یافتن یک شغل پاره وقت برای کسب درآمد نه تنها پول نقد بیشتری در اختیار شما قرار می دهد، بلکه برای رزومه شما نیز عالی خواهد بود. در این مقاله نحوه پیدا کردن یک شغل پاره وقت را توضیح خواهیم داد.

شغل پاره وقت برای کسب درآمد

هر ماه به تعداد افرادی که از شغل خود اخراج می شوند یا احتیاج به شغل پاره وقت دارند افزوده می شود. واضح است که درآمد امروزی ما کفاف پوشش هزینه های زندگی را ندارد.

حتی بسیاری از دانشجویانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، اعلام میکنند که مشاغل پاره وقت در دانشگاه داشتند. شما با یافتن شغل، می توانید شروع به کسب درآمد منظم و قابل اعتماد کنید. اگر شما (مانند بسیاری دیگر) متوجه شوید که میزان درآمد شما به اندازه کافی بزرگ نیست، این تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

با این حال، شایان ذکر است که مشاغل پاره وقت آسان نیستند. ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه کاری انجام دهید و سپس تلاش کنید تا شغلی را به دست آورید.

شغل پاره وقت

چگونه شغل پاره وقت پیدا کنیم؟

در ادامه مقاله موثرترین راه ها برای یافتن شغل پاره وقت را بیان خواهیم کرد.

1. خیلی زود به دنبال مشاغل پاره وقت باشید

هنگامی که به دنبال شغلی هستید، بهتر است جستجوی خود را هر چه زودتر شروع کنید. این احتمال وجود دارد که فوراً شغلی پیدا نکنید، بنابراین منتظر نمانید تا واقعاً نیاز به شروع کار برای ارسال درخواست های خود داشته باشید.

با جستجوی موقعیت های پاره وقت به صورت آنلاین و درخواست برای چند شغل قبل از شروع دانشگاه، به موفقیت دست پیدا کنید. به این ترتیب، از اوج فصل شکار شغل جلوگیری خواهید کرد.

2. یک رزومه درخشان بنویسید

صرف نظر از نوع شغلی که برای آن درخواست می کنید، به یک رزومه نیاز دارید که شما را در بین سایر متقاضیان متمایز کند.

پس اولین کار این است که شروع به نوشتن یک رزومه عالی کنید. حتی اگر قبلا یک رزومه تهیه کرده اید، مطمئن شوید که کیفیت مناسب را دارد.

یک کپی از رزومه استاندارد خود نگه دارید، سپس آن را برای هر شرکت تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر یک آگهی شغلی به طور خاص مهارت های ارتباطی و سازمانی را درخواست می کند، مطمئن شوید که رزومه شما به وضوح نشان می دهد که شما این ویژگی ها را دارید. همچنین ایده خوبی است که مهارت های خود را با هر تجربه مرتبط پشتیبان کنید.

3. اطلاعات تماس خود را بررسی کنید

برخی مانند دانشجویان به دلیل تغییر منظم اطلاعات تماس خود مشهور هستند. مطمئن شوید که همیشه بررسی می کنید که اطلاعاتی که به کارفرمایان بالقوه می دهید به روز باشند.

همچنین مراقب باشید که از اشتباهات املایی خودداری کنید. این باید در سراسر برنامه شما باشد، اما به خصوص در بخش اطلاعات تماس شما.

به آدرس ایمیل و شماره تلفنی که در رزومه و درخواست شغلی خود درج می کنید توجه کنید. استخدام کنندگان از این جزئیات برای تماس با شما در مورد مصاحبه استفاده خواهند کرد.

همچنین توصیه می کنیم از آدرس ایمیل Hotmail استفاده نکنید، زیرا کمترین ظاهر حرفه ای را دارد. در عوض، می توانید یک آدرس Outlook یا Gmail را انتخاب کنید.

4. در فعالیت های فوق برنامه شرکت کنید

شاید به نظر بسیاری این روش یک چرخه معیوب باشد، اما داشتن کمی تجربه در رزومه کاری، کار را بسیار آسان تر می کند. اگر قبلاً شغلی نداشته اید، نگران نباشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود درخواست های شغلی خود انجام دهید.

مثلا شما می توانید داوطلب شوید، به یک دوست خانوادگی در کسب و کارشان کمک کنید یا یک وب سایت برای متمایز شدن طراحی کنید.

5. به عنوان یک متقاضی کار مشتاق باشید

با پیگیری برنامه های خود و درخواست به روز رسانی، به کارفرمایان نشان می دهید که مشتاق هستید. کمی تلاش برای در تماس ماندن در طول این فرآیند بسیار کمک خواهد کرد. فقط مطمئن شوید که اغلب آنها را اذیت نکنید.

و اگر مصاحبه شغلی دارید، همیشه ارزش دارد که بعد از آن یک ایمیل سریع بفرستید تا از مصاحبه کننده برای وقت خود تشکر کنید. این نشان می دهد که شما واقعاً به کار علاقه مند هستید و مودب، گرم و قدردان فرصت هستید.

6. تنظیمات شبکه های اجتماعی خود را در حالت خصوصی قرار دهید

مطمئنا بین کار و زندگی شخصی شما تفاوت وجود دارد. پس اگر پروفایل شبکه های اجتماعی شما پر از عکس های شب های خوشگذرانی باشد، بعید است کارفرمایان شما را استخدام کنند.

می توانید حساب های خود را به حالت خصوصی تبدیل کنید یا مطمئن شوید که پروفایل شبکه های اجتماعی شما حرفه ای به نظر می رسند. اگر از رسانه های اجتماعی به روش درست استفاده کنید، حتی ممکن است به شما کمک کند شغلی پیدا کنید!

موفق باشید.