صنعت گردشگری بین المللی برزیل در سال 2023 میلادی با هجوم بی‌سابقه‌ای از مسافران در حال شکستن رکوردهای جدید است. بین ماه های ژانویه و ژوئیه، این گردشگران 3.8 میلیارد دلار به اقتصاد برزیل کمک کرده اند که از 3.674 میلیارد دلار تولید شده در مدت مشابه در سال 2019 میلادی قبل از همه گیری کرونا فراتر رفت. در ماه جولای سال جاری گردشگران بین المللی 567 میلیون دلار در کشور برزیل خرج کرده اند که سومین میزان هزینه در 28 سال گذشته است و تنها پس از سال 2014 میلادی (785 میلیون دلار) در طول جام جهانی و 2019 میلادی (598 میلیون دلار) قرار دارد.

جاذبه های گردشگری برزیل

وجهه کشور برزیل به جهان بازگردانده شده است و به گردشگران بین المللی اجازه می دهد دوباره از این کشور بازدید کنند. تلاش های رئیس جمهور این کشور برای از سرگیری تعهدات زیست محیطی، تحکیم دموکراسی کشور و احترام به حقوق بشر به این امر کمک کرده است. علاوه بر این، امبراتور، یک آژانس مستقل زیر نظر وزارت گردشگری برزیل، با موفقیت دوباره کشور برزیل را با بازیگران گردشگری جهانی و توسعه ارتباطات هوایی با مشارکت شرکت‌ های داخلی و خارجی، برقرار کرده است.

جاذبه های گردشگری برزیل

مارسلو فریکسو، رئیس آژانس Embratur، می گوید:

این دستاورد بزرگ در گردشگری بین المللی برزیل را تبریک می گویم و بر تمرکز هرچه بیشتر آژانس ها بر تبلیغات، بازاریابی و فروش خدمات، محصولات و مقاصد گردشگری در برزیل تاکید دارم.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بانک مرکزی برزیل از سال 1995 میلادی، گردشگری بین المللی در برزیل بهبود یافته است. در شش ماه اول سال 2022 میلادی، گردشگران خارجی 2.4 میلیارد دلار در برزیل هزینه کرده اند که نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش داشته است.

جاذبه های گردشگری برزیل

دولت فدرال این کشور در بازسازی وجهه کشور نسبت به سایر کشورها اعتبار دارد. وزیر گردشگری سلسو سابینو ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت که برزیل چیزهای زیادی برای ارائه گردشگران بین المللی دارد، از زیبایی های طبیعی گرفته تا فرهنگ، تاریخ و غذاهای متنوع. همچنین برزیل قصد دارد این تجربیات منحصر به فرد را به سایر نقاط جهان منتشر کند.