بهینه سازی موتور جستجو (یا سئو) پیچیده است. ما به طور روزانه مقالات زیادی می نویسیم که ممکن است از نظر موتورهای جستجوگر بهینه نباشند.

فراتر از مفاهیم دشواری که وجود دارد، یادگیری سئو به تنهایی به وظایف، فرآیندها و ابزارهایی نیاز دارد که افراد مبتدی به سادگی هیچ دانشی از آنها ندارند.

اما مانند هر موضوع دیگری، سئو می تواند سطوحی از عمق داشته باشد و این می تواند پیچیده و ترسناک باشد، مانند نمایه سازی، بهینه سازی خارج از صفحه و ساخت بک لینک.

اما همچنین می تواند سطحی و آسان باشد. مخصوصا برای کسانی که سال ها در این زمینه کار کرده اند.

این مقاله راهنمای شما در یادگیری مسائل اولیه سئو است. البته قرار نیست با خواندن این راهنما مقاله شما بالاتر از بقیه قرار گیرد. از هیچ ابزار جدیدی نیز استفاده نخواهیم کرد، نیازی به پرداخت پول نیست و خیلی خاص نخواهد بود.

در ادامه بهترین روش های سئو برای افراد مبتدی، شکست خورده و ترسیده را بیان خواهیم کرد.

بیایید شروع کنیم.

سئو

اصول اولیه سئو

سئو این است که چگونه محتوای شما توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ ” مورد توجه” و “انتخاب” می شود. همانطور که انتظار می رود عناصر زیادی در آن دخیل هستند.

اما در اصل، موتورهای جستجو در واقع فقط 3 چیز را در مورد محتوای شما ارزیابی می کنند:

1. چقدر آموزنده است.

2. چقدر سرگرم کننده است.

3. چقدر راحت پیدا می شود.

این ها بسیار پیچیده تر از چیزی هستند که به نظر می رسند (مخصوصاً شماره 3)، اما تغییرات ساده ای وجود دارد که می توانید فوراً برای موارد 1 و 2 اعمال کنید.

این نصیحتی است که ای کاش در طول سال هایی که در حال تولید محتوا بودم می دانستم.

توصیه هایی که گیج کننده نیستند، در زمان صرفه جویی می کنند و از همه بهتر، اجرای آن رایگان است.

کاملا مبتدی در سئو، که برای شما مفید خواهند بود.

سئو

1. ساختار جمله و پاراگراف خود را بهبود بخشید.

اگر یک پیروزی آسان در سئو وجود داشته باشد، این است. الگوریتم های موتورهای جستجو محتوای مختصر و دقیق را ترجیح می دهند.

نه فقط برای ماشین ها، بلکه برای مخاطبان شما نیز این مورد مهم است. آخرین باری که جملات بسیار طولانی و بلوک های متنی را دیدید چه چیزی به ذهنتان رسید؟ می دانم چه فکری می کنید، من هم در مواجه با این چیزها سریع صفحه را می بندم.

علاوه بر این، اینترنت مملو از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که کیفیت پایینی دارند. و همه آنها چه چیزی مشترک دارند؟ جملات، پاراگراف ها و مقالات با ساختار ضعیف. این چیزی است که آنها را بسیار آشکار می کند.

صرفاً داشتن یک ساختار بهتر، شما را از 80 درصد محتوای اینترنت بهتر می کند.

حال، چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ در اینجا چند نکته ساده وجود دارد:

  • طول جمله خود را تغییر دهید.
  • پاراگراف ها در بیشتر موارد نباید بیش از سه تا پنج خط متن داشته باشند.
  • مقالات خود را به درستی با زیرعنوان های H1، H2 و غیره ترسیم کنید و ساختار بندی کنید.
  • هر بخش نباید بیشتر از 250 تا 300 کلمه باشد.
  • تا جایی که می توانید از نقاط و اعداد استفاده کنید.

در نهایت، همیشه مطمئن شوید که به ایده اصلی مقاله لینک داده اید. ایده بزرگ، عنوان، سوال اصلی است. هر کلمه ای باید در خدمت آن باشد. به همین دلیل است که خوانندگان کلیک می کنند و به همین دلیل است که موتورهای جستجو آن را رتبه بندی می کنند.

سئو

2. از زیاده گویی پرهیز کنید و از عناصر صرفاً انسانی استفاده کنید.

