شرکت ارتباطات تصویری زوم (zoom) به تازگی اعلام نموده است که به مناسب روز شکرگزاری محدودیت 40 دقیقه‌ای روی تماس‌های رایگان نرم افزار تماس تصویری خود را برای مدتی محدود لغو کرده است.

به این ترتیب کاربران زوم می‌توانند از نیمه‌شب 26 نوامبر تا 6 عصر 27 نوامبر تا هر زمانی که بخواهند بدون هیچ‌گونه محدودیتی با خانواده های خود در ارتباط باشند. این شرکت تصمیم مورد نظر خود را در ابتدای هفته جاری به صورت رسمی در وبسایت خود به کاربران این پلتفرم اعلام نمود.

 

قابلیت 40 دقیقه‌ مکالمه رایگان از ابتدای قرنطینه خانگی در دوران ویروس کرونا برروی پلتفرم زوم اجرایی شد. بسیاری از رقبای شرکت زوم نیز محدودیت‌های مشابهی را روی حساب‌های کاربری رایگان کاربران خود اعمال کردند. به عنوان مثال پلتفرم گوگل میت این محدودیت را تا 60 دقیقه افزایش داده بود.

شرکت زوم با نام (شرکت ارتباطات تصویری زوم) یکی از شرکت های فناوری ارتباطات آمریکایی است که در سال 2011 بنا نهاده شده و هم اکنون مقر آن در سن خوزه، کالیفرنیا است. از سرویس های شرکت زوم برای آموزش از دور، گفت و گوی اینترنتی، دورکاری و روابط اجتماعی میتوان استفاده کرد.

اریک یوان که هم اکنون به عنوان مدیر عامل اجرایی در شرکت زوم فعالیت دارد، این شرکت را 9 سال پیش تاسیس کرد و نرم افزار آن را دو سال بعد در تاریخ 2013 راه اندازی نمود. به دلیل اقدامات قرنطینه‌ای که در بسیاری از کشورهای جهان به علت شیوع ویروس کووید 19 نرم‌افزار زوم با استقبال بی نظیر کاربران مواجه شد.

بطوری که تعداد کاربران روزانه زوم از 10 میلیون کاربر در دسامبر 2019، به حدود 200 میلیون کاربر در مارس 2020 رسید و در حالی که بسیاری از شرکت ها با سقوط قیمت سهام خود روبرو بودند شرکت زوم با افزایش بسیار شدید قیمت سهام خود مواجه شد. ولی با این حال سیستم های ارتباطی شرکت زوم در رابطه با شیوه‌های ضعیف حفاظت از حریم خصوصی اطلاعات و آسیب‌پذیری‌های امنیتی مورد انتقاد کاربران خود قرار گرفته است.