هاوینگ های قبلی بیت کوین دستاوردهای بزرگی را برای این ارز دیجیتال به همراه داشته است، اما تحلیلگران هشدار می دهند که هاوینگ به این معنی نیست که این بار نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

با نصف شدن پاداش ماینرهای بیت کوین، تعداد بیت کوین جدیدی که وارد بازار می شوند کاهش خواهد یافت. رویداد هاوینگ تقریباً هر 4 سال یکبار برگزار می شود و تا سال 2140 میلادی به 21 میلیون عرضه خواهد رسید و استخراج بیت کوین تمام می شود.

با هاوینگی که امروز رخ داد، از این پس فقط 450 بیت کوین در هر روز استخراج خواهد شد. هاوینگ های قبلی بیت کوین در سال های 2012، 2016 و 2020 اتفاق افتاد و این مکانیسم در ابتدا در کد بیت کوین نوشته شده است.

قیمت این ارز دیجیتال پس از رویداد هاوینگ در 63747 دلار ثابت ماند.

سرمایه گذاران امیدوارند که شاهد افزایش قیمت بیت کوین باشند، زیرا هاوینگ های قبلی در نهایت منجر به سود قابل توجهی برای آنان شد.

هاوینگ بیت کوین یعنی نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین

قیمت بیت کوین در هاوینگ سال 2020 میلادی حدود 8600 دلار بود، اما یک سال بعد به بیش از 56000 دلار رسید.

اندرو اونیل، کارشناس ارزهای دیجیتال می گوید:

تا حدودی نسبت به درس هایی که میتوان از نظر پیش‌بینی قیمت از هاوینگ های قبلی گرفت، تردید داشتم. هاوینگ تنها یک عامل در بسیاری از عوامل است که می تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

ارز دیجیتال بیت کوین پس از افزایش 175 درصدی طی 12 ماه گذشته، در ماه مارس به بالاترین سطح خود یعنی 73803 دلار رسید.

همچنین در ماه ژانویه زمانی که وجوه (ETF) دارای بیت کوین اجازه داد و ستد در بورس آمریکا را پیدا کرد، مشروعیت آن افزایش یافت.