از اول ماه آگوست، سیستم جدید ویزای الکترونیکی روسیه منجر به افزایش ۲۵ درصدی رزرو هتل برای گردشگران نسبت به ماه قبل و 40 درصد افزایش نسبت به سال 2022 میلادی شده است. سهولت در اخذ ویزا باعث جذب گردشگران از کشورهایی مانند چین، ترکیه، ایران، هند و حتی اروپا شده است. با این حال، هجوم توریست های فعلی عمدتاً از گردشگران مستقل و با تعداد محدود تشکیل شده است. تورهای گروهی به روسیه نیز تا سال آینده رشد چشمگیری نخواهد داشت و ممکن است جاذبه های گردشگری روسیه خالی از گردشگران خارجی باشد.

جاذبه های گردشگری روسیه

طبق گزارش پلتفرم رزرو Ostrovok، تعداد رزرو هتل های انجام شده توسط گردشگران خارجی ها در کشور روسیه در ماه آگوست نسبت به جولای 25 درصد و نسبت به سال 2022 میلادی 40 درصد افزایش یافته است. کارشناسان خاطرنشان کردند که ژوئیه رشد قابل توجهی در مقایسه با ژوئن نداشته است. علاوه بر این، درصد رزروهای انجام شده از آدرس IP خارجی برای هتل های روسیه در دو ماه (ژوئیه و آگوست) نسبت به سال قبل 7.7 درصد افزایش یافته است. کارشناسان رشد تقاضای خارجی ها برای اقامت در هتل در ماه اوت را به راه اندازی ویزای الکترونیکی روسیه نسبت می دهند. این برای شهروندان 55 کشور بود.

جاذبه های گردشگری روسیه

این نوع ویزا اجازه اقامت تقریباً دو هفته ای در کشور روسیه را می دهد و تقریبا 52 دلار هزینه دارد. به گفته آلا گوردینکو، رئیس بخش ویزا و مهاجرت در Continent Express، در حال حاضر تقاضای زیادی برای این ویزا در بین متقاضیان کشورهای هند، ترکیه، چین، ایران، ویتنام، عربستان، سنگاپور، هلند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا وجود دارد.

به گفته کارشناسان، ویزای الکترونیکی جریان ورودی را برای سفرهای مستقل به جای اپراتورهای تور افزایش داده است.

بر اساس داده های وب سایت Ostrovok، شهروندان هند، امارات، آلمان، ترکیه، فنلاند و عربستان سعودی در رزرو هتل های روسیه پیشتاز هستند.

جاذبه های گردشگری روسیه

افزایش قابل توجهی در تقاضا برای بازدید از شهر ایرکوتسک وجود داشته است، به طوری که تعداد رزروها در ماه اوت نسبت به سال قبل سه برابر شده است. به طور مشابه، شهر ولادی وستوک شاهد افزایش تقاضای دو برابری بوده است، در حالی که شهرهای مسکو و کازان به ترتیب افزایش 58 و 50 درصدی را تجربه کرده اند. از دیگر مقاصد محبوب روسیه می توان به سنت پترزبورگ، کالینینگراد، سوچی، یکاترینبورگ و نووسیبیرسک اشاره کرد.

به گزارش Ostrovok، با وجود روندهای مثبت در گردشگری روسیه، تنها 10 درصد از رزروها در ماه اوت توسط گردشگرانی که از روسیه بازدید می کنند، انجام شده است.

جاذبه های گردشگری روسیه

کارشناسان پیش بینی می کنند که تاثیر ویزاهای الکترونیکی بر بازار در سال آینده آشکارتر خواهد شد، زیرا فصل جاری سفر در روسیه در حال نزدیک شدن به پایان است. تورهای گروهی معمولاً سفرهای خود را از قبل، معمولاً شش ماه تا یک سال قبل، برنامه ریزی می کنند. پیش از این به لطف ویزاهای الکترونیکی، افزایش قابل توجهی در رزروهای پیش از فصل گردشگری پیش رو وجود داشته است. با این حال، هنوز مشخص می شود که آیا این سفرها در نهایت انجام می شود یا خیر.