اخیراً گزارشی در فرانسه در مورد غذاهای فرانسوی منتشر شده است، که آمریکایی ها مجدداً از آن بازدید می کنند. همانطور که می دانید، فرانسوی ها مردمانی هستند که به سنت آشپزی فرانسوی احترام می گذارند. البته بسیاری از فرانسوی ها از آمریکایی ها به خاطر بعضی چیزها عصبانی هستند.

فرانسوی ها از افزودن اسپاگتی و پنیر به نان باگت، اختراع همبرگر کروسان یا حتی دستور پخت کرپ های بدون تخم مرغ یا آرد، شگفت زده می شوند. طبق معمول، همه این دستور العمل ها در رسانه های اجتماعی ویروسی هستند و بسیاری از فرانسوی ها شکایت دارند که آمریکایی ها به چیزی احترام نمی گذارند. اما این گزارش فقط برای نشان دادن آمریکایی ها نیست. فرانسوی ها برای اعتراف به آن مشکل دارند، اما اگر صادق باشند، در واقع شیفته فرهنگ آمریکایی هستند.

نظرات یک سرآشپز فرانسوی در مورد غذاهای آمریکایی

با شخصی به نام ساموئل زیار، سرآشپز فرانسوی مقیم واشنگتن آمریکا، مصاحبه شد تا دیدگاه خود را در مورد غذاهای آمریکایی بیان کند. بسیاری از غذاهای فرانسوی را که آمریکایی ها از آنها بازدید کردند به او نشان دادند. او در اکثر موارد به شکلی منفی واکنش نشان می دهد و ناراحت می شود. سپس ناگهان می ایستد و می گوید:

غذایی که من را مجذوب خود کرد سوپ پیاز فرانسوی است و آمریکایی ها آن را به یک پیش غذا تبدیل کرده اند.

معمولاً به نظر می رسد که ساموئل سعی می کند به غذاهای سنتی فرانسوی احترام بگذارد، اما در کمال تعجب، برای این غذای مورد بازبینی، آشکارا جنبه مثبت آمریکایی ها را بیان کرد.

سالاد سبزیجات

ساموئل توضیح می دهد که آمریکایی ها دوست دارند همه چیز را راحت کنند. او در یک اظهار نظر بسیار فرانسوی اضافه می کند که غذاهای آمریکایی لزوما خوب نیستند. اما چیزی که آمریکایی ها می دانند چگونه انجام دهند، این است که غذاهای فرانسوی را کاربردی کنند.

مقایسه ذهنیت

چیزی بیش از راحتی در آن وجود دارد. آمریکایی ها از نوآوری و شکستن سنت ها برای بهبود ظروف خجالت نمی کشند.

ساموئل می گوید:

من آمریکایی ها را دوست دارم. زیرا آنها نوآوری می کنند و غذاهای فرانسوی را به یک غذای جدید تبدیل می کنند.

از منظر آمریکایی، استدلال آشکار به نظر می رسد. اما برای فرانسوی ها اینطور نیست. ناراحت کننده است که بگوییم این یک شوخی نیست. هیچ فرانسوی جرات این را ندارد که شکلات های بیشتری در خمیر بگذارد. گاهی اوقات ناامیدی خود را با فرو بردن نان در شکلات داغ تکمیل می کنند. به نظر ساموئل همه فرانسوی ها میدانند که مقدار زیادی تغییرات در غذاها شکل گرفته است. اما می گوید که ما دستور غذا را تغییر نمی دهیم تا همه نسل ها بتوانند آن را یکسان بخورند.

او در ادامه سخنان خود می گوید:

باید بپذیریم که فرانسوی ها ذهنیت پیرمردی سرسخت دارند.

اعترافات فرانسوی ها

فرانسوی ها اذعان می کنند که همبرگر کروسان جذاب است و حتی وسوسه انگیز به نظر می رسد. جدا از خشم و نگرانی آمریکایی هایی که سنت شکنی می کنند، فرانسوی ها به کنجکاوی و شیفتگی خود اعتراف می کنند.

حتی پدیده ای وجود دارد که نتیجه گیری گزارش را ثابت می کند. در خفا، فرانسوی ها بهترین غذاهای فرانسوی آمریکایی را می خورند. یکی از نمادین ترین نمونه ها کروسان دایره ای است.

کروسان

برخی حتی ممکن است این را یک کروسان آمریکایی بنامند. این یک کروسان به شکل یک استوانه کامل است. خمیر شبیه خمیر کروسان است، اما به جای نیمه ماه، یک مارپیچ تشکیل می دهد. وسط این کروسان دایره ای جدید نیز یک فیلینگ خامه ای وجود دارد. با ترکیب شکل دایره ای، بیرونی ترد و داخل خامه ای، به کمال کروسان نزدیک می شود. از نظر سرآشپز ساموئل در سال های آینده، کروسان دایره ای به عنوان یک شیرینی کلاسیک در فرانسه در نظر گرفته خواهد شد.

شنیدن اینکه فرانسه از فرهنگ دیگری در دنیای شیرینی فرانسوی استقبال می کند، تکان دهنده است. اما میدانیم که اگر فرانسه ذهنیت خود را تغییر ندهد، مردم آمریکا به ایجاد شیرینی فروشی های جدید ادامه خواهد داد که در سراسر جهان گسترش خواهند یافت.