سریلانکا ممکن است به عنوان جزیره قطره اشک شناخته شود (به دلیل شکل متمایزش)، اما سیستم ویزای ساده و مطلوب این کشور نباید باعث ناراحتی زیادی برای مسافران شود.

در این مقاله ما در مورد شرایط ورود برای بازدید از سریلانکا به عنوان یک توریست، با اطلاعاتی در مورد انواع ویزا، هزینه ها و نحوه درخواست ویزا صحبت خواهیم کرد.

چه کسانی باید برای ویزای سریلانکا اقدام کنند؟

به استثنای شهروندان سنگاپور، جمهوری مالدیو و جمهوری سیشل، همه مسافران برای سفر به سریلانکا نیاز به ویزا دارند. خوشبختانه روند به دست آوردن ویزای سریلانکا نسبتاً ساده است.

درخواست مجوز سفر الکترونیکی (ETA)

برای سفرهای حداکثر 30 روزه به کشور سریلانکا، ویزاها، که به عنوان ETA نیز شناخته می شوند، را می توان از وب سایت وزارت مهاجرت و گردشگری سریلانکا دریافت کرد. درخواست مجوز شامل تکمیل یک فرم ساده و پرداخت آنلاین بدون نیاز به ارسال کپی، اسناد یا عکس گذرنامه است. برنامه نیز در هنگام ورود در دسترس است.

برای ویزای توریستی دوبار ورود 30 روزه 50 دلار آمریکا هزینه دارد (20 دلار آمریکا برای ساکنان افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، نپال و پاکستان). ویزای ترانزیت دو روزه رایگان است و فقط در صورتی که قصد خروج از فرودگاه را دارید ضروری است. همچنین برای ویزای توریستی برای کودکان زیر 12 سال هزینه ای دریافت نمی شود.

ETA همچنین می تواند از طریق آژانس های مسافرتی و شخصاً در سفارتخانه ها یا کنسولگری های سریلانکا قبل از سفر درخواست شود. سفارتخانه ها می توانند ویزاهای طولانی تری مانند ویزای 90 روزه را ارائه دهند.

علاوه بر ETA، گردشگران سریلانکا باید مطمئن شوند که دارای پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ ورود، بلیط برگشت تایید شده و بودجه کافی برای پرداخت هزینه های خود در طول اقامت هستند.

آیا می توانیم در بدو ورود به سریلانکا برای ویزای توریستی اقدام کنیم؟

تسهیلات محدودی در فرودگاه بین المللی بندرانایکه (فرودگاه بین المللی اصلی سریلانکا) وجود دارد که در هنگام ورود ETA ارائه می کند. هزینه این ویزاها بیشتر از ویزاهایی است که قبل از سفر دریافت شده اند (60 دلار آمریکا؛ یا 25 دلار آمریکا برای ساکنان افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، نپال و پاکستان). همچنین شایان ذکر است که اگر درخواست ویزای شما به هر دلیلی رد شود، به مقصد اصلی خود بازگردانده می شوید.

چگونه ویزای توریستی سریلانکا را تمدید کنیم؟

شما می توانید ویزای توریستی 30 روزه را تا 3 بار در سریلانکا تمدید کنید. تمدید اولیه معمولاً 60 روز اعطا می شود و حداکثر مدت ویزای توریستی 270 روز است. مسافرانی که مایل به درخواست تمدید هستند باید قبل از انقضای ویزای فعلی خود این کار را انجام دهند و باید اطمینان حاصل کنند که پاسپورت آنها حداقل تا 2 ماه پس از اقامت مورد نظرشان معتبر است.

درخواست ها را می توان از طریق پورتال آنلاین تمدید ویزا ارسال کرد. هزینه به ملیت و مدت زمان اقامت شما بستگی دارد. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در مورد تمدید اقامت خود با اداره مهاجرت و مهاجرت در کلمبو تماس بگیرید.