بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توسط آکادمی گردشگری چین، انتظار می رود در سال 2023 میلادی، گردشگری تابستانی در چین محبوب تر از سال 2019 میلادی باشد. در طی ماه های جولای و آگوست، زمانی که دانشجویان ابتدایی، راهنمایی و دانشگاهی تعطیلات را طولانی می کنند، هزینه های گردشگران داخلی 1.331 میلیارد یوان تخمین زده می شود. این رقم 20.18 درصد از سفرهای گردشگری داخلی چین را به خود اختصاص داده است.

جاذبه های گردشگری چین

رشد انفجاری گردشگری تابستانی در چین

اخیراً “گزارش سفر تابستانی 2023” منتشر شده است و نشان می دهد که تقاضای سفر از ماه ژوئن شتاب گرفته است و هزینه های گردشگری به رشد خود ادامه داده است. تعطیلات جشنواره قایق اژدها در اواخر ماه ژوئن به شور و شوق گردشگری چین دامن زد و شروع رسمی فصل گردشگری تابستانی را رقم زد. با تقاضا برای سفر خانواده ای (والدین با فرزندان)، سفرهای تابستانی، تورهای تحصیلی و تعطیلات تفریحی، صنعت گردشگری تابستانی در کشور چین رشد انفجاری داشته است و انتظار می‌ رود در اواخر ماه جولای به اوج خود برسد.

بر اساس داده های منتشر شده، مردم شهرهای درجه 1 در تابستان امسال علاقه بیشتری به سفر دارند. توریست های شهرهای پکن، شانگهای، گوانگژو و شنژن بیش از 35 درصد از کل سفرها را به خود اختصاص داده اند. محبوب ترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات تابستانی در سال 2023 میلادی شامل شهرهایی مانند پکن، شانگهای، نانجینگ، گوانگژو، هانگژو، شنژن، هفی، تیانجین، ووهان و چنگدو است. این شهرها در خط مقدم این لیست قرار دارند.

جاذبه های گردشگری چین

شایان ذکر است که بازار مسافرت های بین شهری داخلی با افزایش تقاضا روبرو شده است، زیرا این اولین تعطیلات تابستانی با سفرهای آرام در سال های اخیر است. بر اساس این داده ها، سفرهای بین شهری داخلی 51 درصد از مصرف گردشگری تابستانی را به خود اختصاص می دهد که به طور قابل توجهی بیشتر از سفرهای حاشیه ای است. با توجه به مقاصد محبوب داخلی، شانگهای، پکن، گوانگژو، نانجینگ، سانیا، ژوهای، چنگدو، لیجیانگ، شیان و دالی در رتبه‌های برتر قرار دارند.

تابستان امسال، گرما تنها چیزی نیست که در حال افزایش است. بازار سفرهای تابستانی نیز رونق گرفته است. مقاصد داخلی محبوب مانند شهرهای یوننان، سین کیانگ، مغولستان داخلی، گوئیژو، گانسو و چینگهای افزایش قابل توجهی در تقاضای سفرهای طولانی مدت را تجربه می کنند. اوج تردد مسافران قبل از فرا رسیدن تعطیلات تابستانی آغاز شده است. علاوه بر اینها، شانگهای، پکن، نانجینگ و سایر پارک‌ های موضوعی، مقاصد مرتبط با گردشگری فرهنگی و موزه ای و مقاصد “معروف خاص” مانند Weihai، Zibo و Qiandongnan نیز در تابستان امسال سطوح بالایی از شور و شوق را تجربه می‌ کنند.

جاذبه های گردشگری چین

علاوه بر این، از تعطیلات تابستانی، محبوبیت سفرهای خارج از کشور چین نیز افزایش قابل توجهی را به همراه داشته است که نشان دهنده روندهایی مانند رزروهای اوج زودتر و محصولات محبوب تر سفرهای عمیق است. هنگ کنگ و ماکائو اشتیاق زیادی به سفر داشته اند و مقاصد پیشرو برای مسافران سرزمین اصلی چین برای سفر به خارج از کشور هستند.

علاوه بر هنگ کنگ و ماکائو، بسیاری از کشورهای دیگر از جمله تایلند، مالدیو، سنگاپور، مالزی، اندونزی، ویتنام، فیلیپین، فرانسه، سوئیس، نیوزلند و امارات متحده عربی برای گردشگران خارجی محبوب هستند. در 10 آگوست، سومین دسته از کشورها و مناطقی که تورهای گروهی خروجی را از سر گرفتند، اعلام شد. دولت چین در ترمیم زنجیره تامین خروجی فعال بوده است و همچنین همکاری با هتل های خارج از کشور و آژانس های مسافرتی محلی و آژانس‌ های تورهای تجاری خارجی را توسعه داده است.