مگان، دوشس ساسکس با نام اصلی ریچل مگان مارکل متولد سال 4 اوت 1981 در کشور آمریکاست. او قبل از ازدواج با شاهزاده بریتانیا، مدل و بازیگر در کشور آمریکا بود. معروفیت او در شغل بازیگری مربوط به بازی در نقش ریچل زین در مجموعه تلویزیونی سوتس است که از شبکه یواس‌ای نتورک پخش می‌شود.

او متولد شهر لس آنجلس آمریکاست و در آن شهر بزرگ شده است مادر آفریقایی-آمریکایی تبار او به عنوان مربی یوگا در حال فعالیت است و پدر او هم که اصلیتی دانمارکی-ایرلندی دارد مدیر فیلمبرداری بود. مارکل قبل از این که حرفه ی بازیگری خود را آغاز کند، شغلی نیمه وقت در حوزه ی سیاست داشت. مگان بعد از پایان دوران دانشگاه، در سفارت آمریکا در کشور آرژانتین، مشغول به کار شده است. مگان مارکل طبق گفته های خودش به آشپزی و مسافرت علاقه زیادی دارد.

مگان مارکل در سال 2011 پس از 7 سال رابطه صمیمی با ترور انگلسون، تهیه کننده‌ی سینما ازدواج کرد و دو سال بعد در سال 2013 از یکدیگر جدا شدند. مگان با ترور در سال 2004 با یکدیگر آشنا شده بودند. بعد جدایی این دو، مگان مارکل با روری مک لوری بازیکن گلف، و سپس با کوری ویتیل، آشپز مشهور کانادایی رابطه دوستی داشت.

رابطه مگان مارکل و نوه ی ملکه ی انگلستان از ژوئن 2016 شروع شده است که آنها، از اوایل نوامبر سال 2017 بدون اعلام قبلی نامزد کردند. نامزدی آنها در تاریخ 27 نوامبر سال 2017 از طریق دربار پادشاهی بریتانیا به صورت رسمی اعلام شد و عروسی این زوج در 19 ماه می سال 2018 در کلیسای سنت جرج برگزار شد.

طبق اعلام خبرگزاری ها این عروسی یکی از پرهزینه ترین عروسی های انگلیس بود. مگان بعد از عروسی خود با شاهزاده هری اعلام کرد که در نظر دارد از بازیگری کناره‌گیری نماید تا وقت و زمان بیشتری را به فعالیت های بشردوستانه اختصاص دهد. نخستین فرزند شاهزاده هری و مگان مارکل با نام، آرچی هریسن مونتباتن-ویندسور در سال 2019 بدنیا آمد.

مگان مارکل در شبکه های اجتماعی نیز فعال است و پروفایل اینستاگرام مگان مارکل او بیش از 400 هزار دنبال کننده دارد.

اینستاگرام مگان مارکل