ساعاتی پس از انتشار خبر برکناری سم آلتمن از مدیرعاملی OpenAI، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق، گرگ براکمن، اعلام کرد که بر اساس اخبار امروز، من هم استعفا می دهم.

سم آلتمن تنها مدیر اصلی شرکت OpenAI نیست که روز جمعه شرکت را ترک می کند. چند ساعت پس از برکناری آلتمن، در حالی که هیئت مدیره اعلام کرد “دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری شرکت OpenAI اعتماد ندارد”، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق هیئت مدیره، گرگ براکمن در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) فاش کرد که او نیز استعفا می دهد.

گرگ براکمن

زمانی که OpenAI برکناری آلتمن را اعلام کرد و مدیر ارشد فناوری میرا موراتی به عنوان مدیر عامل موقت مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت، اعلام کرد که گرگ براکمن از سمت رئیس هیئت مدیره کناره گیری می کند اما در نقش خود در شرکت باقی می ماند و به مدیرعامل گزارش می دهد.

گرگ براکمن با انتشار توییتی در X گفت که پیام زیر را برای کارکنان شرکت OpenAI ارسال کرده است:

سلام به همه،

من به چیزی که همه ما با هم از زمان شروع کار در آپارتمانم در 8 سال پیش ساخته ایم بسیار افتخار می کنم. ما دوران سخت و عالی را با هم گذراندیم، علیرغم همه دلایلی که باید غیرممکن بود، کارهای زیادی انجام دادیم.

اما بر اساس اخبار امروز، من OpenAI را ترک کردم.

واقعاً برای همه شما چیزی جز بهترین ها آرزو نمی کنم. من همچنان به ماموریت ایجاد AGI ایمن که به نفع تمام بشریت است، اعتقاد دارم.

گرگ براکمن

شرکت OpenAI به طور غیرمنتظره ای اعلام کرد که آلتمن را اوایل روز جمعه اخراج کرده است. این شرکت احتمالاً پس از محبوبیت انفجاری ChatGPT، شیفتگی فعلی فناوری به هوش مصنوعی را آغاز کرد.