شهر قم، یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود و هر ساله تعداد زیادی مسافر از داخل کشور و کشورهای مسلمان با هدف زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به این شهر سفر می‌کنند. برای سفر زیارتی به قم روش‌های مختلفی وجود دارد که از بین آن‌ها سفر ریلی از طریق خرید بلیط قطار قم پرطرفدارتر است. یکی از جاهای دیدنی قم مجتمع بین‌راهی مهر و ماه است. این مجتمع لوکس با ساختاری منحصربه‌فرد در کیلومتر 6 بزرگراه قم تهران قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با مجتمع مهر و ماه قم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مجتمع بین‌راهی مهر و ماه

سفر به قم و بازدید از مجتمع توریستی مهر و ماه

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بسیاری از افراد برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران با استفاده از روش‌های مختلف مانند سفر با خودروی شخصی، سفر با هواپیما، سفر با اتوبوس و سفر با خرید بلیط قطار قم راهی این شهر مقدس می‌شوند.

درست است که هدف اصلی از مسافرت به این شهر زیارت است؛ اما در این سفر زیارتی از جاهای دیدنی قم نیز نباید غافل شد. اگر قصد سفر به قم را دارید، در صورت داشتن وقت کافی از جاهای دیدنی مانند بازار قدیم قم، غار وشنوه، مقبره‌های باغ گنبد سبز، کاروانسرای حوض سلطان، کاروانسرای پاسنگان، کارونسرای منظریه، مدرسه فیضیه، محوطه باستانی قلی درویش، کارونسرای پل دلاک، مجتمع تجاری الغدیر، خانه ملاصدرا و مجتمع بین‌راهی مهر و ماه نیز بازدید کنید.

از بین تمام جاهای دیدنی که نام بردیم مجتمع مهر و ماده ویژگی‌های منحصربه‌فردتری دارد. این مجتمع دو طبقه بهترین مکان برای خرید سوغاتی است و در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع و زیربنای 9 هزار مترمربع در نزدیک قم ساخته شده و از سال 1395 مشغول فعالیت است.

اگر با خودروی شخصی راهی قم باشید، با طی 113 کیلومتر از عوارضی تهران-قم و از طریق زیرگذر می‌توانید به مجتمع مهر و ماه برسید. بین خروجی بهشت معصومه تا این مجتمع فقط 5 دقیقه فاصله وجود دارد. نورپردازی و معماری منحصربه‌فرد مجتمع مهر و ماه آن را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قم تبدیل کرده است.

مجتمع توریستی مهر و ماه

مجتمع توریستی مهر و ماه چه امکاناتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد؟

هدف از تاسیس و راه‌اندازی تمام مجتمع‌های بین‌راهی از جمله مجتمع مهر و ماه قم این است که با ارائه امکانات باکیفیت بتوانند نیازهای مسافران تا رسیدن به مقصد رفع کنند. امکانات موجود در مجتمع مهر و ماه شامل موارد زیر است:

پارکینگ و فضای بیرونی

یکی از مهم‌ترین و بهترین امکاناتی که در مجتمع مهر و ماه در اختیاران مسافران قرار دارد، پارکینگ بزرگ در محوطه بیرونی این مجموعه است. کسانی که با خودروی شخصی سفر می‌کنند، می‌توانند بعد از پارک خودرو در فضای بیرونی مجتمع به داخل آن وارد شوند‌. در فضای بیرون امکاناتی مانند پمپ بنزین، پمپ گاز و خودپرداز نیز وجود دارد. در درب ورودی پشت مجتمع یک شورلت قدیمی نیز پارک شده است.

فضای داخلی مجتمع

فضای داخلی مجتمع مهر و ماه بسیار جذاب است. حوضچه‌های کاشی‌کاری شده، درخت‌های طبیعی، فواره‌های زیبا و بوی خوش سوهان قم این فضا را به یک جای جذاب تبدیل کرده است. مسافران برای رفتن به طبقه بالا از آسانسور یا پله‌برقی استفاده می‌کنند.

فودکارت، رستوران و کافی‌شاپ

برای خوردن انواع فست‌فود شامل پیتزا، ساندویچ، پاستا، برگر، انواع متنوع غذاهای خوشمزه ایرانی و نوشیدن یک فنجان قهوه با خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها می‌توانید به فودکارت، رستوران و کافی‌شاپ مجتمع مهر و ماه مراجعه کنید. یکی از کافی‌شاپ‌های معروف این‌ مکان کافه لمیز نام دارد.

