شرکت بهره برداری برج ایفل (SETE) قصد دارد قیمت بلیط برج ایفل را که یکی از بناهای تاریخی پاریس است، تقریباً 20 درصد افزایش دهد تا خسارات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا را جبران کند.

رئیس این شرکت، ژان فرانسوا مارتینز، اعلام کرده است که هزینه ورودی جدید بسته به مدت زمان مذاکرات، قبل یا بعد از تابستان سال جاری اعمال خواهد شد. افزایش قیمت بلیط ایفل با هدف تطبیق مجدد مدل اقتصادی این برج است که به دلیل همه گیری ویروس کرونا حدود 250 میلیون یورو ضرر کرده است. فعلا تاریخ مشخصی برای اجرای این افزایش هنوز نهایی نشده است.

برج ایفل

برج ایفل (Eiffel Tower) یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور فرانسه است که در سال 2023 میلادی بیش از 6 میلیون بازدید کننده داشته است. با این حال، این برج نیز یکی از گرانترین آنهاست و 29.40 یورو برای رسیدن به قله با آسانسور هزینه دارد. یک گزینه جایگزین این است که از راه پله به طبقه دوم و سپس آسانسور بروید که قیمت آن 22.40 یورو می باشد. در مقایسه، هزینه ورودی کاخ ورسای، که شامل دسترسی به قلعه، ملک تریانون و تمام باغ ها می شود، در فصل کم 24 یورو و از پایان مارس تا پایان اکتبر 34 یورو قیمت دارد. اخیراً موزه لوور بلیط کامل خود را از 17 به 22 یورو افزایش داده است. سایت های توریستی خصوصی، مانند موزه گروین، بلیط های بدون رزرو را با قیمت 26.50 یورو ارائه می کنند.

Eiffel Tower

در طی مصاحبه اخیر، ژان فرانسوا مارتینز در مورد تمایل وزیر فرهنگ رشیده داتی برای تعیین برج ایفل به عنوان یک بنای تاریخی بیانیه ای ارائه کرد. رئیس شرکت بهره برداری ایفل از این ایده حمایت کرد اما یک شرط به آن اضافه نمود.

به گفته وی، این بنای تاریخی باید در سال 1889، زمانی که برای اولین بار ساخته شد، بدون هیچ وسیله نقلیه ای در اطراف آن به حالت اولیه بازگردانده شود. وقتی یک بنای تاریخی به عنوان یک مکان تاریخی طبقه بندی می شود، باید محیط زیست آن حفظ شود و ایجاد تغییرات دشوار می شود. چنین شرایطی می تواند با برنامه های شهردار پاریس برای پیاده روی Pont d’Iéna و ایجاد یک گردشگاه بدون ترافیک از میدان تروکادرو تا Ecole Militaire هماهنگ باشد.