اگر صاحب یک آژانس بازاریابی محتوا باشید، حتما در مورد تاثیر هوش مصنوعی مولد بر بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) بحث های زیادی داشته اید. اخیراً سر و صدای زیادی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی صنایع مختلف را متحول می کند وجود داشته است و SEO نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، دیدگاه های مختلفی در این مورد وجود دارد.

بیایید ابتدا به نگرانی ها بپردازیم. به نظر می رسد افراد کمتری برای نیازهای اطلاعاتی خود صرفاً به گوگل متکی هستند. این تغییر در رفتار کاربر بدون شک بر ترافیک جستجو تأثیر گذاشته است. این زنگ خطری برای برندهایی است که تمام تخم های خود را در یک سبد قرار می دهند. از طرفی همیشه ایده خوبی است که رویکردی چند کانالی اتخاذ کنید، استراتژی‌ ها را متنوع کنید و بر آموزش بازار و تولید تقاضا تمرکز کنید. اما نکته مهم اینجاست که به نظر بسیاری هوش مصنوعی اساساً جوهر سئو را تغییر نخواهد داد.

اصول اصلی سئو

اصول اصلی سئو: افزودن ارزش و جلب اعتماد

در هسته خود، سئو همیشه در مورد افزودن ارزش به اکوسیستم شما از طریق اشکال مختلف محتوا بوده است. این در مورد ارائه بهترین اطلاعات و اعتبارسنجی آن از طریق اثبات اجتماعی و سایر معیارها است و این اصل اساسی دست نخورده باقی می ماند.

برای سال ها، گوگل الگوریتم‌ های خود را برای فیلتر کردن صداها و پاداش دادن به کسانی که EAT-تخصص، اقتدار و اعتماد را نشان می‌ دهند، اصلاح کرده است. هدف آنها تمایز بین محتوای ایجاد شده صرفاً برای موتورهای جستجو و محتوایی است که واقعاً برای کاربران ارزش می‌ افزاید. علی‌ رغم پیشرفت های هوش مصنوعی، ما متوجه می شویم که هدف اصلی شرکت گوگل یکسان است، ارائه اطلاعات با کیفیت بالا و مرتبط به کاربرانش.

به همین دلیل، اگر به طور مداوم به مخاطبان خود ارزش اضافه می کنید، در مسیر درستی قرار دارید. صرف نظر از تغییرات در اکوسیستم، اصول سئو همچنان پابرجاست. این در مورد درک بازار هدف شما، شناسایی نقاط دردناک آنها و ارائه راه حل هایی است که واقعاً به آنها کمک می کند. تا زمانی که بر ارائه ارزش متمرکز هستید، طرز فکری که اعمال شما را هدایت می کند نباید تغییر کند.

با این حال، مانند هر چشم انداز پویا، ایده خوبی است که اقدامات عملی انجام دهید. در زیر چند کار وجود دارد که می توانید برای افزودن ارزش و جلب اعتماد کاربران انجام دهید.

تطبیق سئو با عصر هوش مصنوعی

تطبیق سئو با عصر هوش مصنوعی: بینش های عملی و پیش بینی های آینده

همانطور که هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما ریشه دوانده است، ضروری است که بدانیم این امر چگونه چشم انداز سئو را شکل می دهد. توجه به این نکته مهم است که اصول اساسی سئو همیشه صادق است، اما روش ها و استراتژی ها ممکن است با تکامل فناوری تغییر کنند.

1. دو برابر کردن سبک های مکالمه

در عمل، ارائه پاسخ‌ های دقیق و کاربردی در محتوا ایده خوبی است، با در نظر گرفتن یک نتیجه 0 کلیک که گوگل به عنوان پاسخ به یک پرس و جو ارائه می کند. کسانی که جستجوی صوتی را در ذهن دارند (با دستیاران هوش مصنوعی مانند سیری و الکسا) مدت هاست که این کار را انجام می‌ دهند تا پاسخگوی چنین سؤالاتی باشند. تجربیات جستجوی تولیدی (GSE) از این نظر تفاوتی ندارند.

