توییتر یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی جهان است. کاربران زیادی بصورت روزانه از آن استفاده می کنند و توییتر امکانات زیادی برای آن ها فراهم کرده است. ایلان ماسک که هم اکنون ثروتمندترین انسان دنیاست، اخیرا قصد خرید توییتر را داشت اما از آن صرف نظر کرد. ایلان ماسک وجود تعداد بسیار زیادی کاربر فیک و ربات ها را دلیل خود برای نخریدن توییتر عنوان کرد.

یکی از شرکت هایی که قبلا قصد خرید توییتر را داشت اما از آن منصرف شد، شرکت دیزنی است. در سال 2016 میلادی، رابرت “باب” ایگر، مدیرعامل وقت شرکت دیزنی، خود را متقاعد کرده بود که دیزنی باید مالک توییتر باشد. زیرا آقای ایگر این خرید را یک راه عالی برای توزیع محتوای شرکت دیزنی در سراسر دنیا قلمداد میکرد.

او در خاطرات سال 2019 میلادی خود می گوید:

هیئت‌ مدیره شرکت (دیزنی) و توییتر با این معامله موافقت کرده‌ اند، اما پس از آن به‌ دلایلی از خرید توییتر منصرف شدیم.

در کنفرانس کد و در مصاحبه با حبرنگار سایت خبری The Verge، ایگر عنوان می کند که توییتر یک پلتفرم توزیع بسیار عالی برای دیزنی بود، اما با دردسرهای زیادی همراه بود. از جمله وجود ربات ها.

ربات های توییتر

 

باب ایگر: خرید توییتر بسیار عالی بنظر می رسید

ایگر در ادامه می گوید، سخنان او صادقانه است و ما قصد داشتیم وارد تجارت استریم شویم. دیزنی به یک راه حل فناوری برای توزیع محصولات خود نیاز داشت. ما در این فکر بودیم از چه ظرفیتی برای ارتباط با مصرف کنندگان در سراسر جهان استفاده کنیم؟ ما در فکر توسعه خودمان فکر بودیم. زیرا جهان به سرعت در حال تغییر بود. و در همان موقع، شنیدیم که شرکت توییتر قصد فروش آن را دارد.

ما بلافاصله توییتر را به عنوان راه حلی عالی نگاه کردیم و گفتیم:

توییتر یک پلتفرم توزیع جهانی عالیست. چیزی کاملاً متفاوت از دیگر شبکه های اجتماعی. دیزنی میتواند اخبار، ورزش، سرگرمی و … را به دنیا برساند. و از نظر توزیع، راه حلی خارق العاده خواهد بود.

 

سپس ما وارد مذاکره با شرکت توییتر شدیم. هیئت مدیره دیزنی و هیئت مدیره توییتر صحبت های خود را انجام دادند، و ما آماده اجرای آن شدیم. به خانه رفتم، و برای چند روز به خرید توییتر فکر کردم و فکر کردم. به خودم گفتم من به اندازه کافی به این موضوع با دقت نگاه نمی کنم. بله، این یک راه حل عالی از نظر توزیع محصولات است. اما با چالش‌ ها و پیچیدگی‌ های بسیاری همراه خواهد بود، که من به‌ عنوان مدیرعامل یک برند بزرگ جهانی، آماده نیستم اینچنین دردسر بزرگی را به عهده بگیرم.

او می گوید درصد بسیار بالایی از کاربران توییتر ربات هستند

باب ایگر در ادامه میگوید، حدس میزدم که درصد بسیار بالایی از کاربران توییتر واقعی نباشند و سپس شروع کردیم با کمک توییتر به بررسی کاربران واقعی و غیر واقعی. سپس تخمین زده شد که بخش قابل توجهی، نه اکثریت، کاربران واقعی نیستند. تعدادش را یادم نمی آید اما ارزش خرید توییتر را پایین آورد.

دیزنی، توییتر را نخرید

دیزنی مشغول تولید سرگرمی است و کارهایی جز خوب را در آن انجام نمی دهیم. حتی اگر امروز افرادی باشند که از دیزنی به دلیل نخریدن توییتر انتقاد می کنند، سخت در اشتباه هستند. خرید توییتر چیزی بود که ما آمادگی پذیرش آن را نداشتیم و من هم به عنوان مدیرعامل دیزنی آمادگی آن را نداشتم که حرکتی غیرمسئولانه انجام دهم.