تعریف موسیقی

موسیقی چیست؟ موسیقی یک فرم هنری است که صداهای آوازی یا ساز، گاهی اوقات هر دو را با استفاده از فرم، هارمونی و بیان احساسات برای انتقال یک ایده ترکیب می کند. موسیقی نشان دهنده بسیاری از اشکال مختلف است که عوامل کلیدی در فرهنگ های سراسر دنیا را ایفا می کند. وقتی از نوازندگان درباره موسیقی می پرسند، توصیف موسیقی برای آنها بسیار چالش برانگیز است. برای هر هنرمند چیزی منحصر به فرد وجود دارد که موسیقی باعث می شود مردم احساس خاصی در جهان داشته باشند.

جان کولترین

جان کولترین آهنگساز و نوازندهٔ ساکسوفون جاز در تعریف موسیقی می گوید:

موسیقی بیان معنوی چیزی است که ایمان، دانش و وجود می باشد. وقتی شروع به دیدن امکانات موسیقی می کنید، میل شما به انجام یک کار واقعا خوب برای مردم، برای کمک به بشریت برای رهایی از هجوم آن است. من می خواهم با روح آنها صحبت کنم.

توضیح موسیقی

موسیقی شکل هنری است که ریتم و صدا را برای تشکیل یک خط ملودیک کاربردی ترکیب می کند. موسیقی خود فراتر از زمان، مکان و فرهنگ می باشد. موسیقی قادر است خلق و خوی را بدون به زبان آوردن هیچ کلمه خاصی منتقل نماید. همچنین می توان آن را به زبان جهانی نوشتاری و منحصر به هر هنر دیگری ضبط و پخش کرد.

تاریخ موسیقی موضوعی طولانی است که به وقت و زمان زیادی نیاز دارد. اما میتوان اینگونه بیان کرد که موسیقی یک هنر باستانی است که در دوران ماقبل تاریخ آغاز شد. این تاریخ برای هر فرهنگ بشری در طول زمان به همراه دارد. اگرچه تعاریف متنوعی از موسیقی وجود دارد، اما این یک فرهنگی جهانی است، زیرا هر فرهنگی در طول زمان و تاریخ، موسیقی را جزء اصلی زندگی قرار داده است. برای روزگاران، موسیقی از طریق سنت شفاهی در سطحی اساسی منتقل می شد. اما برای اهداف رسمی، موسیقی ضبط شده با سنت مکتوب راهبان قرون وسطی در طول 500 سال پس از میلاد تا 1400 میلادی آغاز شد.

راهبان از یک سیستم اعداد نوشتاری مبتنی بر نئوم استفاده می کردند که پیشینی برای نت موسیقی مدرن امروزی است. این دوره زمانی نیز بود که پلی فونی توسعه یافت، که به معنای استفاده از صداهای متعدد برای تشکیل ملودی و هارمونی است. تولد موسیقی، مانند امروز، واقعاً از دوره زمانی رنسانس پدیدار شد. در قرن شانزدهم، دوره ای به نام عصر طلایی آغاز شد. هنر چندصدایی آوازی هم در موسیقی مقدس و هم در موسیقی سکولار شروع به ظهور کرد و تئوری هایی در مورد موسیقی تدوین شد. جوزفو زارلینو استاد کلیسای سنت مارکس در ونیز ایتالیا بود. او تناسب در صدا و موسیقی را در کل یک هارمونی فرموله کرد. ایده تعادل هم در جهان و هم در موسیقی جای خود را به نوشتن موسیقی با تعادل در ذهن داد. کلمه موسیقی از کلمه ای در زبان یونانی گرفته شده است.

موسیقی

چند میلیارد انسان در سراسر کره خاکی ما وجود دارند. به این ترتیب، انسان ها گروه های فرهنگی را در جامعه تشکیل داده اند و هر یک از آنها ویژگی هایی را از طریق نوعی موسیقی بیان می کنند. به طور کلی، تقریباً چهارده ژانر اصلی موسیقی وجود دارد که به طور گسترده از سراسر جهان ضبط شده اند. اینها عبارتند از: کلاسیک، کانتری، EDM یا موسیقی رقص الکترونیک، جاز، ایندی-راک، هیپ هاپ، پاپ، رپ، قدیمی، متال، کی پاپ، آر اند بی یا ریتم اند بلوز و راک. یادداشت هر نوع موسیقی که در سراسر جهان شناخته شده و ضبط شده است غیرممکن است، با این حال راه های زیادی برای بررسی این موضوع از نظر فرهنگ های اساسی هر قاره زمین و موسیقی آنها وجود دارد.

