طبق آخرین آمارها، روند مثبت صنعت گردشگری در سال 2023 میلادی ادامه دارد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های پلتفرم Travellyze، پیش بینی می شود که میانگین هزینه سفر گردشگران در سال 2023 میلادی به ثبات برسد و در نتیجه روند مثبتی در صنعت گردشگری ایجاد شود.

طبق آخرین داده ها این پلتفرم، بیش از 50 درصد از مسافران اروپایی همان بودجه سال 2022 میلادی را برای تعطیلات خود صرف می کنند، در حالی که حتی بیش از 10 درصد بودجه بیشتری نسبت به سال قبل خواهند داشت. علاوه بر این، حدود 37 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند که میانگین بودجه سفر آنها برای سال 2023 میلادی بین 1000 تا 3000 یورو خواهد بود.

سفرهای لوکس رشد می کند

انتظار می رود که در سال 2023 میلادی، سفرهای لوکس یکی از عوامل اصلی رشد هزینه های سفر گردشگران باشد. طبق داده ها، انتظار آن می رود که بخش سفرهای لوکس قوی تر از همیشه باشد. در این بخش، بودجه گردشگران با افزایش نزدیک به 11 درصدی در رزرو سوئیت/ویلاهای لوکس، به رشد تصاعدی ادامه می دهد.

این رشد با آگاهی بیشتر از محیط زیست نیز همراه خواهد بود. با نگاهی به سال 2023 میلادی، از هر 10 مسافر اتحادیه اروپا، هشت نفر اهمیت سفرهای پایدار را تشخیص می دهند، به ویژه در بخش بازار گران قیمت، جایی که سه چهارم مسافران مایل هستند برای تجربه های پایدار هزینه بیشتری پرداخت کنند.

گردشگری هوشمند در حال گسترش است

چه سفرهای لوکس و چه با بودجه کم ​​و متوسط، مسافران همیشه به دنبال بهترین ارزش برای پول هستند. تقریبا 30 درصد از پاسخ دهندگان مایلند از کانال های رزرو استفاده کنند و قیمت ها را برای خدمات مشابه در پلتفرم هایی مانند Trivago یا Skyscanner مقایسه نمایند. مهم ترین منابع الهام برای سفر خانواده و دوستان (61 درصد)، موتورهای جستجوگر (42 درصد) و پورتال های بررسی سفر مانند Tripadvisor (34 درصد) هستند.

صنعت گردشگری اروپا

اروپا در صنعت گردشگری پیشتاز است

علاوه بر این، به گرایش های مصرف کننده، داده های مربوط به مقاصد انتخابی جمع آوری شد. بر اساس تجزیه و تحلیل رتبه بندی تصویری تعریف شده در مطالعه، که بر اساس دانش مسافران از پیشنهاد گردشگری، درک پاسخ دهندگان از مقصدی است که قبلاً از آن بازدید نکرده اند و تجربیات مسافرانی که قبلاً از آن بازدید کرده اند. مقصد رتبه های 1 تا 15 تقریباً منحصراً در اختیار مقاصد اروپایی است.

کانادا در رتبه نهم این لیست قرار دارد و تنها کشور غیر اروپایی در 15 کشور برتر است. در مجموع، مجموعه داده ها اطلاعاتی را در مورد 140 مقصد ارائه می دهند. بنابراین، طبق گزارش ژانویه 2023 میلادی، در مقایسه، بازار اروپا بهتر از سایر مقاصد محبوب مانند آمریکا، آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی یا آسیا عمل می کند.

بنابراین گردشگری بخش کلیدی اقتصاد اروپا است و جایگاه برتر آن در رتبه بندی جهانی ادای احترام به تلاش و فداکاری صنعت گردشگری برای ارائه تجربیات منحصر به فرد به مسافران است.