تحولات هوش مصنوعی (AI) با سرعت سرسام آوری رخ می دهد، بنابراین در این مقاله از مجله اینترنتی، تصویری فوری از تحولاتی که هالیوود را تحت تأثیر قرار می دهد ارائه خواهیم داد.

ویدیوهای هوش مصنوعی

ما می دانیم که هوش مصنوعی می تواند یک فیلمنامه کامل را بنویسد، موسیقی بسازد و از روی دستورات گفته شده عکسی برای ما بسازد. اکنون شما می توانید محتوای ویدیویی واقعی را با تایپ کردن توضیحات مکتوب آنچه می خواهید ایجاد کنید. سایت های زیادی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند که می توانید به راحتی با جستجوی متن به ویدیو آنها را پیدا کنید. طولی نمی کشد که این سایت ها تمام فیلمنامه ها را به یک فیلم بلند، مملو از موسیقی، شخصیت ها و گفتگو تبدیل می کنند. این پیشرفت تأثیر عمیقی بر اشتغال در هالیوود خواهد داشت.

زمانی که تایلر پری توسعه 800 میلیون دلاری استودیوی خود را در شهر آتلانتا متوقف کرد، دلیل آن را به طور خلاصه اینگونه بیان کرد:

شغل ها از دست می روند.

بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که هزینه تولید یک فیلم در 5 سال آینده به 10 درصد هزینه فعلی کاهش می یابد و این بدان معناست که افراد زیادی به دنبال شغل جدید و تعداد زیادی استودیو خالی هستند.

کپی رایت

تعداد فزاینده ای از شکایت ها علیه شرکت های هوش مصنوعی وجود دارد که ادعا می کنند بر اساس ورودی (کپی برای آپلود در هوش مصنوعی) یا خروجی (خروجی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی) یا هر دو، نقض حق نسخه برداری دارند. تا به امروز، پرونده های خروجی که بر این نظریه تکیه می کنند که “کار من باید جایی باشد” در غیاب شباهت قابل توجه با اثر اصلی از دست می رود، اما دادگاه ها تا زمانی که شاکی به پرونده های ورودی امیدوار هستند. مالک یک اثر حق نشر ثبت شده است که در هوش مصنوعی آپلود شده است. نتیجه این دسته دوم پرونده ها به دفاع منصفانه بستگی دارد و احتمالاً باید توسط دیوان عالی حل و فصل شود. برای اجتناب از طرح دعوی قضایی، برخی از شرکت های هوش مصنوعی برای مجوزهای کتابخانه های محتوا پیش‌پرداخت می کنند و پیشنهادهایی برای اصلاح قانون حق نسخه‌برداری برای الزام مجوزهای اجباری با پرداخت های اجباری، مشابه آنچه برای ضبط موسیقی انجام می شود، ارائه شده است.

تأثیر هوش مصنوعی بر هالیوود

افترا

با توجه به تمایل هوش مصنوعی به “توهم”، تعجب آور نیست که هوش مصنوعی حقایق نادرست بسیاری را در مورد افراد واقعی بیان می کند، که منجر به ادعاهای افترا علیه شرکت های هوش مصنوعی شده است. در ژانویه، دادگاه درخواست رد چنین پرونده ای را رد کرد، بنابراین ممکن است هوش مصنوعی در قبال چنین ادعاهایی مسئول شناخته شود.

حق تبلیغات

تا به امروز، مجموعه ای از قوانین ایالتی و قوانین قضایی متضاد، حق ادعاهای تبلیغاتی علیه هوش مصنوعی را مختل کرده است. با این حال، استفاده های افراطی اخیر، مانند تماس های تلفنی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی توسط جو بایدن که به مردم توصیه می کند در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر رای ندهند و ویدیوهای تیلور سوئیفت، انگیزه جدیدی به قانون فدرال در حال انتظار داده است که از افراد قبل از این روند محافظت می کند.

تعامل با هوش مصنوعی

بسیاری از سلبریتی ها انتخاب کرده‌اند که از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده کنند. آنها این کار را با مجوز استفاده از نام، صدا، و/یا تصویر خود برای استفاده به نحوی توسط هوش مصنوعی انجام می دهند. به عنوان مثال، شرکت متا (فیسبوک سابق) مجوزهای حقوق صدا و تصویر را از افراد مشهور متعدد برای استفاده توسط هوش مصنوعی دریافت کرده است، و طرفداران می توانند صدا و تصاویر را تا حد دلخواه خود دستکاری کنند، از جمله اینکه به نظر برسد که افراد مشهور محصولاتی را تایید می کنند که با آنها رقابت می کنند.

قراردادهای صنفی

رفتار هوش مصنوعی تحت قراردادهای جدید صنفی به طور خلاصه در زیر خلاصه می شود:

  • DGA

استودیوها مجاز به جایگزینی هیچ موقعیت عضو DGA با هوش مصنوعی در طول مدت 3 ساله قرارداد جدید نیستند.

  • WGA

هر گونه مطالبی که توسط هوش مصنوعی نوشته شده باشد، برای اهداف اعتباری و جبران خسارت تحت توافقنامه اساسی WGA، “مطالب ادبی” در نظر گرفته نخواهد شد.

  • SAG

استودیوها مجاز به استفاده از هوش مصنوعی برای تکثیر یک عضو SAG بدون رضایت واضح و آشکار عضو در یک توافقنامه جداگانه که شامل شرح استفاده مورد نظر و هرگونه تغییر مورد نظر است، نیستند. قبل از اینکه یک استودیو از هوش مصنوعی برای ایجاد یک شباهت کاملاً جدید استفاده کند، باید با حسن نیت با SAG برای غرامت مناسب برای استفاده مذاکره کند.

سخن پایانی

از آنجایی که این مقاله بر صنعت سرگرمی تمرکز دارد، در این مقاله یک به روز رسانی نهایی صرفاً برای ارزش سرگرمی آن ارائه شده است. قابل توجه است که اخیراً بیش از چند شرکت حقوقی به دلیل تشکیل پرونده های مختصر که توسط هوش مصنوعی تهیه شده بود و با استنادات متعددی برای حمایت از آنها همراه است، تحریم شده اند. خوشبختانه فعلا هوش مصنوعی محدودیت هایی دارد اما در آینده نچندان دور تکامل بسیاری خواهد یافت.