2. سئو پیشگیرانه به مرحله

در آینده ای نه چندان دور، ممکن است شاهد تاکید بیشتری بر تحلیل پیش بینی در سئو باشیم. موتورهای جستجو با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی، نه تنها ممکن است نتایجی را بر اساس آنچه کاربران جستجو می کنند ارائه دهند، بلکه حتی قبل از جستجو، نیازهای آنها را نیز پیش‌ بینی می‌ کنند. بنابراین، استراتژی های پیشگیرانه سئو می توانند به بخش مهمی از رویکرد بازاریابی دیجیتال یک کسب و کار تبدیل شوند. این به این معنی است که پیش‌ بینی کنید که مخاطبان شما ممکن است در آینده به دنبال چه چیزی بگردند یا به آن علاقه داشته باشند و محتوایی ایجاد کنید که به آن موضوعات قبل از اوج گرفتن تقاضا بپردازد. این را می توان با جلوتر ماندن از روندهای صنعت، درک الگوهای فصلی و پیش بینی تغییرات در رفتار مصرف کننده به دست آورد.

نکته:

هدف این است که در حال حاضر محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با محبوبیت این عبارت های جستجو افزایش یابد.

با قابلیت‌ های رو به رشد هوش مصنوعی، به طور بالقوه می تواند به پیش‌بینی این روندها کمک کند و ایجاد محتوای پیشگیرانه را برای استراتژیست های سئو آسان‌ تر می‌ کند. به عنوان مثال، یک سیستم هوش مصنوعی ممکن است الگوها و روندها را در مجموعه داده های بزرگ تجزیه و تحلیل کند تا پیش بینی کند که کاربران در آینده به دنبال چه نوع اطلاعاتی خواهند بود. در نتیجه، کسب و کارها می توانند محتوای خود را از قبل آماده کنند و سئوی خود را برای این پرس و جوهای پیش بینی شده بهینه کنند.

نکته:

به جای پاسخگویی به روند حال یا گذشته، محتوای خود را برای آینده آماده و بهینه کنید.

3. تجزیه و تحلیل داده ها (و اجرا) در استروئیدها

در نهایت، میتوان گفت که یکی از مهمترین جنبه های تأثیر هوش مصنوعی بر سئو احتمالاً در تجزیه و تحلیل داده ها دیده می شود. حجم عظیمی از داده های تولید شده توسط کسب و کارها را می توان به طور موثرتری با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل و تفسیر کرد و درک بهتری از رفتار کاربر، روند بازار و عملکرد استراتژی های مختلف SEO ارائه کرد. تجزیه و تحلیل سئوی یک وبسایت در حال حاضر تبدیل به یک موضوع چند اعلان شده است و من تصور می شود سطح بعدی پیشرفت شامل استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بسیاری از جنبه های مرتبط با سئو می شود.

جالب توجه است، این ممکن است به نبردی از اعلانات منجر شود، جایی که به جای تلاش برای رمزگشایی کدهای پیچیده زیربنایی این مدل‌ های پیشرفته هوش مصنوعی (که در حال حاضر یک روش رایج است – مهندسی معکوس الگوریتم گوگل)، برای ما منطقی است که رویکرد به این بهینه سازی “دنیای جدید” ممکن است … از هوش مصنوعی بپرسد. به طور طبیعی، این ممکن است یک مسابقه رقابتی را در بین بازاریابان ایجاد کند که برای اهداف یکسانی تلاش می کنند (مثل مسیریابی مجدد Waze و ایجاد تراکم ناخواسته).

محتوا همچنان پادشاه است

جمع بندی

در حالی که آینده نامشخص است، یک چیز روشن است و آن اینکه ارزش همیشه برنده است. صرف نظر از تغییرات در موتورهای جستجو مانند گوگل یا معرفی مدل های جدید کسب درآمد، اگر بر ارائه ارزش برای مخاطبان خود تمرکز کنید، در مسیر درستی قرار خواهید گرفت. مثل این است که اگر استارتاپ شما راه حل معتبری را ارائه می دهد که مردم به آن نیاز دارند، هیچ عدم اطمینان اقتصادی شما را متوقف نخواهد کرد.

پذیرش فناوری های جدید و به روز ماندن با آخرین روندها برای حفظ مزیت رقابتی شما ضروری است. مراقب پیشرفت های هوش مصنوعی و سئو باشید و آماده باشید تا استراتژی های خود را بر این اساس تطبیق دهید. این نکته را بیاد داشته باشید که هوش مصنوعی یک تهدید نیست. بلکه ابزاری است که می تواند شما را برای دستیابی به موفقیت های بزرگتر در چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تحول قدرت دهد.