شما به عنوان یک کارآفرین، می دانید که تصمیم هایی که در کسب و کار میگیرید، روی نتیجه کار تأثیر خواهد گذاشت. اما همانطور که صفحات گسترده فاکتورها، بودجه ها و نرخ های نگهداری مشتری را بررسی می کنیم، چیزی فراتر از اعداد بر تصمیماتی که خواهیم گرفت، تاثیر خواهد گذاشت.

طبق تجربه ها، سه عامل از زندگی ما وجود دارد که از موفقیت (یا عدم موفقیت) کسب و کار ما خبر می دهد. در نظر گرفتن این که چگونه این سه عامل در زندگی شما ظاهر می شوند نیز، می تواند جهت گیری کسب و کار شما را روشن کند. پس بیایید به این سه عامل تاثیر گذار بر موفقیت کسب و کار نگاهی بیاندازیم.

1. قاب

دیدگاهی است که شما در مورد کسب و کار خود می گذارید که آموخته شده است. اینها فیلترهایی هستند که ما (مدیران کسب و کارها) هر روز، حتی اگر ناخودآگاه، برای تصمیم گیری در مورد شرکت هایمان استفاده می کنیم.

نونا جاوید که بنیانگذار یک کسب و کار میلیون دلاری است، در این باره می گوید:

زمانی که من در مقطع دکتری کایروپراکتیک خود کار می کردم، به یاد می آورم که یک استاد به افرادی از امیدواران مشتاق کایروپراکتیک توضیح می داد که نیمی از پزشکان کایروپراکتیک، صنعت را طی پنج سال تمرین ترک می کنند. برای تمرین کنندگان زن، این تعداد حتی بیشتر است. آن لحظه قابی را برای من ترسیم کرد که، باید آگاهانه آن را تشخیص می دادم.

شاید شما نیز به عنوان یک مدیر کسب و کار تجربه های مشابهی داشته باشید. به نظر شما چه تعداد از صاحبان مشاغل شکست خورده، سایت ها و کارشناسان مالی به شما یادآوری می کنند که تقریباً نیمی از استارتاپ های کسب و کار کوچک در عرض پنج سال شکست می خورند؟ از نظر آماری، اطلاعات دقیق است. اما استفاده از این حقیقت به عنوان چارچوب زمانی که یک استارتاپ را راه اندازی می کنید، به این معناست که شما علیه منبع ترس کار می کنید. این می تواند باعث شود تصمیم هایی که در حال حرکت به جلو می گیرید، توسط همان طرز فکر انجام شود.

برخی از فریم ها و کارها مثبت هستند، اما مواردی مانند مثال بالا می توانند برای کسب و کار شما مضر باشند. مهم است که به طور منظم ذهنیت خود را برای این ایده های منفی بررسی کنید و آنها را برای دیدگاه های مثبت تری تغییر دهید که به جای آسیب رساندن به موفقیت شما کمک کند.

2. اعتیادهای عاطفی

یک اعتیاد عاطفی یا تکیه، به عنوان “خانه عاطفی” شما نیز شناخته می شود. اگر تا به حال از کسی شنیده اید که می گوید: “من فقط یک نگران هستم”، او اعتیاد عاطفی خود را شناسایی کرده است. ممکن است در حالت خوش بینی زندگی کنید، جایی که امکان بی نهایت خانه عاطفی شماست. همچنین امکان عقب نشینی در حالت کمبود، بی لیاقتی یا زمان محدود وجود دارد.

خانم جاوید درباره اعتیادهای عاطفی می گوید:

وقتی جوان بودم، پدرم با ماشین در شهر به دنبال پمپ بنزین با کمترین قیمت می گشت. کنایه از استفاده از همان منبعی که فقط برای صرفه جویی در چند سنت به آن نیاز داشتیم، به عنوان یک بزرگسال به طرز متفاوتی برخورد می کند. اما آن کار کوچک – پر کردن مخزن بنزین – نمونه ای از زندگی در وضعیت کمبود است. نیازی ناگفته وجود داشت که تا حد امکان کمتر خرج کنیم، زیرا ممکن است زمانی که در مسیر به آن نیاز داشتیم به اندازه کافی نباشد.

او در ادامه سخنان خود دکر می کند که، اکنون این یک تمرین روزانه و آگاهانه برای او می باشد که اعتیادهای عاطفی خود را در فضایی فراوان بازگرداند.

3. تجربیات

تجربیات نمونه های واقعی زندگی ما انسان ها هستند که آنها را دیده و احساس می کنیم. تحقیقات بیانگر آن هستند که توانایی افراد برای تصور آینده به شدت تحت تأثیر تجربیات گذشته آنها می باشد. مثال های زیادی نیز وجود دارد که این حقیقت می تواند به افراد کمک کند تا از خطر، ناامیدی و درد دوری کنند یا حتی با این باور که “موفقیت ممکن است”، ریسک کنند. به عنوان مثال، شاید دیده باشید که شخصی برای دنبال کردن یک علاقه یا ایده، شغل خود را تغییر داده و راهی کاملاً غیرمنتظره برای امرار معاش یافت و از آن نیز لذت می برد.

انتهای دیگر طیف مملو از نمونه هایی است که در آن تجربیات گذشته به عنوان یک محاصره عمل می کنند و شما را از ایجاد یک آینده بهینه باز می دارند. به عنوان مثال، شاید دیده باشید که خانواده ای کسب و کار جدیدی را شروع کرده اند و در سال های بعد، کسب و کار شکست خورده و بی ثباتی مالی در خانه آنها به وجود آمده است. این ممکن است شما را نسبت به ریسک های مشابه در زندگی حرفه ای خود مردد کند.

تجربیات شما این قدرت را دارند که انتظارات شما را شکل دهند. از تجربیاتی که حافظه شما ثبت کرده است آگاه باشید تا بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی انتظارات شما توسط آن تجربیات به روش های غیرمنتظره شکل می گیرد.