با فناوری های مختلف امروزی، از پخش آنلاین گرفته تا شبکه های اجتماعی، طرفداران ورزش به حجم وسیعی از محتوای مرتبط با ورزش دسترسی فوری دارند.

اما لیگ های ورزشی، تیم ها، انجمن های ملی و مسابقات چگونه میتوانند با تولید محتوای لازم برای تغذیه طرفداران تشنه محتوا همگام شوند؟ هوش مصنوعی مولد یک راه حل ارائه می دهد. این فناوری اخیراً در صنعت ورزش سر و صدای زیادی ایجاد کرده است، زیرا مزایای بسیاری از جمله بهبود سرعت و مقیاس تولید محتوا را ارائه می دهد.

سازمان های ورزشی در کشورهای مختلف جهان، از فناوری هوش مصنوعی برای موارد مختلف استفاده می کنند، مانند استفاده از ربات های چت با مدل های زبان بزرگ (LLM) برای کمک به نوشتن، ایجاد تصاویر بصری با ابزارهای مولد هوش مصنوعی یا استفاده از ویرایشگرهای ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید خودکار نکات برجسته بازی. این راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین برای افزایش آگاهی از برند، افزایش اشتراک‌گذاری شبکه های اجتماعی و افزایش تعامل جهانی طرفداران استفاده می شوند.

با این حال، علیرغم مزایای بسیاری که وجود دارد، برخی از سازمان های ورزشی در استفاده از این ابزارهای نسل بعدی مردد هستند، زیرا نگرانی هایی مانند تهدید هوش مصنوعی جایگزین استعدادهای انسانی است، اینکه آیا محتوای با کمک هوش مصنوعی ممکن است کهنه یا تکراری به نظر برسد و نگرانی هایی پیرامون پیامدهای اخلاقی هوش مصنوعی.

اما در این مقاله از مجله اینترنتی اسید هولیک، میخواهیم سه نگرانی مهم در این رابطه را عمیق‌تر بررسی کنیم.

1. هوش مصنوعی جایگزین استعدادهای انسانی خواهد شد.

تاثیر هوش مصنوعی در صنعت ورزش مهم است، زیرا هنوز این ترس وجود دارد که این فناوری جایگزین انسان شود و احتمالاً منجر به مهارت زدایی و یا بیکاری انبوه انسان ها شود. با این حال، بسیاری از کارشناسان آن را راهی برای تقویت توانایی های انسانی، افزایش نوآوری و بهره وری جمعی ما می دانند.

در حال حاضر، مهم است که در مورد هوش مصنوعی به عنوان مکمل انسان فکر کنیم. در نظر بگیرید که چگونه این فناوری می تواند از نویسندگان، طراحان، تولیدکنندگان محتوا و دیگر متخصصان در انجام کارهای خسته کننده حمایت نماید. این می تواند به آنها این فرصت را بدهد که انرژی خلاقانه خود را به روش های دیگری خرج کنند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند برای تقویت مهارت های افراد و بهره‌وری بیشتر آنها استفاده شوند و هوش مصنوعی و استعدادهای انسانی را به یک تیم قدرتمند تبدیل کنند.

2. محتوای هوش مصنوعی مکانیکی است.

بهترین روش ها برای استفاده از هوش مصنوعی در حداکثر پتانسیل آن هنوز در حال ظهور است و مانند تمام فناوری ها به تکامل خود ادامه خواهد داد. هوش مصنوعی از داده ها می آموزد تا محتوا تولید کند، داده هایی که بر اساس ورودی از انسان است. بنابراین، خروجی (بدون درگیر شدن با هوش مصنوعی به روش های خلاقانه) میتواند منجر به خروجی‌هایی شود که مکانیکی، بی‌جان و کهنه هستند.

بخشی از راه حل این است که به کاربران مهارت های لازم را آموزش دهیم تا هوش مصنوعی را در جهت درست ترغیب کنند، که می تواند به جذاب تر و منحصر به فرد شدن محتوا کمک کند. به عنوان مثال، یکی از بهترین روش ها هدایت هوش مصنوعی به جای زیر سوال بردن آن است.

بهترین شیوه ها تحت مهندسی سریع قرار می گیرند، فرآیندی که در آن راه‌حل‌های هوش مصنوعی مولد را برای تولید خروجی های دلخواه خود راهنمایی می کنید. اگرچه فعلا در مرحله ابتدایی خود است، بسیاری در حال یادگیری پل زدن شکاف بین انسان ها و هوش مصنوعی هستند و سازمان ها فرصتی دارند تا فعالیت های توسعه ای را برای تیم های ورزشی خود فراهم کنند تا ابزارها را به طور کامل به حداکثر برسانند.

3. هوش مصنوعی گمراه کننده و غیراخلاقی است.

هوش مصنوعی همچنین میتواند محتوایی تولید کند که مرزهای بین واقعیت و تخیل را محو کند، که ممکن است درک عمومی را مخدوش کند و حتی تعصبات را تداوم بخشد. برای جلوگیری از این مسائل، سازمان های ورزشی باید استفاده از هوش مصنوعی را با داشتن درک عمیق از این مسائل و برنامه‌ای برای کاهش آنها آغاز نمایند.

به عنوان مثال، به اشتراک گذاشتن تصاویر اصلاح شده، به گونه ای که اگر در طول بازی اتفاق افتاده باشد، واقعاً غیراخلاقی است، زیرا ممکن است مخاطب را گمراه کند. به همین دلیل، ایجاد خط‌مشی‌هایی در زمینه شفافیت، از جمله شامل سلب مسئولیت‌های ساده – چیزی که سایت یوتیوب به زودی در تمام محتوای ویدیویی به آن نیاز دارد.

سخن پایانی

مانند هر صنعت دیگری، هوش مصنوعی در حال دگرگونی صنعت ورزش است و ابزار بسیار موثری برای شروع سریع تولید محتوا است، اما خالی از نگرانی نیست. پیاده سازی هوش مصنوعی مستلزم بررسی دقیق و آگاهی از چالش های احتمالی است، بنابراین خلاقیت و احتیاط باید دست به دست هم بدهند.

با کار بر روی این چالش ها، سازمان های ورزشی این فرصت را دارند که دستورالعمل‌های اخلاقی، آموزش، شفافیت و مسئولیت‌پذیری را رهبری کنند و در عین حال جریان های کاری خلاقانه را برای جذب طرفداران خود احیا کنند.