های امنیتی

امروزه، به طور بالقوه هیچ حوزه مهارتی فناوری وجود ندارد که سرمایه گذاری در آن مهمتر از امنیت سایبری باشد. به گزارش مجله اینترنتی، مدیران عامل امنیت سایبری را تهدید شماره 1 سازمان خود می دانند. عوامل تهدید این ظرفیت را دارند که میلیون‌ ها دلار درآمد برای سازمان‌ ها هزینه کنند، زیرساخت‌ های فنی را بی‌ ثبات کنند و اعتبار یک کسب و کار را خدشه‌ دار کنند.

فراتر از داشتن یک تیم امنیتی برجسته، رهبران تیم‌ های فناوری برنده می‌ دانند که فن‌ آوران در هر نقشی باید در بهترین شیوه‌ های امنیت سایبری برای کمک به حفاظت از سازمان خود به خوبی آشنا باشند. از آنجایی که چشم‌ انداز تهدید پیچیده‌ تر و غیرقابل پیش‌ بینی‌ تر می‌ شود، هر کارمندی باید با چالش روبرو شود.

فناوری

شبیه‌ سازی تهدید و آزمایشگاه‌ های امنیتی عملی برخی از بهترین ابزارهای ارتقاء مهارتی هستند که سازمان‌ ها می‌ توانند از آنها استفاده کنند. این راه‌ حل‌ های یادگیری لمسی می‌ تواند به فن‌ آوران کمک کند تا بفهمند چگونه خطرات را در یک محیط واقعی کاهش دهند.

رهبران فناوری بزرگ می دانند که تیم های فناوری آنها نمی توانند در برابر تهدیدات امنیت سایبری آزمایش نشده باقی بمانند. درعوض، فن‌ آوران باید خطراتی را که با آن روبرو هستند درک کرده و کاهش آن‌ ها را تمرین کنند. راه‌ حل‌ های افزایش مهارت عملی که بازیگران تهدید را شبیه‌ سازی می‌ کنند، کلید این معادله هستند.

نوآوری های فن آوری جدید Takeaway قرار است در آینده قابل پیش بینی با سرعت نور ادامه یابد. در حالی که سازمان‌ ها باید منابع خود را برای تقویت استراتژی‌ های هوش مصنوعی، چند ابری و امنیتی خود سرمایه‌ گذاری کنند، مهم‌ ترین حوزه سرمایه‌ گذاری، مهارت‌ های فن‌ آوران آن‌ ها است. تنها راه برای رهبران فناوری برای “برنده شدن” در محیط فناوری امروزی ایجاد ذهنیت یادگیری و رشد در تیم‌ هایشان و در اختیار گذاشتن زمان و منابع لازم برای ارتقاء مهارت به فن‌شناسان می باشد.