خرید قهوه فرانسه با تاریخچه ای پر از پیچ و خم ها و شگفتی های شگفت انگیز، جایگاه بزرگی در فرهنگ قهوه دارند، به ویژه به لطف استفاده آسان برای استخراج قهوه. در عرض چند دقیقه و به ساده ترین شکل ممکن قهوه ای با بدنه و قدرت معطر عالی بدست می آورید. با این حال، چند سوال به ذهن خطور می کند: چگونه قهوه ساز فرنچ پرس خود را انتخاب کنیم؟ کدام اندازه دانه و آسیاب قهوه را انتخاب کنیم؟ چگونه فرنچ پرس خود را به درستی تهیه کنیم؟

برای رسیدن به پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید !

خرید قهوه فرانسه

قهوه ساز فرنچ پرس / فرنچ پرس چیست؟
فرنچ پرس ساده ترین وسیله ای است که برای تهیه قهوه با روش ملایم استفاده می شود. این عمدتا از یک کوزه و یک درب با یک پیستون متصل به صفحه فیلتر تشکیل شده است. اصل این است که قهوه آسیاب شده را با آب داغ مخلوط کنید و قبل از فعال کردن پیستون، بگذارید همه چیز برای چند دقیقه خیس بخورد. هدف پیستون جدا کردن قهوه دم کرده ای است که قرار است از آن لذت ببرید.

در مورد مواد، انتخاب با شماست! این بازار قهوه سازهای فرنچ پرس را از جنس استنلس استیل، شیشه، سرامیک یا حتی پلاستیک با طیف وسیعی از طرح ها و ظرفیت ها ارائه می دهد.

کیفیت عالی قهوه ساز فرنچ پرس: تزریق رایگان. این بدان معنی است که قهوه و آب به مدت چند دقیقه آزادانه مخلوط می شوند. آب نه تنها در چند ثانیه از قهوه عبور می کند، بلکه این دو عنصر آزادانه با هم مخلوط می شوند. این به قهوه اجازه می دهد تا تمام غنا و ویژگی های خود را آشکار کند. اگر عاشق قهوه هستید و دوست دارید مرتب قهوه خود را عوض کنید و محصولات جدید را امتحان کنید، مطمئناً این قهوه ساز فرنچ پرس همان چیزی است که نیاز دارید!

آیا می دانستید / واقعیت جالب

اولین قهوه فرانسوی در فرانسه ظاهر شد،  به شکلی تا حدودی… ابتدایی: یک تکه فلز سوراخ دار یا پارچه پنیر متصل به میله ای که باریستا می توانست آن را داخل کتری قرار دهد. ما هنوز با آنچه امروز می توانیم پیدا کنیم فاصله داشتیم!

متعاقباً، دو مخترع فرانسوی، مایر و دلفورژ، در اواسط قرن نوزدهم نوعی تجهیزات اختصاص داده شده به قهوه را به ثبت رساندند که پیشرو مطبوعات فرانسه بود.

یک سری از اختراعات دیگر به دنبال آن، با تغییراتی در آن انجام شد. در سال 1958، حق اختراع نهایی توسط فالیرو بوندانینی ثبت شد که تولید را در فرانسه راه اندازی کرد و در آنجا محبوبیت پیدا کرد.

مزایا و معایب قهوه فرنچ پرس

فواید:

ساده و سریع برای استفاده

صرفه جویی در فضا

قیمت های بسیار در دسترس

بدون فیلتر کاغذی که بتواند روغن‌های معطر قهوه را جذب کند (اما یک فیلتر فلزی): این به شما امکان می‌دهد قهوه‌هایی با بدنه و بسیار معطر به دست آورید.

انتشار هماهنگ رایحه قهوه

آسان برای تمیز کردن و ساده برای نگهداری

معایب:

بسته به مدل شکننده است: مراقب باشید که الک را تغییر شکل ندهید تا در معرض خطر یافتن ذرات آسیاب شده در قهوه خود باشید.

