سوال بسیاری از اینفلوئنسرها این است که چگونه از ChatGPT برای اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) استفاده کنند؟ جالب است که بدانید از زمان راه اندازی بات مکالمه ChatGPT، برای بسیاری روشن شد که این چت ربات هوش مصنوعی و حتی خود فناوری هوش مصنوعی، به طور کلی، قدرت تغییر بسیاری از کسب و کارها را دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که ظرفیت های ChatGPT شروع به درک شدن کرد، برندها و تولیدکنندگان در سراسر جهان به ابزارهای هوش مصنوعی روی آوردند تا عملیات بازاریابی تأثیرگذار خود را از تولید محتوا تا اتوماسیون کار بهینه کنند. اما از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر بات مکالمه ChatGPT و GPT در دنیای دیجیتال مارکتینگ رواج بیشتری می یابند، درک اینکه چگونه می‌ توانند به طور کامل از ظرفیت‌ های فناوری هوش مصنوعی و همچنین پیامدهای احتمالی آن استفاده کنند، برای برندها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ (به انگلیسی: Influencer Marketing) نوعی بازاریابی است که برای دستیابی به ارتقای یک محصول یا یک ایدئولوژی به رهبران عقیده متکی می باشد. این نوع از بازاریابی مربوط به شناسایی، جمع آوری اطلاعات، مشارکت و ایجاد شبکه ای است که بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد. اینفلوئنسر مارکتینگ افراد یا سایت هایی را شناسایی می کند که احتمالاً بر “هدف ها” تأثیر می گذارند، مانند خریداران بالقوه و … و فعالیت های بازاریابی را حول این تأثیرگذاران هدایت می کند.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط شرکت OpenAI در نوامبر 2022 میلادی راه اندازی شد. این یک مدل مبتنی بر زبان است که برای ایجاد مکالمات انسان مانند با پیروی از دستورالعمل ها در فرمان ها و ارائه پاسخ های دقیق آموزش دیده است. ChatGPT یک بات مکالمه قدرتمند و به نوعی بصری است که می تواند با ترکیب منابعی که روی آن آموزش دیده است، کپی مکالمه بنویسد و وظایف جمع آوری داده را انجام دهد.

ChatGPT

مزایای ChatGPT

بات مکالمه ChatGPT یک ابزار قدرتمند با پتانسیل های فراوان است که اگر به درستی از آن استفاده کنیم، مزایای زیادی برای ما خواهد داشت. این روش های نوآورانه به کسب و کارها و اینفلوئنسرها برای ساده‌ سازی کارشان و کمک به وظایف بازاریابی شان تنها با چندین درخواست ارائه می دهد.

در ادامه، 3 مورد از برخی از مزایای کلیدی ChatGPT برای هر کمپین بازاریابی تأثیرگذار را بررسی خواهیم کرد.

1. اتوماسیون

اتوماسیون یکی از رایج ترین مزایای بات مکالمه ChatGPT می باشد. ChatGPT از زمان راه‌ اندازی خود به‌ طور باورنکردنی در انجام خودکار کارهای تکراری مؤثر و موفق بوده است. از پاکسازی داده ها گرفته تا تحقیق ایده محتوا، ChatGPT را می توان برای خودکارسازی کارهای وقت گیر، ساده کردن تمام مراحل عملیات بازاریابی استفاده کرد.

2. کارایی هزینه

یکی دیگر از مزایای ChatGPT کارایی آن است. با انجام حجم وسیعی از کار در مدت زمان کوتاه، به همه طرف‌ های درگیر در کمپین اجازه می‌ دهد کارهای بیشتری را در مدت زمان کوتاه‌ تری انجام دهند. این می‌ تواند فورا حجم عظیمی از داده‌ ها را تجزیه و تحلیل کند، به کسب و کارها کمک می‌ کند تأثیرگذاران مناسب را پیدا کنند، ایده‌ های محتوا تولید کنند، الگوهای توسعه را پیش‌ نویس کنند یا اطلاعات را به‌ طور کارآمدتر پیدا کنند.

3. شخصی سازی

اصالت در هسته اینفلوئنسر مارکتینگ قرار دارد و با شخصی سازی شروع می شود. ChatGPT بسیار تطبیق پذیر است و در حالی که خروجی آن بر اساس داده های موجود است، نشان داده شده است که اعلان های اندیشیده شده استراتژیک نتایج بسیار شخصی سازی شده ای را ارائه می دهند. با تجزیه و تحلیل داده های مشتری، ChatGPT می تواند به کسب و کارها کمک کند تا تأثیرگذاران مناسب را پیدا کنند و پیام های بازاریابی شخصی ایجاد کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

بهترین روش ها برای استفاده از ChatGPT برای اینفلوئنسر مارکتینگ

کاربردهای ChatGPT در اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار گسترده است، از تولید ایده محتوا تا تحقیقات بازار. در زیر 5 روش برتر برای استفاده از ChatGPT به عنوان بخشی از تلاش‌ های بازاریابی تأثیرگذار شما آورده شده است.

