به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت لینکدین روز دوشنبه اعلام کرد که 668 کارمند خود را که در تیم های مهندسی، استعداد و مالی کار می کنند اخراج خواهد کرد. لینکدین دلیل اخراج کارمندان خود را کاهش رشد درآمد شرکت خواند.

این اخراج، که بیش از 3 درصد از کارکنان 20000 نفری را تحت تأثیر قرار می دهد، به ده ها هزار نفر از دست دادن شغل در سال جاری در بخش فناوری در مواجهه با چشم انداز اقتصادی نامطمئن می افزاید.

لینکدین روز دوشنبه در وب سایت رسمی خود اعلام کرد:

در حالی که ما ساختارهای سازمانی خود را تطبیق می دهیم و تصمیم گیری خود را ساده می کنیم، به سرمایه گذاری در اولویت های استراتژیک برای آینده خود ادامه می دهیم و اطمینان حاصل می کنیم که همچنان ارزش را برای اعضا و مشتریان خود ارائه می دهیم.

به گفته شرکت کاریابی چلنجر، گری و کریسمس، بخش فناوری در نیمه اول سال بیش از 141 هزار کارمند را در مقایسه با حدود 6000 نفر در سال گذشته اخراج کرده است.

شرکت لینکدین از طریق فروش تبلیغات و با گرفتن هزینه اشتراک برای استخدام و فروش حرفه ای که از شبکه برای یافتن نامزدهای شغلی مناسب استفاده می کنند، کسب درآمد می کند.

در سه ماهه چهارم سال مالی 2023 میلادی، درآمد شرکت LinkedIn نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش یافت، در حالی که در سه ماهه قبل 10 درصد بود.

شرکت مایکروسافت نیز از کاهش سرعت استخدام همراه با کاهش هزینه های تبلیغاتی به عنوان چالشی برای لینکدین یاد کرده است، اگرچه همچنان به اضافه کردن اعضای جدید به جامعه 950 میلیونی خود ادامه می دهد.

لینکدین در ماه می تصمیم گرفت 716 شغل را در تیم های فروش، عملیات و پشتیبانی کاهش دهد تا عملیات خود را ساده کند و لایه ها را حذف کند تا به تصمیم گیری سریعتر کمک کند.