سرویس بهداشتی و نمازخانه

در مجتمع مهر و ماه سرویس بهداشتی بسیار تمیزی با تجهیزات کامل در اختیار مسافران قرار گرفته است.‌ آن‌ها می‌توانند بعد از وضو گرفتن در نیمکت دایره‌ای شکل مخصوص در وسط سرویس بهداشتی برای خواندن نماز به نمازخانه تمیز و بهداشتی این مکان مراجعه کنند.

فروشگاه‌های متنوع

برای خرید انواع مختلف سوغاتی مجتمع توریستی مهر و ماه بهترین‌ گزینه محسوب می‌شود؛ زیرا در این مجتمع فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که عبارت‌اند از: فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه عطر و ادکلن، فروشگاه خشکبار، فروشگاه اسباب‌بازی، فروشگاه‌های بزرگ سوهان و غیره.

نکته: مجتمع گردشگری مهر و ماه قم هر روز از ساعت 6 صبح تا ساعت 1 بامداد پذیرای مسافران است؛ اما فروشگاه‌های موجود در آن ساعت کاری متفاوتی دارند.

جاهای دیدنی نزدیک به مجتمع مهر و ماه قم کدام‌اند؟

با توجه به اینکه مجتمع مهر و ماه در نزدیکی قم احداث شده است با جاهای دیدنی این شهر فاصله کمی دارد. جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی نزدیک به این مجتمع شامل موارد زیر است:

  • حرم حضرت معصومه (س)

  • مدرسه فیضیه قم

  • منار میدان کهنه قم

  • گنبد سبز

  • بازار قدیمی قم

  • آب انبار سلماسی

  • حمام حاج عسگر

  • بوستان علوی

  • بوستان جوان

  • بوستان غدیر خم

  • بوستان امام رضا

  • بوستان فدک

  • پارک باغ پرندگان

  • تالاب بهشت معصومه

  • سایت پرندگان شکاری البرز

  • مجتمع بین‌راهی توریستی مهتاب

برای اینکه سفر لذت‌بخشی داشته باشید و از تمام جاهای دیدنی نزدیک به مجتمع مهر و ماه بازدید کنید، قبل از سفر حتما به پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه کرده و مناسب‌ترین شرایط آب‌وهوایی را برای سفر به شهر تاریخی قم انتخاب کنید.

سفر به قم

سفر به قم از طریق خرید بلیط قطار و بازید از مجتمع بین‌راهی مهر و ماه

اکثر افرادی که می‌خواهند در شرایط امن و راحت و به دور از ترافیک جاده‌ای به قم سفر کنند، خرید بلیط قطار قم را به سایر روش‌های سفر ترجیح می‌دهند. قطارها امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند که با توجه به نوع قطار و تعداد ستاره‌های آن امکانات متفاوت هستند‌. از مهم‌ترین امکانات موجود در قطارها می‌توان به سیستم‌های صوتی و تصویری، خدمات پذیرایی، سرویس بهداشتی، کوپه‌های تمیز با صندلی‌های تخت‌شوی راحت و غیره اشاره کرد. بعد از رسیدن به قم و اقامت در هتل مورد نظر خود می‌توانید از مجتمع مهر و ماه و سایر جاهای دیدنی قم بازدید کنید.

خرید بلیط قطار قم با قیمت ارزان از سایت فلای تودی

در این مطلب راجع‌به یکی از جاهای دیدنی لوکس و جذاب شهر قم یعنی مجتمع گردشگری مهر و ماه صحبت کردیم و به معرفی امکانات موجود در این مجتمع پرداختیم. اگر قصد سفر به شهر قم را دارید، برای خرید بلیط قطار با قیمت ارزان به سایت “فلای تودی” مراجعه کنید. مراحل خرید بلیط قطار در این سایت بسیار آسان است؛ اما اگر در زمان خرید سوالی برای‌تان پیش آمد، با پشتیبانی سایت فلای تودی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. در این سایت می‌توانید همزمان با خرید بلیط قطار، یکی از هتل‌های قم را نیز به صورت آنلاین رزرو کنید.