روح پورا ویدا (زندگی ناب) که مشخصه کاستاریکا است به طرز شگفت انگیزی مسری است. این یکی از دلایل بسیار محبوبیت این کشور آمریکای مرکزی است. گردشگرانی که دوست دارند سرعت خود را کاهش دهند و با طبیعت یکی شوند، خود را در خانه خود در میان جنگل های ابری، کوه های دیدنی و سواحل زیبا می بینند.

با متوسط ​​دمای حدود 80 درجه فارنهایت (26 درجه سانتیگراد)، می توانید در تمام طول سال از کاستاریکا لذت ببرید، اما برای اینکه بیشترین بهره را از سفر خود ببرید، ضروری است که بدانید کدام فصل برای فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید، بهترین است. در این مقاله با چند نکته در مورد انتخاب بهترین زمان برای سفر به کاستاریکا آشنا خواهیم شد.

دسامبر تا آوریل: بهترین زمان برای تعطیلات ساحلی در کاستاریکا

اگر هدف اصلی شما گذراندن وقت در زیر نور خورشید است، سفر خود را در فصل خشک این کشور که از دسامبر تا اواسط آوریل ادامه دارد، برنامه ریزی کنید.

هر روز آسمان صاف و آفتاب کافی برای لذت بردن از ساحل در امتداد خط ساحلی کارائیب به ارمغان خواهد آورد. میزان بارندگی کمتر به این معنی است که به طور کلی بهترین زمان برای سفر است و همچنین برای مسافرانی که امیدوار به دیدن حیات وحش هستند جذاب تر است.

با این حال، این فصل، گران ترین زمان برای سفر به کاستاریکا می باشد، بنابراین انتظار قیمت های بالاتری برای اقامت و بلیط هواپیما داشته باشید. همچنین شلوغ تر نیز خواهد بود، به ویژه در تعطیلات اصلی کریسمس، سال نو و عید پاک. ماه مارس نیز برای گردشگران در تعطیلات بهاری بسیار محبوب است.

می و ژوئن: بهترین زمان با وجود جمعیت کمتر

ماه می آغاز فصل “سبز” است. به این معنی که می توانید صبح هایی پر از آفتاب داشته باشید، اما بعداً و در طول روز منتظر بارش باران خواهید بود. این زمانی است که بسیاری از زندگی گیاهی کاستاریکا شکوفا می شود.

این زمان در مورد بارندگی می تواند کمی غیرقابل پیش بینی باشد، زیرا بین فصل های خشک و بارانی است. با این حال، اگر می خواهید اکثر جاذبه های گردشگری محبوب را بدون جمعیت زیاد تجربه کنید، این بهترین زمان برای سفر به این کشور است.

همچنین زمان بسیار خوبی برای مشاهده نمایی واضح از آتشفشان آرنال است. به خاطر داشته باشید که با شروع فصل سفر تابستانی برای بسیاری از آمریکایی ها، پایان ماه ژوئن شاهد جمعیت بیشتری خواهیم بود.

جولای و آگوست: بهترین زمان برای بازدید از حیات وحش

ماه های جولای و آگوست هنوز در فصل سبز این کشور هستند، بنابراین می توانید آب و هوای ماه های می و ژوئن را انتظار داشته باشید. همچنین زمان مناسبی برای تماشای نهنگ در Dominical یا مشاهده لاک پشت های دریایی در پارک ملی Tortuguero است.

مسیرها و جاده ها ممکن است در این زمان از سال گل آلود و لغزنده باشند، بنابراین اگر علاقه مند به کاوش در چنین مسیری هستید، این را در نظر داشته باشید. ممکن است به دلیل هجوم مسافرانی که برای تعطیلات تابستانی می آیند، قیمت برخی از جاذبه های گردشگری و فعالیت ها بالاتر باشد.

سپتامبر و اکتبر: بهترین زمان برای مسافران مقرون به صرفه

در ماه های سپتامبر و اکتبر شاهد خروج مسافران تابستانی و ورود مسافران تعطیلات هستیم. در مورد اقامت و سفر به کاستاریکا ازدحام کمتر و معاملات بیشتری خواهید یافت.

این بهترین زمان برای کسانی است که می خواهند بدون ازدحام زیاد و قیمت های بالاتر این کشور را کاوش کنند، با این حال اوج فصل بارانی نیز هست، بنابراین از نظر آب و هوا کمترین زمان برای بازدید است. این زمان برای کسانی که به دنبال دیدن مکان های دورافتاده تر هستند، به دلیل احتمال وقوع سیل، ایده آل نیست.

آگوست تا نوامبر: بهترین زمان برای موج سواران

موج سواری عالی یکی از جاذبه های اصلی سواحل اقیانوس آرام کاستاریکا می باشد و از آگوست تا نوامبر زمانی است که به لطف موج های طوفانی ناشی از فصل بارانی، بسیاری از بزرگترین امواج را خواهید دید.

در حالی که شرایط ممکن است برای موج سواران باتجربه ایده آل باشد، می توانید انتظار بارش متوسط ​​را نیز داشته باشید. آب و هوای ماه نوامبر نیز غیرقابل پیش بینی است، بنابراین اگر قصد فعالیت در فضای باز را به عنوان بخشی از سفر خود دارید، این را در نظر داشته باشید.