باید بلافاصله پس از آماده سازی سرو شود: دم کرده در قهوه ساز ادامه می یابد

رسوبات کوچک تفاله قهوه گاهی اوقات می توانند در ته فنجان قهوه ته نشین شوند

خرید قهوه فرانسه مسترکافی

چگونه قهوه ساز فرنچ پرس خود را انتخاب کنیم؟

وقتی از خود می پرسید: کدام قهوه ساز فرنچ پرس را انتخاب کنید؟ تعیین معیارهای خاصی مهم است: آیا به یک قهوه ساز سبک و فشرده نیاز دارم؟ یا برعکس، آیا برای سرو قهوه چند نفر به مدل حجیم نیاز دارم؟

در اینجا 4 معیار وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب شما کمک کند:

1. مواد قهوه ساز

اولین چیزی که هنگام تصمیم به خرید فرنچ پرس باید در نظر داشته باشید این است که از مواد مختلفی برای ساخت این قهوه سازها استفاده می شود. ما در اینجا در مورد قفسه صحبت می کنیم که می تواند از شیشه، پلاستیک یا فلز (به طور کلی فولاد ضد زنگ) ساخته شود.

2. اندازه قهوه ساز

مهم است که از خود یک سوال بپرسید: چند نفر از شما قهوه خوب را با فرنچ پرس خود میل می کنید؟ بنابراین انتخاب نوع قهوه ساز شما به تعداد افراد خانواده، دفعات مصرف و همچنین عادات مصرف شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر عادت دارید قهوه خود را در یک لیوان بزرگ بنوشید و چندین دوستدار قهوه خوب در خانه وجود دارند، احتمالاً باید ظرفیت بیشتری را انتخاب کنید. مدل های فرنچ پرس وجود دارند که می توانند تا 1.5 لیتر قهوه، معادل حدود 12 فنجان بزرگ، تهیه کنند.

3. طراحی قهوه ساز

در این مورد، اجازه دهید سلیقه شما صحبت کند!

این ممکن است برای برخی از افرادی که به سادگی می خواهند از یک قهوه خوب لذت ببرند، جزییات باشد. با این وجود، طراحی یک عنصر مهم برای همه کسانی است که عاشق اشیاء زیبا هستند و به هر یک از اشیاء موجود در فضای داخلی خود اهمیت می دهند.

4. ارگونومی قهوه ساز فرنچ پرس

قهوه سازها گاهی اوقات بسیار شیک هستند، اما استفاده از آنها همیشه آسان نیست. برخی از تولیدکنندگان با نادیده گرفتن جنبه عملی و ارگونومیکی محصول یا به عنوان مثال کیفیت فیلتراسیون، ظاهر خاصی را ترجیح می دهند.

برای یک ابزار روزمره، داشتن یک شی که کاربردی باشد و کار با آن آسان باشد، مهم است. به عنوان مثال، بررسی عملکرد فرنچ پرس ضروری است، بررسی کنید که دسته مناسب است و از هرگونه خطر سوختگی جلوگیری می کند یا اینکه دیوار شما را از گرما محافظت می کند. است

به همین ترتیب، ما به شما توصیه می کنیم از قهوه ساز فرنچ پرس استفاده کنید که به راحتی قابل جابجایی و شست و شو است و به ویژه می توان آن را در ماشین ظرفشویی قرار داد. بنابراین ارگونومی جزییاتی است که باید هنگام انتخاب قهوه ساز فرانسوی پرس به آن توجه کنید.

آموزش تهیه قهوه فرانسه یا فرنچ پرس

6 مرحله تهیه قهوه با فرنچ پرس 300 میلی لیتری:

نیاز: یک فرنچ پرس – آب فیلتر شده – 60 گرم در لیتر قهوه تازه برشته شده – کتری

قهوه را از قبل اندازه گیری کنید (تقریباً 18 گرم) و آن را با آسیاب درشت آسیاب کنید*

قهوه آسیاب شده را به فرنچ پرس اضافه کنید و 300 میلی لیتر آب گرم شده بین 92 تا 96 درجه سانتی گراد بریزید.

بگذارید 4 دقیقه دم بکشد (در کل)

در 3 دقیقه و 30، پوسته تشکیل شده روی سطح را بشکنید و با استفاده از دو قاشق (اختیاری) مقدار اضافی را از سطح جدا کنید.

