به گزارش سرویس تحلیلی ATOR (انجمن اپراتورهای تور روسیه)، فهرستی از کشورهایی که بیشترین بازدید توسط گردشگران روسی از ژانویه تا ژوئن 2023 میلادی با استفاده از آمار رسمی خارجی تهیه شده است. همانطور که پیش بینی می شد، کشور ترکیه پربازدیدترین کشور توسط گردشگران روسی بود. در ادامه این مقاله به 5 کشور که پذیرای بیشترین گردشگران روسی بوده اند خواهیم پرداخت.

گردشگران روسی

1. ترکیه

وزارت فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه گزارش داد که در نیمه اول سال 2023 میلادی، 2 میلیون و 614 هزار و 29 گردشگر روسی از ترکیه بازدید کرده اند. این کاهش تنها 3.5 درصد از سطوح قبل از همه گیری ویروس کرونا می باشد، اما وضعیت هنوز پیچیده است.

2. امارات متحده عربی

بر اساس یک برآورد انجام شده، پیش‌ بینی می‌ شود که بیش از 800 هزار گردشگر روسی در شش ماهه اول سال 2023 میلادی از همه جای امارات بازدید کنند. شهر دبی در امارات به تنهایی از 554 هزار بازدیدکننده روسی بین ژانویه تا مه استقبال کرده است. کشور روسیه اکنون دومین بازار اصلی امارات متحده عربی، پس از هند است و بازار برتر برای گردشگران “واقعی” است (زیرا هندی ها عمدتاً برای کار می آیند). روس ها علاقه شدیدی به سفرهای تابستانی به امارات نشان می دهند و امسال می تواند رکورد جدیدی برای ورود گردشگران به ثبت برساند. با این حال، برخی از ترافیک توریستی شامل سفرهای عبوری می شود.

گردشگر روسی

3. تایلند

وزارت ورزش و گردشگری تایلند با انتشار یک گزارش اعلام کرد که در نیمه اول سال 2023 میلادی بیش از 791 هزار روس از طریق پروازهای مستقیم و اتصال وارد شده اند. این رشد نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی دارد، اما توجه به این نکته ضروری است که این رشد از نقطه شروع نسبتاً کوچکی است. زیرا در سال 2022 میلادی هیچ پرواز مستقیمی از روسیه وجود نداشت.

4. مصر

به گفته وزارت گردشگری کشور مصر، حدود 750 هزار گردشگر روسی در نیمه اول سال وارد این کشور شده اند. بیشتر این بازدیدکنندگان از طریق اپراتورهای تور آمده بودند.

گردشگر روسی

5. سریلانکا و مالدیو

در نیمه اول سال، سریلانکا پذیرای 110 هزار گردشگر از روسیه بود. بر اساس داده‌ های رسمی سازمان توسعه گردشگری سریلانکا و اداره مهاجرت مالدیو، در همان زمان، کشور مالدیو شاهد تعداد مشابهی از 109 هزار شهروند روسیه بود که در همان دوره به سواحل خود رسیدند.

در نیمه اول سال، اندونزی پذیرای بیش از 80 هزار گردشگر از کشور روسیه بود و آن را خارج از 5 مقصد برتر برای بازدیدکنندگان روسی قرار داد. کوبا 67.6 هزار گردشگر روسی داشت، در حالی که ویتنام شاهد 62 هزار گردشگر از ژانویه تا ژوئن بود. کشور مالزی نیز تقریباً 55 هزار بازدید داشت، سیشل پذیرای 30573 روس و قبرس بیش از 29 هزار بازدید داشتند.