خبرگزاری واشنگتن پست، دیروز در قالب مطلبی جدید گزارش داد که، شرکت متا که شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و … است در حال برنامه ریزی جدیدی می باشد تا در یک سازماندهی مجدد و کوچک سازی شرکت، هزاران کارگر را اخراج کند.

سال 2022 میلادی، شرکت متا 13 درصد از نیروی کار خود را که بیش از 11000 کارمند می شد، اخراج کرد. این شرکت علت اخراج کارمندان را افزایش زیاد هزینه ها و وجود بازار ضعیف تبلیغات عنوان کرد.

در گزارش واشنگتن پست گفته می شود که، متا قصد دارد برخی از رهبران شرکت را بدون گزارش مستقیم به سمت نقش های پایین تر انتقال دهد و لایه های مدیریتی بین رئیس ارشد مارک زاکربرگ و کارآموزان شرکت را صاف کند. شرکت متا درخواست این خبرگزاری را برای اظهار نظر در مورد اخراج ها رد کرد، اما اندی استون سخنگوی Meta در یک رشته توییت به چندین اظهارات قبلی زاکربرگ اشاره نمود که نشان می داد اخراج های بیشتری در راه است.

مارک زاکربرگ در اوایل امسال به سرمایه گذاران متا اطلاع داده است که اخراج های سال 2022 میلادی “شروع تمرکز بر کارایی بود و نه پایان آن”. همچنین مدیرعامل متا گفت است که روی “مسطح سازی ساختار سازمانی متا و حذف برخی از لایه های مدیریت میانی کار خواهد کرد.

متا اخراج ها را از سال گذشته آغاز کرده است

برای نخستین بار در تاریخ 18 ساله شرکت متا، سال گذشته روند اخراج ها در این شرکت آغاز شد. البته سایر شرکت های فناوری همچون آلفابت، شرکت مایکروسافت و اسنپ هزاران کارمند خود را اخراج کردند.

شرکت متا به شدت در طول همه گیری ویروس کرونا استخدام هزاران کارمند جدید را آغاز کرد، زیرا با افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی توسط مصرف کنندگان در خانه مواجه شده بود. اما متاسفانه کسب‌ و کار ها در سال 2022 میلادی آسیب های زیادی دیدند، زیرا تبلیغ کنندگان در مواجهه با نرخ های جدید تبلیغات به سرعت تبلیغات را کنار گذاشتند.

کاهش ارزش سهام شرکت متا

شرکت متا که زمانی در اوج خود بیش از 1 تریلیون دلار ارزش داشت، هم اکنون نزدیک به 446 میلیارد دلار ارزش دارد. سهام این شرکت در روز چهارشنبه حدود 0.5 درصد کاهش یافت.

Meta می گوید قصد دارد فضای اداری شرکت را کاهش دهد و توقف استخدام را تا پایان سال 2023 میلادی تمدید می کند تا هزینه های سرسام آور شرکت را مهار نماید.

بر اساس گزارشی از شرکت های کاریابی، بیش از 100 هزار اخراج در شرکت های تکنولوژی آمریکایی رخ داده است.