در دنیایی که علاقه به کارآفرینی و کار فریلنسری همچنان در حال رشد است، نحوه راه اندازی یک کسب و کار می تواند بسیار دشوار به نظر برسد. چه به دنبال شروع یا گسترش کسب و کار خود باشید، به اعتقاد بسیاری تجارت الکترونیک باید بخشی از استراتژی کسب و کار شما باشد. خانم دافنه ژوانتو یکی از کسانی است که در کسب و کار خود موفق است و نکات زیر به افراد کمک می کند تا تجارت الکترونیکی خود را توسعه دهند و می تواند به شما در دستیابی به اهداف تجاری که دارید کمک کند.

چرا شما، چرا تجارت شما؟

تعیین اینکه چه چیزی کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز می کند، از نکات مهم است. از خود بپرسید که چه چیزی کسب و کار شما را متفاوت می کند و باعث می شود مشتریان دوباره برای خرید پیش شما بازگردند. کسب و کار شما یک هدف خاص دارد و شما یک اشتیاق دارید. هر دو را در پیام های برند خود بگنجانید. شما باید در مورد اینکه با چه کسی صحبت می کنید، ارزش پیشنهادی خود و چه چیزی کسب و کار شما را متفاوت می کند، به طور روشن صحبت کنید.

خانم دافنه ژوانتو می گوید:

زمانی که شرکت خود را راه اندازی کردم، که تبدیل رویاها به واقعیت است و من نیز نمی خواستم برند دیگری برای تی شرت ایجاد کنم. بنابراین آن را به پیامی گره زدم که رویاپردازان دیگری مانند من می توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. من با تی شرت شروع کردم زیرا این تنها چیزی بود که می توانستم بپردازم. اما من قصد داشتم یک برند با پیامی بسازم که در نهایت به من اجازه دهد تا در هدفم زندگی کنم. من همچنین تجربیات را به بخش اصلی برند خود تبدیل کردم. این دو عنصر به ساخت یک برند سبک زندگی کمک کردند که مردم در سراسر جهان را به دنبال رویاهای خود و زندگی ای که می خواهند زندگی کنند الهام می بخشد.

دافنه ژوانتو

فقط به شبکه های اجتماعی تکیه نکنید

همانطور که ذکر شد، شبکه های اجتماعی یک ابزار عالی هستند، اما نباید تنها ابزار شما برای بازریابی تجارتتان باشد. فقط وابستگی به شبکه های اجتماعی می تواند خطرناک باشد، زیرا شما رسانه را کنترل نمی کنید یا مالک داده ها نیستید. این می‌تواند شما را در معرض از کار افتادن برنامه ها برای مدتی یا غیرفعال شدن صفحه تان قرار دهد. شما باید مشتریان خود را از کانال های اجتماعی خارج کنید و وارد پایگاه داده خود کنید. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید این است که مخاطبان خود را تشویق کنید تا در خبرنامه یا لیست پیامک سایتتان مشترک شوند. با یافتن راه هایی برای به دست آوردن اطلاعات تماس از طرفداران و مشتریان شبکه های اجتماعی خود سازگار باشید.

در جریان باشید

تغییرات فناوری و صنعت، از تیک تاک گرفته تا ChatGPT اجتناب ناپذیر است. صرف نظر از اینکه کسب و کار خود را در چه صنعتی شروع می کنید، در صدر تغییراتی باشید که می تواند بر صنعت، تجارت کلی یا تجارت الکترونیک شما تأثیر بگذارد. ابزارهایی مانند Google Alerts مفید هستند، زیرا شما را در مورد موضوعات مختلف به روز نگه می دارند و مقالات را مستقیماً به ایمیل شما ارسال می کنند. همچنین از شرکت در سمینارها یا رویدادهای شبکه دریغ نکنید، چیزهای زیادی می توان از دیگران آموخت. کتاب بخوانید، داستان های موفقیت را تماشا کنید و هرگز از یادگیری و دانش آموزی دست برندارید. شعار یکی از برندهای من “هنوز در حال یادگیری” است و “دانشجو بمانید” یک شعار دیگر است.

فرصتی برای رشد و پیشرفت بگذارید

یک ضرب المثل قدیمی می گوید:

همیشه حق با مشتری است.

این یک سخن اشتباه نیست. چیزهای زیادی وجود دارد که می توان از طریق رفتار یا ورودی مشتری یاد گرفت و بیشتر آنها می تواند به بهبود کسب و کار شما کمک کند. در برابر بازخورد مشتریان انعطاف پذیر باقی بمانید. از محصولات جدید یا پیام هایی که بهترین عملکرد را دارند یادداشت بردارید و از آن فرمول مجدد استفاده کنید. وقتی چیزی خوب کار نمی کند، به آن نگاه دقیقی بیندازید و ببینید که آیا نیاز دارید استراتژی بازاریابی را بازبینی کنید یا زمان و منابع خود را به سمت چیز دیگری هدایت کنید.