1. تولید ایده محتوا

از آنجایی که ChatGPT بر روی تعداد زیادی از داده ها و متن ها آموزش داده شده است، می‌ تواند منبع ارزشمندی برای بازاریابان و تأثیرگذاران برای تحقیق و تولید ایده‌ های محتوا و پست‌ های شخصی‌ شده باشد. ChatGPT می‌ تواند ایده‌ های پست شبکه های اجتماعی را در سبک‌ ها و لحن‌ های مختلف صدایی برای برندها و سازندگان ارائه دهد تا محتوایی مطابق با پیام‌ هایشان تولید نمایند.

2. تولید متن ایمیل

روش دیگری که می‌ توانید از ChatGPT در کمپین بازاریابی تأثیرگذار خود استفاده کنید، تهیه ایمیل‌ های تبلیغاتی تأثیرگذار است. اگر قبلاً ایمیل‌ های ارتباطی نوشته‌ اید، می‌ توانید از آن‌ ها برای آموزش ChatGPT برای درک لحن صدای خود و جزئیات کمپین استفاده کنید و از این بات مکالمه بخواهید خطوط موضوع یا پیش‌ نویس متن ایمیل را ایجاد کند. از طرف دیگر، می‌ توانید از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT مانند Taskade برای ایجاد ایمیل بر اساس چند کلمه کلیدی و سپس تغییر دادن و شخصی‌ سازی متن استفاده نمایید.

3. تولید ایده استراتژی

به طور مشابه، برندها می توانند از ChatGPT برای توسعه استراتژی بازاریابی تأثیرگذار از طریق اعلان های دقیق که نیازهای کمپین را توصیف می کنند، استفاده کنند. بر اساس اطلاعات شرکت و مخاطبان وارد شده شما، ChatGPT از داده های آموزشی خود برای ایجاد پاسخ استفاده می کند. هرچه این بات مکالمه اطلاعات بیشتری در مورد نیازهای خاص شما داشته باشد، پاسخ دقیق تری به آن خواهد داد.

4. تولید قرارداد اینفلوئنسر

قراردادهای اینفلوئنسر بخش مهم و در عین حال وقت گیر هر استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر است. فرآیند را می توان با تهیه پیش نویس قراردادها از طریق ChatGPT ساده تر کرد. با گنجاندن نکات کلیدی برای هر بخش از قرارداد خود، می‌ توانید ChatGPT را به پیش‌ نویس قرارداد تأثیرگذار خود هدایت کنید و در زمان واقعی بازنگری کنید. سپس می توانید از ابزارهای بررسی قرارداد مانند TermScout برای رتبه بندی مطلوبیت قرارداد استفاده نمایید.

5. زمان بندی و بهینه سازی محتوا

در نهایت، ChatGPT و هوش مصنوعی (AI) می‌ توانند در کمک به تجزیه و تحلیل داده‌ های شبکه های اجتماعی و تصمیم‌ گیری بهترین زمان برای ارسال بر اساس الگوهای تعامل با مخاطب، بسیار ارزشمند باشند و دید هر پست اینفلوئنسر را به حداکثر برسانند. علاوه بر این، می توان ChatGPT را به حساب های شبکه های اجتماعی متصل کرد و پست های خود را در روزها یا هفته های آینده برنامه ریزی نمود.

محدودیت های ChatGPT

ChatGPT یک ابزار غیرقابل انکار همه کاره است و می تواند انواع زیادی از وظایف را انجام دهد. با این حال، علیرغم قابلیت ها و پیشرفت های مداوم، ChatGPT دارای محدودیت های متعددی است که باید در نظر گرفته شود. در ادامه به 3 مورد از محدودیت های ChatGPT اشاره خواهیم کرد.

1. دانش محدود

ChatGPT به حجم زیادی از اطلاعات دسترسی دارد، اما دانش آن هنوز محدود به داده هایی است که روی آن آموزش دیده است. به این ترتیب، ممکن است به سوالات بسیار خاص پاسخ های ناقص یا حتی نادرست بدهد. مشکل با این واقعیت تشدید می شود که ChatGPT نمی داند چه زمانی در اشتباه است و می تواند اطلاعات نادرست را با اطمینان ارائه دهد.

2. مشکل در تولید محتوای طولانی ساختار یافته

در مرحله فعلی، ChatGPT برای تولید محتوای طولانی که از یک ساختار یا یک ایده مرتبط پیروی می کند، تلاش می کند. در حالی که می تواند قطعات طولانی تری از متن صحیح از نظر گرامری ایجاد کند، ایده ها عمدتاً به شکل نقاط گلوله ای جدا شده ارائه می شوند.

3. محدودیت های درک زمینه

ChatGPT در پردازش زبان مهارت دارد، اما نمی تواند تفاوت های ظریف متنی مانند قصد، طنز یا طعنه را درک کند. در نتیجه، می تواند ظرافت های موجود در پیام ها را درک نکند و پاسخ های نادرست یا نامربوط را ارائه دهد.

نتیجه

ChatGPT ابزارها و فرصت های زیادی را برای بهبود کارایی عملیاتی، ساده سازی فرآیند تولید محتوا، بهبود عملکرد کمپین و افزایش تعامل و رضایت مشتری ارائه می دهد.

همانطور که ChatGPT را به عنوان ابزار اینفلوئنسر مارکتینگ خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که از قابلیت ها و محدودیت های آن آگاه هستید تا از ابزار به حداکثر سود برند خود استفاده کنید.