او یکی از معروف ترین بازیگران این روزهای کشور ترکیه است. هانده ارچل در تاریخ ۲۴ نوامبر ۱۹۹۳ در شهر باندیرما ترکیه چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را در دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان به پایان رسانده است. پدر هانده ارچل اصالتا ترکیه ای است ولی مادرش آلمانی بود. هانده ارچل سال پیش مادر خود را به دلیل بیماری سرطان از دست داد. هانده ارچل یک خواهر با نام غمزه ارچل دارد که او نیز بازیگر است. هانده ارچل در بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ با مدل و بازیگر ترکیه ای، اکین مرت دایماز رابطه ای عاشقانه داشت که بعد از مدتی این رابطه به جدایی ختم شد. هانده در سال ۲۰۱۷ با مورات دالکیلیچ کارگردان و خواننده معروف ترکیه ای رابطه عاطفی داشت که آن هم سرانجام بعد از مدتی به جدایی ختم شد. هانده ارچل یک بار، با شرکت در مسابقه زیبایی نفر دوم شده است.

از هانده ارچل به عنوان یکی از زیباترین بازیگران ترکیه یاد میشود

 

علت مشهور شدن هانده ارچل

هانده ارچل به واسطه بازی در سریال دختران آفتاب که بین سال های 2015 الی 2016 از شبکه کانال د ترکیه پخش میشد به شهرت رسید. هانده در این سریال نقش سلین ییلماز را ایفا میکرد. از نقش‌های مهم دیگری که هانده ارچل در آن بازی کرده است، می‌توان به بازی در نقش حیات در سریال عشق حرف حالیش نمیشه اشاره کرد. هانده بخاطر بازی در این سریال برنده جایزه پروانه طلایی بهترین بازیگر زن فیلم کمدی آن سال شد. از دیگر نقش هایی که در معروف شدن او نقش بسزایی داشتند میتوان به، نقش هازال در سریال مروارید سیاه، نقش کیمیا خاتون در سریال مست عشق، نقش عزیزه در سریال عزیزه و نقش ادا در سریال تو درم را بزن اسم برد.

            سریال ها و فیلم هایی که هانده ارچل در آنها بازی کرده است

 

هانده ارچل در مست عشق

هانده ارچل قرار است در نقش کیمیا خاتون در فیلم مست عشق به کارگردانی حسن فتحی بازی کند. شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر بازیگر نقش مولانا در فیلم مست عشق خواهند بود. داستان فیلم مست عشق همزمان با دوران زندگی شمس تبریزی و مولانا رخ میدهد.
هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون

 

هانده ارچل در مسابقات زیبایی آذربایجان

هانده ارچل در مسابقات زیبایی آذربایجان که در سال 2012 در کشور جمهوری آذربایجان برگزار شده بود شرکت نمود. هانده در این مسابقه زیبایی که تعداد زیادی شرکت کننده از کشورهای مختلف حضور داشتند مقام دوم را کسب نمود.

 

عکس هانده ارچل در مسابقه زیبایی آذربایجان

 

حضور هانده ارچل در تبلیغات تلویزیونی

با توجه به این که او بسیار معروف شده بود، پیشنهادهای بسیاری برای حضور در تبلیغات تلویزیونی محصولات شرکت ها دریافت کرد. هانده نخستین بار در سال 2016 در یک آگهی که مربوط به شرکت لورئال بود دیده شد. او محصولات آرایشی و بهداشتی این شرکت را تبلیغ میکرد. در سال های بعد نیز برای شرکت پوشاک DeFacto و معرفی خمیر دندان signal ایفای نقش نمود. هانده ارچل در سال 2021 با حضور در یک آگهی تبلیغاتی که مربوط به انجمن زندگی بدون سرطان بود، توانست کمک های مالی فراوانی برای این انجمن جمع آوری کند.

تبلیغات لورئال پاریس توسط هانده ارچل

 

حقایقی در مورد هانده ارچل

هانده و خواهرش غمزه در خانه پدربزرگ و مادربزرگشان بزرگ شده اند.

پدرش زمانی میخواست که هانده پزشک شود.

او برای بازی در سریال تلویزیونی دختران آفتاب مجبور شد 5 کیلوگرم از وزن خود را کم کند.

در سال 2012 میلادی، هانده ارچل توانست جایزه دختر سال ترکیه را به دست آورد. هانده به حیوانات علاقه بسیاری دارد.

 

اینستاگرام هانده ارچل

اکانت رسمی اینستاگرام هانده ارچل (پیج اصلی هانده: handemiyy) هم اکنون با بیش از 27 میلیون دنبال کننده، یکی از پرطرفدارترین پیج های کشور ترکیه در این شبکه اجتماعی است. هانده ارچل طرفداران بسیاری در ایران دارد که از دنبال کنندگان او در اینستاگرام هستند. جدیدترین عکس های هانده ارچل را میتوانید با مراجعه به پیج اینستاگرام او مشاهده کنید.

صفحه رسمی هانده ارچل در اینستاگرام