یکی از بزرگترین باورهای غلط در دنیای تناسب اندام (که به بسیاری از افراد کمک می کند تا از قرص های جادویی و تکنیک های معجزه آسا خلاص شوند) این توهم است که برخی از غذاها بسیار بد و برخی بطور غیرقابل باوری سالم هستند.

غالباً این توهم از نادانی و فقدان دانش سرچشمه می گیرد.

ما در این مقاله غذاهایی را که قبلاً برچسب مضر و چاق کننده (چربی زا) خورده اند بیان خواهیم کرد.

مواد غذایی سالم برای تناسب اندام

به طور کلی، همه غذاها در مقطعی مورد بررسی و انتقاد قرار گرفته اند، اما اکثر آنها قبلاً تبرئه شده اند 🙂

بسیاری از مواد غذایی زیر دارای خواص جادویی چربی سوزی هستند.

1. کرفس

2. گریپ فروت

3. دانه های چیا

4. گوجی بری

5. پودرهای فوق طبیعی از توزیع کنندگان: اما در واقع هیچ یک از این چیزها کار نمی کند.

چه غذاهایی باعث تناسب اندام میشود

چه غذاهایی باعث تناسب اندام میشود؟

غذاهای فوق العاده سالمی نیز وجود دارند که همیشه باید بخشی از هر وعده غذایی باشند. شما همه آنها را می شناسید و به راحتی در دسترس هستند.

اصطلاح “ابر غذاها” (به مدت طولانی) به برخی از غذاهای حاوی ویتامین ها و مواد معدنی اطلاق می شود: جگر خوب قدیمی احتمالاً در صدر این لیست قرار می گیرد، اما ممکن است که از دوران کودکی از آن متنفر بوده اید.

آیا می توانید بدون آن کار کنید؟ مطمئن. آووکادو و غذاهای دریایی نیز به بهینه سازی مصرف شما کمک می کنند. اما بیش از حد گران است؟ طرفدار چنین غذاهایی نیستید؟ خب، ما می توانیم آنها را هم از لیست غذاهایی که باید مصرف کنیم حذف کنیم. میوه، سبزیجات، لبنیات چطور؟ اینها به راحتی در دسترس هستند، درست است؟ و از شکایت در مورد سلیقه آنها که دیگر یکسان نیست دست بردارید: طعم آنها کاملاً خوب است و علاوه بر این واقعاً جایگزین دیگری وجود ندارد.

همچنین غذاها و نوشیدنی هایی وجود دارند که نباید آنها را مصرف کنید: مانند الکل، چربی های حیوانی و گوشت فرآوری شده.

غذاهایی مانند خوراکی ها و تنقلات پخته شده، بستنی و شکلات نیز در هر رژیم غذایی بسیار مهم هستند، شاید نه از نظر تغذیه، اما به دلیل طعم و لذتی که به ارمغان می آورند. درست مانند بسیاری از مواد دیگر، طبیعت نسبتاً خنثی دارد.

اگر شکر را زیاده روی نکنید یا اجازه ندهید که جایگزین مواد مهمتر در رژیم غذایی شما شود، زندگی شما فوق العاده خواهد بود.

تناسب اندام با مواد غذایی

برای تناسب اندام، تعادل بین کالری دریافتی و مصرف انرژی مهم است

همانطور که قبلاً بارها گفته ایم، همه چیز به تعادل بین کالری دریافتی و مصرف انرژی خلاصه می شود. پس از شروع شمارش، متوجه اختلاف خواهید شد.

شما متوجه خواهید شد که مصرف پروتئین شما به طور دائم کم است، حتی اگر یک عنصر کلیدی برای بدن شما باشد. یا اینکه کالری دریافتی از روغن نباتی را به طور جدی دست کم می گیرید، صرفاً به این دلیل که سالهاست با آن آشپزی کرده اید. در مورد شکر هم همینطور است: بد نیست، اما بسیار پر کالری است. شما انتخاب های ضعیفی دارید و به سختی میوه یا سبزی می خورید.

دنیای تناسب اندام پر از داستان های ترسناک و کاملاً بی اساس است. یا به سادگی اغراق شده است. هنگامی که شروع به آموزش خود می کنید، متوجه می شوید که کربوهیدرات ها چندان بد نیستند. یا اینکه پروتئین بسیار سیر کننده و سالم است.

میوه ها و سبزیجات بسیار سیر کننده و بسیار سالم و برای تناسب اندام خوب هستند.

تناسب اندام با تغذیه سالم

خواهید آموخت که خوردن متعادل با غذاهایی که عاقلانه اولویت بندی شده اند به بهبود سلامت و افزایش انرژی بدون به خطر انداختن طعم غذا کمک می کند.

مفهوم تغذیه متعادل به معنای کنار گذاشتن برخی از غذاهایی نیست که توسط برخی از تأثیرگذاران تناسب اندام و نظریه پردازان توطئه متمرکز بر سلامت بدنام شده است. شما می توانید وزن خود را کاهش دهید، اما در برنامه غذایی خود جای کمی برای خوردن کیک بگذارید، زیرا به این ترتیب خوشمزه تر و پایدارتر است.

تناسب اندام چیز غیر واقعی و سختی نیست و فقط با سختی و محرومیت همراه است. لازم نیست 6 تا 8 بار در روز خود را با غذای معتدل پر کنید و اگر از آن لذت نبرید، بارها و بارها خود را در باشگاه بکشید.

بدن شما نتیجه و بازتاب سبک زندگی شماست.

تناسب اندام با غذا

به همین دلیل باید یک رویکرد بسیار دقیق و هوشمندانه برای تصمیم گیری در مورد سبک زندگی، تغذیه و آموزش جدید اتخاذ کنید. به احتمال زیاد مجبور خواهید بود برای همیشه با آن زندگی کنید.

اول، شما می توانید (و باید) وعده های غذایی خود را با اهداف جدید تطبیق دهید، چند بار در هفته تمرین کنید و اجازه دهید این عادت های جدید ریشه دوانده و بخشی از زندگی شما شوند و سپس وضعیت روانی جدید شما را راهنمایی خواهد کرد. نتایج شما را منفجر خواهد کرد!