موسیقی در آفریقا

در آفریقا سازهای رایجی وجود دارد که شامل طبل، کمان موسیقی، زیلوفون و جغجغه می شود. فهرستی از ژانرها در آفریقا شامل اما نه محدود به این موارد است: آفروبیتز، بنگا، چیمورنگا، اتیو-جاز، گناوا/قوم پاپ/گوانی بلوز، هایلایف، هیپلیف، اینکیرانیا، جوجو، ماجیکا، امبالاکس، اندومبولو، شراب نخل، شعبی، جاز سومالی، سوکو/رومبای کنگو، اوبونگو و زیلین.

موسیقی در آسیا

در فرهنگ سنتی قاره آسیا، سازهای مورد استفاده فلوت و پیپ، سازهای زهی و طبل بود. رویکرد سنتی به موسیقی در قاره آسیا از طریق رویکرد روش شناختی یا ریاضی به نوشتن و ضبط موسیقی بود. در طول سال ها، با تکامل موسیقی کی پاپ، این رویکرد هنوز به روشی مدرن تر مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از ژانرهای موسیقی آسیایی عبارتند از: اپرای سنتی چینی، سی پاپ، دانگدوت، موسیقی دادگاه گاگاکو، ترنس گوا، هندوستانی، بایلا، بالیوود، کارناتیک، فولک چینی، وی پاپ، رافی، راگا راک، پنجابی، کی تروت، جی پاپ و موسیقی محلی ژاپنی.

موسیقی خیابانی

موسیقی در منطقه کارائیب

با توجه به موسیقی کارائیب، این موسیقی ترکیبی از سبک های آفریقایی و اروپایی است. موسیقی کارائیب ترکیبی از موسیقی و رقص است زیرا آنها به طور همزمان برای این فرهنگ با هم کار می کنند، به همین دلیل است که درام و سازهای کوبه ای بخشی ضروری از موسیقی می باشند. برخی از ژانرهای موسیقی کارائیب عبارتند از: Calypso، Reggae، Merengue، Mento، Dancehall و Mambo. Zouk، Soca، Ska، Salsa، Rocksteady و Steel/Pan.

موسیقی در اروپا

حرکت به سمت موسیقی اروپایی، از طریق موسیقی کلاسیک به عنوان یک ژانر به بهترین وجه نشان داده می شود. بسیاری از نوازندگان برجسته کلاسیک در قاره اروپا متولد شده اند و به همین دلیل، تأثیرات آثار آنها به فرهنگ نفوذ کرد. موسیقی اروپا امروز تا حد زیادی تحت تأثیر مردمانی است که موسیقی را از سراسر جهان آورده و قدردانی می کنند. ژانرهای موسیقی اروپایی شامل، اما محدود به موارد زیر نیست: آکاپلا، آواز سلتیک، درام اند باس، فلامنکو، یورو-دیسکو، ترنس، پولکا، گریم، اپرا، و پاپ گلیچ.

موسیقی در آمریکای جنوبی

موسیقی لاتین و آمریکای جنوبی اغلب به عنوان موسیقی لاتین به طور کلی شناخته می شود. با این حال، تأثیرات زیادی بر موسیقی وجود دارد که بر ملودی‌ها، باس ریتمیک و ریتم‌های آن تأثیر گذاشته است. برخی از ژانرهای موسیقی لاتین عبارتند از: کامبیا، کامپا، بالادا، باچاتا، بوسا نووا، ماریاچی، والناتو، سامبا، تانگو، رگاتون، مسیتزو، مکزیان و رانچرا.

موسیقی در آمریکای شمالی

موسیقی آمریکای شمالی شامل موسیقی سنتی آمریکا و موسیقی کانادایی است. فرهنگ های متنوعی وجود دارند که بر ژانرهای موسیقی این منطقه تأثیر گذار بوده اند. این ژانرها عبارتند از: بلوز، فولک کانادایی، انجیل، بلوگرس، فولک آمریکایی، صنعتی، زیدکو، تجانو و سوئینگ.