درب را قرار دهید و به آرامی پیستون را به سمت پایین** به مدت 30 ثانیه فشار دهید (تا به 4 دقیقه کل استخراج برسید)

سپس قهوه را سریع سرو کنید تا قهوه به استخراج ادامه ندهد

*اندازه آسیاب قهوه شما یک رکن در دستور غذای شما است: توصیه می کنیم قهوه تازه آسیاب شده را با آسیاب درشت انتخاب کنید (ساییدن درشت یا غلیظ، شبیه به نمک درشت).

این آسیاب از عبور تفاله‌های قهوه از فیلتر جلوگیری می‌کند و مهمتر از همه به شما این امکان را می‌دهد که عطرهای لطیف‌تر و شیرین‌تری نسبت به آسیاب بسیار خوب ارائه دهید. اگر در خانه آسیاب قهوه ندارید، نگران نباشید، لومی این کار را برای شما انجام خواهد داد!

**مطمئن شوید که الک همیشه خوب ثابت شده باشد. در غیر این صورت، ممکن است با فشار دادن پیستون به سمت پایین، از هم جدا شود.

در کمتر از دو دقیقه، با قهوه تازه آسیاب شده و آب داغ، قهوه ای متعادل و گرد و نتیجه ای بی نظیر به دست آورید
سادگی آن آزمایش را رد نمی کند: این به شما بستگی دارد که با مقدار قهوه، زمان دم کردن، آب بازی کنید… این یک راه عالی برای یادگیری روش های ملایم است.

این بدون شک کم هزینه ترین و ساده ترین روش برای انجام است، همچنین زمانی که افراد در خانه دارید ایده آل است. این دم کرده خالص است که با فشار دادن آنها در ته قهوه ساز، تفاله ها از آن جدا شده است. این دم کرده قهوه ای با بافتی سبک و دلپذیر می دهد. با این حال، فیلتر می تواند اجازه دهد برخی از ذرات ریز قهوه از آن عبور کنند، توصیه می شود قهوه را پس از فیلتر کردن تخلیه کنید. با انتقال آن به ظرف دیگری از ادامه استخراج در قهوه ساز و بیرون آوردن تلخی قهوه جلوگیری می کنیم. میتوانید خرید قهوه ویتنام رو انتخاب کنید و آسیاب رو مخصوص فرنچ پرس قرار بدید

خرید قهوه فرنچ پرس

طعم قهوه عصاره قهوه فرانسوی

دم کردن قهوه فرنچ پرس عمدتاً بر اساس اصل مخلوط کردن قهوه آسیاب شده با آب جوشانده است. در طول فرآیند استخراج، مواد به طور کامل در آب غوطه ور می شوند.

به همین دلیل است که این روش به عنوان شکلی از استخراج طعم مستقیم در نظر گرفته می شود. بنابراین اجازه می دهد تا تمام طعم های قهوه بیرون بیایند. به عبارت دیگر، نوشیدنی به دست آمده از این نوع فرآیند غیرقابل انکار قدرتمند و پر بادی و عطر و طعم است.

علاوه بر این، به همین دلیل است که از این نوع دستگاه برای استخراج قهوه نسبتاً خالص استفاده می شود. خوب است بدانید که قهوه‌ای که با استفاده از فرنچ پرس تولید می‌شود نسبت به قهوه‌ساز القایی، قهوه‌ساز ایتالیایی Bialetti یا انواع دیگر قهوه‌های ماشینی از نظر کافئین غنی‌تر است.

با این حال، در صورت اشتباه، نوشیدنی در معرض خطر قوی بودن یا حتی غیرقابل نوشیدن است. این امر به ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که لوبیاهای استفاده شده حاوی طعم‌های خاصی نباشند.

فرنچ پرس کاملاً ساده کار می کند و بر اساس اصل تزریق دانه های آسیاب شده قهوه است. این به شما امکان می دهد نوشیدنی هایی با طعم های قوی اما نه خیلی تهاجمی تهیه کنید. علاوه بر این، نکته بسیار جالب دیگر فرنچ پرس این است که به شما امکان دم کردن چای را نیز می دهد، دستگاه جالبی برای کل خانواده است. برای خرید قهوه برزیل از وب سایت خرید آنلاین قهوه مسترکافی نیز میتونید از طریق وب سایت این مجموعه اقدام کنید.