بر اساس تحقیقات جدید Switch on Business، اکثر کارمندانی که شرکت اپل را ترک می کنند، در گوگل کار می کنند.

این ارقام از تجزیه و تحلیل پروفایل های لینکدین در سراسر بخش فناوری به دست آمده است و روند تغییر شغل را برای بسیاری از شرکت های کلیدی از جمله شرکت اپل نشان می دهد.

تقریباً از هر 10 (29%) کارمندی که اپل را ترک می کنند، 3 نفر در سمت های جدیدی در گوگل قرار می گیرند و 15 درصد دیگر به شرکت آمازون می روند. متا، مایکروسافت و تسلا پنج مقصد اصلی برای کارمندان سابق اپل هستند.

بازی شکار غیرقانونی کارمندان

علیرغم تعداد کارمندانی که از شرکت اپل خارج می شوند، Switch on Business تعداد بیشتری از این شرکت ها را نشان می دهد که بیانگر رشد بالقوه تعداد کارکنان است، اگرچه این ارقام کارمندانی را که از طریق شرکت های غیررقیب وارد و خارج می شوند را در نظر نمی گیرد. حدود 26 درصد از اینتل و 15 درصد دیگر از مایکروسافت بودند.

این تحقیق به طور خاص به شرکت اینتل توجه زیادی دارد. اپل قبلا از تراشه های اینتل در رایانه های مک خود استفاده می کرد. اولین SoC M1 ARM این شرکت در سال 2020 میلادی معرفی شد و سه سال بعد، غول کوپرتینویی حرکت به سمت 100% سیلیکون اپل را با افزودن قوی ترین تراشه های سری M خود به مک پرو تکمیل کرد و رابطه طولانی با شرکت اینتل را قطع کرد.

جالب اینجاست که اپل برای کارمندانی که هیچ یک از شرکت های بزرگ از جمله آمازون، گوگل، متا و مایکروسافت را ترک می کنند، مقصد شماره 1 نبود. در عوض به ترتیب در رتبه های چهارم، چهارم، دوم و پنجم قرار گرفت. در واقع گوگل بود که ثابت کرد محبوب ترین مرحله پیشرفت برای کارمندان این شرکت ها است.

Switch on Business همچنین تعداد کارمندان اپل را که قبلاً برای یکی دیگر از غول های فناوری کار کرده اند، کشف کرد. این شرکت با تنها 5.7 درصد، رتبه نهم را در میان سایر شرکت های مورد بررسی در این تحقیق دارد، و با 26.5 درصد از کارگران از جاهای دیگر، با اختلاف زیادی از Meta در رتبه اول قرار دارد.

TechRadar از گوگل و اپل خواست تا نظرات خود را در مورد این یافته ها، از جمله استخدام قابل توجه شرکت اپل از کارکنان سابق اینتل پس از انتقال به پردازنده های بدون اینتل، به اشتراک بگذارند. اما فعلا هیچ کدام جوابی به این گزارش نداده اند.