نواختن موسیقی

ویژگی های موسیقی

موسیقی از اجزای زیادی تشکیل شده است. این مولفه ها را می توان به عنوان ویژگی های خود مفهوم طبقه بندی نمود. ویژگی های موسیقی را می توان با سازماندهی آنها در دسته بندی ها توضیح داد.

صدا (تیمبر، زیر و بم، مدت، دامنه، تون): خود صدا به عنوان توانایی شنیدن یا احساس ارتعاش حرکت از یک صدا یا ساز تعریف می شود. صداهای شنیده شده را می توان با صدای بلند یا پایین بیان کرد. مدت زمان بازی آنها به معنی مدت زمان. حجمی که در آن پخش می شود یا دامنه. نحوه نواختن و تمایز آنها به معنای تن صدا. و لایه های صدا یا آهنگ هایی که می توانند هنگام پخش همزمان چند آهنگ رخ دهند.

  • ملودی

ملودی خطی است که یک قطعه موسیقی با آن تعریف می شود. ملودی موضوع اصلی است که در یک قطعه موسیقی پخش می شود و در طول آهنگ تکرار می شود.

  • هارمونی

هارمونی موسیقی را به عنوان یک خط ثانویه از موسیقی ارائه می دهد که ملودی را تحسین می کند. این همان چیزی است که آهنگ را با رنگ یا بهبود فراهم می کند.

  • ریتم

ریتم ضربان یا نبض یک آهنگ است که حرکت قطعه موسیقی را مشخص می کند.

  • ساختار یا فرم

ساختار یا فرم در موسیقی به معنای ترتیب هر قسمت یا بخش در خود قطعه موسیقی است. ساختار یک قطعه موسیقی ارتباط برقرار می کند که کدام بخش پخش می شود، چند بار و کجای موسیقی تکرار می شود.

  • بافت

بافت در موسیقی به ملودی، ریتم و هارمونی اطلاق میشود که در یک قطعه ترکیب می شود که صدا و کیفیت کار را به نمایش می گذارد.

  • بیان (دینامیک، تمپو، بیان)

بیان در موسیقی راهی است که یک قطعه از طریق پخش کامل آن منتقل می شود. می توان آن را به طور کلاسیک به عنوان نت های خاص تعریف کرد، علامت هایی که در بالای هر نت یا بند نت ها وجود دارد که به خواننده یا نوازنده می گوید دقیقاً با چه سرعتی، آهسته، بلند، نرم، روشن یا صاف، چیزی باید نواخته شود.

موسیقی نیز به وضوح توسط عناصر خود صدا تعریف می شود. موسیقی را می‌توان از طریق سرعت یا تمپو، میزان صدایی که در آن پخش می شود، اصلاح کننده های تمپو و دستورالعمل های ساز نشان داد. زبان ایتالیایی زبان انتخابی هنگام خواندن نشانه های موسیقی نوشته شده است. دانستن تعداد انگشت شماری از این نشانه ها هنگام تماشای یک قطعه موسیقی مفید است.

گوش دادن به موسیقی

شاید تاکنون سوالات زیادی درباره موسیقی داشته اید. ما به چند نمونه از آنها پاسخ داده ایم.

موسیقی را چگونه توضیح می دهید؟

موسیقی را می توان به عنوان ترکیبی از صداهای از پیش تعیین شده توضیح داد. فرآیند ساخت موسیقی شامل سازماندهی صداها، و آهنگ ها در یک نظم خاص و ترکیب آنها در یک ترکیب موسیقی واحد است. نوازندگان از نبوغ و خلاقیت برای سازماندهی صداها برای یک نتیجه خاص استفاده می کنند.

هدف از موسیقی چیست؟

هدف موسیقی ارائه بیان و کنترل خلق و خوی انسان و حیوان است. موسیقی می تواند یک تکنیک آرام بخش برای گریه های نوزادان باشد و حیوانات را وقتی می ترسند آرام کند. موسیقی پادزهری برای احساسات است وقتی کلمات شکست می خورند و قادر به توصیف نیستند.

موسیقی را چگونه تعریف می کنید؟

موسیقی صداهای ساز یا آوازی است، گاهی اوقات هر دو، که فرم، هماهنگی و بیان احساسات انسانی را در یک فرم هنری ایجاد می کنند.