به گزارش سایت های حوزه گردشگری، بایرن تقریباً به اندازه قبل از همه گیری کرونا یک مقصد گردشگری محبوب شده است. اداره آمار کشور آلمان اعلام کرده است که در طول ماه های گذشته، تعداد گردشگران ورودی با 43 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 9.7 میلیون نفر رسیده است. تعداد اقامت های شبانه با 28 درصد افزایش به 25.3 میلیون نفر رسیده است.

گردشگری بایرن

آنجلا اینسلکامر، رئیس اتحادیه هتل ها و رستوران های بایرن، می گوید:

این یک خبر عالی است! گردشگری بایرن در مقایسه با سال های قبل از همه گیری بیماری کرونا، تقریباً به همان سطح بازگشته است.

آمارها نشان می دهد که بایرن یک مکان محبوب برای تعطیلات است. با این حال، صنعت مهمان نوازی برای جذب نیروی کافی به کمک نیاز دارد. تفاوتی در نرخ اشغال بین هتل های چهار و پنج ستاره در مقایسه با موسسات سه ستاره وجود دارد، به طوری که هتل های متوسط ​​با مشکل بیشتری روبرو هستند. نکته مثبت این است که تعادل بین گردشگری شهری و روستایی نسبت به سال های گذشته یکنواخت تر شده است.

گردشگری در بایرن در حال رونق است

گردشگری شهری در سال 2019 میلادی رونق گرفت، در حالی که تسهیلات روستایی با کاهش تعداد گردشگران دست و پنجه نرم کردند. با این حال، وضعیت در طول سال های همه گیری کرونا معکوس شد.

طبق گزارش دفتر ایالتی بایرن، در ماه آوریل و چهار ماه اول سال 2023 میلادی، هر هفت ناحیه اداری بایرن بالاتر از ارقام سال قبل بوده است. از 25.3 میلیون شب اقامت تا پایان آوریل، 5.0 میلیون در شهر مونیخ، 6.2 میلیون در بقیه شهر بایرن علیا، 4.3 میلیون در شهر سوابیا و 2.3 میلیون در شهر فرانکونیای مرکزی بوده است.