Fluffها کلماتی هستند که به یک مقاله ارزش اضافه نمی کنند. به طور کلی زیاده گویی باعث نمی شود که شما بهترین نتیجه را در سئو کسب کنید.

برخی می گویند که باید به هر قیمتی مقالات طولانی بنویسیم تا بازدیدکنندگان سایت را در داخل آن نگه داریم.

چنین مدیران سایتی زیاد هستند، و آنها اصرار دارند که مقالاتشان طوری به نظر برسد که توسط یک ربات نوشته شده است. اما متاسفانه این نوع سئو ارزشی ندارد.

مطمئناً، محتوای مفید و خلاصه رتبه خوبی خواهند داشت. گاهی شاید سایتی با زیاده گویی برای موضوعات خاص، مانند محتوای کمکی، رتبه خوبی داشته باشد. اما این برای همه سایت ها مناسب نخواهد بود و باعث اذیت مخاطبان سایت نیز می شود.

جدای از ارائه اطلاعات، باید با خواننده نیز ارتباط برقرار کنید. شما باید به آنها اطمینان دهید، آنها را درگیر کنید و آنها را سرگرم کنید.

شما نمی توانید با اطلاعات بیهوده این کار را انجام دهید.

بنابراین، چگونه می توانید تشخیص دهید که در حال زیاده گویی نیستید؟ این دو سوال را از خود بپرسید.

  • آیا می توانم این را ساده تر بگویم؟
  • چگونه می توانم در حین انجام این کار کمی شخصیت اضافه کنم؟

پاسخ شما بین آنچه آموزنده و انسانی است را نشان می دهد. این محتوای بهینه شده ایده آل و بهترین چیز برای خواندن است.

سئو

3. به مقالات سایت های معتبر لینک دهید.

مطمئناً برخی از مقالات به پیوند نیاز ندارند. اما وقتی این کار را انجام می دهید، اینها باید دسته بندی های اصلی شما باشند.

بیایید یک به یک آنها را بررسی کنیم.

  • 1. غیر رقابتی

تنها کاری که شما انجام می دهید این است که ترافیک را به سمت آنها هدایت کنید. اگر شما یک سایه نویس هستید، مشتری شما عصبانی خواهد شد.

  • 2. واقعی

اطلاعات نادرست در اینترنت فراوان است. اگر می خواهید قابل اعتماد باشید، باید بالاترین استانداردها را برای حقایق داشته باشید.

  • 3. با اقتدار بالا

این برای موتور جستجو است، زیرا محبوبیت یا “معتبر بودن” سایت های لینک شده شما بر سایت شما نیز تأثیر می گذارد.

اگر برای خودتان می نویسید، به احتمال زیاد نیازی به لینک دادن به صفحات وب با کیفیت بالا نیست. اما اگر برای مشتری می نویسید، احتمالاً این کار را می کنید، بنابراین باید بدانید که چگونه وب سایت های معتبر را شناسایی کنید.

در این لینک 500 سایت محبوب Moz است تا به شما کمک کند. اگر به یکی از این صفحات وب لینک دهید، مطمئن خواهید بود که آن ها لینک های خروجی با کیفیتی هستند.

سئو

سخن پایانی

حالا، می دانم که به چه فکر می کنید، راهنمایی های این مقاله به نظر محدود کننده و غیر ضروری است. وقتی برای اولین بار وارد تولید محتوای آنلاین شدم، این همان چیزی بود که من فکر می کردم.

اما اگر در مورد آن فکر کنید، این کار صرفاً بهینه سازی می شود تا مردم هنگام جستجوی چیزهای آنلاین به آنچه که برای آن آمده اند، برسند.

و در سطحی دیگر، این همان چیزی است که اکثر مشتریان فریلنسری یا سایه نویسی می خواهند.

بگذارید این را هم روشن کنم: هر نوشته ای نباید اینگونه باشد.

این بهترین شیوه های اساسی فقط در صورتی است که بخواهید به دنبال نوشتن بهینه باشید. اگر به فکر تولید محتوای خلاقانه هستید، یا برای خود یا نظر خود می نویسید، اصلاً نیازی نیست.

اما متاسفانه، اگر می خواهید برای ماشین ها (موتورهای جستجو) استراتژی داشته باشید، این بهترین شیوه ها باید ماهیت دوم باشند.

هنگامی که این بهترین شیوه ها ماهیت دوم هستند، می توانید به چیزهای پیچیده تر مانند تحقیق کلمات کلیدی و غیره روی بیاورید. در سئوی سایتتان موفق باشید.