بر اساس مطالعه ای جدید که در 8 اکتبر در مجله آکادمی اروپایی درماتولوژی و نورولوژی منتشر شد، بیماری های پوستی می توانند باعث ایجاد اختلال اضطراب اجتماعی و جمع هراسی شوند.

پروفسور پائولو جیسوندی، از دانشگاه ورونا در ایتالیا و همکارانش، شایع ترین بیماری های پوستی را در بیماران بزرگسال در سراسر اروپا از نظر کیفیت زندگی و زندگی کاری ارزیابی کردند. این تجزیه و تحلیل شامل پاسخ های نظرسنجی از 19915 نفر بود.

محققان دریافتند که کیفیت زندگی به ویژه در افراد مبتلا به هیدرآدنیت چرکی و بیماری های مقاربتی مختل شده است. تقریباً در نیمی از شرکت کنندگان مبتلا به آکنه، آلوپسی یا کهیر مزمن و حدود 40 درصد از افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک، سرطان پوست یا پسوریازیس، تأثیر متوسط ​​تا بسیار زیاد بر کیفیت زندگی مشاهده شد. به طور کلی، 88.1 درصد از شرکت کنندگان بیماری پوستی خود را در زندگی شخصی خود کمی بیشتر از زندگی کاری شرم آور می دانستند.

علاوه بر این، تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان مشکل خواب، احساس خستگی و تأثیر این بیماری بر مراقبت از خود را گزارش کردند. تقریباً از هر هفت نفر یک نفر (14.5 درصد) معتقد بودند که به دلیل بیماری پوستی توسط دیگران طرد شده اند و 19.2 درصد معتقدند که با انزجار به آنها نگاه شده است. در سراسر بیماری ها، اضطراب و افسردگی اغلب گزارش شده است.

محققان می گویند:

مطالعه ما بر بار روانی اجتماعی تجربه شده توسط افراد مبتلا به بیماری های پوستی و نیاز به پرداختن به تاثیر آنها بر کیفیت زندگی در زمینه مدیریت بیمار تاکید می کند.